Day Zero Project #3 - 47. Naar Floralux gaan en bon opgebruiken

Nog eentje uit de categorie 'Tuin & Groen' volbracht. Toegegeven, dit was een heel makkelijke en leuke.
Vorig jaar had ik voor mijn verjaardag een bon van Floralux gekregen (een enorm tuincentrum in Dadizele). Een deel van het voorziene bedrag had ik al gebruikt maar er restte nog 75 € en de bon zou verlopen op 23/03. Dus daar moest werk van gemaakt worden.
Afgelopen donderdag was het dan zover. Ik had afgesproken met mijn moeder en twee van mijn zussen om erheen te gaan. Eerst met de trein naar de woonplaats van mijn ouders en dan samen met de auto naar het tuincentrum.
Het was echt rotweer maar daardoor allicht was het lekker rustig en konden we op ons gemak rondkijken en uitkiezen.
Dit is mijn uiteindelijke buit geworden, op de poederverstuiver en lavameel na, die nog bij mijn ouders staan omdat dat teveel werd om met de trein mee terug te nemen.
Een Clematis viticella, 3 witte gebroken hartjes (Dicentra spectabilis 'Alba'), 10 aardbeiplantjes in verschillende soorten (voornamelijk doordragende rassen), zaad van Cosmos en tomatillo, 3 Dahliabollen 'Creme de Cassis', plantaardappeltjes en twee zakjes plantlabels. 
Niet zo'n goeie foto maar ik moest snel tussen de buien door de foto nemen dus letten op de lichtinval enzo heb ik nu even niet gedaan. 
Voor komende week geven ze wat betere weersvoorspellingen dus dan kan ik werk maken van alles hun plaats in de tuin te geven. 

Vinden jullie het leuk om cadeaubonnen te krijgen, en zo ja, welk soort krijg je liefst?

Reacties

  1. Oh, dat is lang geleden dat ik daar nog geweest ben. Vroeger gingen we er echt heel vaak. Wij hadden er zelfs een gewoonte op nagehouden. Elke keer een neef of nicht trouwde (zijn allemaal ongeveer dezelfde leeftijd) gingen we naar ginder om een hele grote pot. Je kon ze enkel daar vinden en die kon amper door een deurgat. We lieten die dan opvullen in een bloemenzaak dicht bij huis en brachten die dan persoonlijk naar de zaal de avond voordien. We kunnen er uren over vertellen, want niet overal waren we graag gezien met onze pot, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuke herinneringen en verhaal, Evelyne. Kan er me wel wat bij voorstellen :)
      Maar toch, veel liever zo'n pot (ik zou dat zelfs heel leuk vinden) dan vb heel je huis met paletten en bierbakken omsingeld zoals bij mijn zus ;)

      Verwijderen
  2. Floralux was van bij me thuis met de fiets te doen, toen ook nog niet zo'n groot centrum als nu...
    PS Kijk je eens op het blog van 52 Weeks to Christmas naar het bericht van vandaag?
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oe, dat zou gevaarlijk zijn voor mij, op fietsafstand wonen van Floralux :)
      Wat een leuke verrassing, in de top 3! Dat had ik totaal niet verwacht!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken