Day Zero Project #10 - 91. Serie: A touch of Frost uitkijken

Mooie liedjes duren nooit lang genoeg, net als goeie (Britse) series denk ik...
Afgelopen weekend hebben we de laatste twee afleveringen van 'A touch of Frost' bekeken. De apotheose van 15 seizoenen en 42 afleveringen met een bitterzoet einde.
Voor degene bij wie de naam Frost niet direct een belletje doet rinkelen, zo omschrijven ze de serie op bol.com:
"De absolute nummer 1 detectiveserie uit Groot-Brittannië. De serie is gebaseerd op boeken van R.D. Wingfield waarin David Jason de doortastende en morsige rechercheur Jack Frost speelt, die met zijn gebruikelijke sarcasme en slechte humeur, allerlei raadselachtige zaken weet op te lossen."

De meest recente series hadden we wel al vroeger op tv gezien. Maar die allereerste, hoe het allemaal begon (al van 1992 geleden!) zeg maar, heb ik nu pas met deze box kunnen ontdekken.

Van alle knorrige politie-inspecteurs - en dat zijn er al heel wat intussen (hoeveel daarvan zijn er door deze serie geïnspireerd?) - vind ik Frost het 'leukst' en meest geloofwaardig neergezet.
Ondanks de soms heftige zaken ('t blijft natuurlijk een politieserie) zit er ook veel humor in verwerkt die ik erg kan waarderen.

Nu moeten we weer wat meer nadenken als we een avondje tv willen kijken maar er 'niets' is. Anders was het al snel 'nog een aflevering Frost kijken?' Misschien moeten we toch maar eens een abonnement op Netflix overwegen.
Of misschien maakt dit net weer de nodige tijd vrij om me weer eens aan mijn schrijfcursus te zetten, weer aan het tekenen te gaan of iets anders creatief. Wie weet 😊…

Kijken jullie graag Britse tv-series?

Reacties

  1. Klinkt toch wel als een leuke serie! Ik hou ook echt van crime series, alhoewel mijn voorkeur wel uitgaan naar scandinavische series.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, Scandinavische series zijn ook vaak erg goed. The Bridge, The Killing, Trapped,... en nog veel meer, kunnen me meestal ook wel bekoren :)
      In vergelijking daarmee is Frost wellicht een beetje ouderwets. Maar misschien zit daarin ook wel een deel van de charme van de serie.

      Verwijderen
  2. Oh ja deze serie ken ik inderdaad wel. Nooit gezien maar wel vaak dingen over gehoord. Ik kijk vaak Scandinavische series... en daarnaast ben ik fan van The Fall en Criminal Minds<3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, The Fall hebben we ook gekeken. Keispannend bij momenten. Alleen moet ik bekennen dat ik het einde niet zo goed vond... Nog op de favorietenlijst: Unforgotten, Shetland, Vera,...
      Nu kijk ik vooral uit naar het nieuwe seizoen van Endeavour, dat ze momenteel aan het opnemen zijn.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update