Day Zero Project #12 - 20. Midweek Limburg in bungalowpark

Een voornemen dat al dik twee jaar op uitvoering wachtte... maar nu is het er eindelijk van gekomen!
Afgelopen week zijn we er vijf dagen tussenuit gegaan, naar recreatiepark 'De Leistert' in Roggel  (Nederlands Limburg).
We kiezen er altijd bewust voor om buiten de schoolvakanties te gaan, dan is het overal lekker rustig. 
Dit was het zicht vanuit het raam van de woonkamer, zo uitnodigend om te gaan verkennen, al dat groen.
De herfst is niet echt mijn favoriete seizoen maar mooie wandelingen compenseren wel veel.



Wel balen dat net voor de vakantie het 'goeie' fototoestel er de brui aan gegeven heeft... Nu was het behelpen met het kleine toestelletje dat veel minder in detail kan gaan. Maar het is nog steeds beter dan niets natuurlijk. (Als iemand tips heeft voor een goed, gebruiksvriendelijk toestel waar je goed mee details en close-ups (bloemen!) kan nemen, altijd welkom.)

Ook zijn we een namiddag bij vrienden in de buurt op visite geweest. Wat een luxe, nu slechts 10 minuten rijden terwijl het anders zo'n 2 uur is.
Die namiddag zal me nog lang bijblijven. Yolanda geeft namelijk harptherapie (kijk zeker een keer op haar website 'De kracht van de Harp', ze doet zo'n bijzondere dingen) en ook ik mocht een keer op de harp spelen. De locatie was heel speciaal, in de paddock, omringd door haar paarden.

Geen vakantie zonder boeken, zeker niet als er veel regen voorspeld is (wat uiteindelijk heel erg meeviel). Van mijn zus had ik drie boeken geleend om mee te nemen. Twee van de drie heb ik kunnen uitlezen, namelijk 'Een goede raad' van J.K. Rowling (gemengde gevoelens, ben er nog steeds niet uit wat ik van het boek vind) en 'Blauwe maandag' van Nicci French (leest heel vlot dus zeker goed geschreven, maar voor mij misschien net iets teveel toevalligheden om tot het plot te komen). Nu ben ik nog bezig aan 'De geniale vriendin' van Elena Ferranta. 

Zoals steeds ging het veel te snel voorbij...
Nu hopen dat we ons voornemen van ook hier in de buurt eens te gaan wandelen, in de praktijk gaan kunnen brengen. Want dat bezorgt toch een instant vakantiegevoel (dat bij mij alweer ver zoek is, nu ik de dag alweer achter de tekentafel doorgebracht heb).

Verkies jij een vakantiebestemming dichtbij of  toch liever zonzeker en het vliegtuig nemen?

Reacties

  1. Heerlijk genoten dus! Wij gaan 9 van de 10 keer naar Centerparcs, en nu met onze kleine Noa gaan we dit ook doen over een aantal maandjes :-) Zoveel zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Centerparcs is inderdaad ook altijd heel fijn. Alvast heel veel plezier voor jullie tripje dan!

      Verwijderen
  2. Klinkt als een fijne ontspannende vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was inderdaad wel fijn. Ook dat het niet zo ver rijden is, want daar zie ik tegenwoordig wel tegen op.

      Verwijderen
  3. Klinkt super fijn! Ik kijk ook erg uit naar ons weekendje weg het nieuwe jaar, eerste als gezinnetje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat speciaal, zo'n eerste keer weg als gezin! Alvast veel plezier!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken