Day Zero Project #5 - 80. Een herbruikbare waterfles aanschaffen en zo meer water (proberen) drinken

Nog eentje om af te vinken op de lijst: vandaag heb ik een hervulbare waterfles gekocht! De voorbije weken was ik al wel online wat aan het speuren geweest maar nog niets gekocht (of beter: niet kunnen beslissen).
Vandaag heb mezelf voor mijn verjaardag een dagje vrijaf gegeven (een voordeel aan het zelfstandige statuur: geen baas waar je verlof aan moet vragen). In de voormiddag had ik een winkeluitstapje naar het shoppingcenter hier in de buurt gepland (Waasland Shopping Center).
Toen ik voorbij de Blokker kwam, wilde ik wel een keertje kijken of ze daar niets geschikts hadden. En inderdaad: gevonden! Deze fles mocht mee met mij naar huis.

Qua samenstelling zit hij ook redelijk goed denk ik. In ieder geval geen BPA en ook geen ftalaten. En oja, hij mag in de vaatwasmachine, dat is een groot pluspunt ;-)!

Nu nog het tweede luik, meer proberen drinken. Lastig. Ik moet sowieso al vaak naar de wc, maar als ik veel drink, dan moet ik nog veel meer. Bij de aanbevolen anderhalve liter kan ik evengoed op de wc blijven zitten, dat haal ik dus nooit. 
Maar goed, we gaan in ieder geval proberen om iets meer te nuttigen dan nu want bij een echo die ik eind vorig jaar liet nemen bij een medisch onderzoek, zijn er kristallen gezien in mijn nieren. Dus toch een signaal dat ik er wat moet aan doen. 

Vinden jullie het makkelijk om zoveel water te drinken?

Reacties

  1. Ik heb ook zo'n fles, maar dan met een infuser in waar je fruit in kan doen. http://www.evelynevergote.be/2018/07/drinkfles-met-infuser.html

    Ik vind het best lastig om mijn hoeveelheid water per dag binnen te krijgen. En zeker wanneer ik in een mindere periode zit. Is voor mij precies altijd een reden om aan de frisdrank te gaan *oeps* Ik zou eigenlijk een manier moeten vinden om meer water per dag te drinken..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel erg herkenbaar van de frisdrank, vooral cola, omdat dat net dat beetje extra energie geeft dat ik zo goed kan gebruiken. Dus inderdaad zeker bij periodes dat het moeilijker gaat of ik veel stress heb. Dan grijp ik ook veel makkelijker naar de snoep.
      (soms denk ik maar dat het goed is dat ik geen gluten mag / kan eten, met al die snoep en taart die er is, ik zou vast heel erg dik worden maar nu mag het gewoon niet)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken