Day Zero Project #17 - 98. Eens een bestelling doen bij Ali Express

Ali Express: iets waar ik altijd een beetje een dubbel gevoel bij krijg. Enerzijds is het een waar walhalla met bijna alle denkbare spulletjes voor spotprijzen. Anderzijds is het niet zo heel ecologisch om dingen van zo ver te laten komen aangezien hier ook alles te koop is (waarvan heel veel natuurlijk ook van ginderachter komt...). 
Maar goed, soms wil je iets toch een keertje zelf uitproberen en dus plaatste ik op de laatste dag van 2019 een bestelling van wat snijmalletjes bij vier 'winkeltjes'. Daarna moest ik geduld hebben, veel geduld...

Half februari ontving ik een eerste deel van mijn bestelling, de malletjes met het hekje en bloemenrandje. Toen was het alweer wachten. De uiterste leverdatums naderden en werden overschreden... Eén bestelling slechts, die aangekomen was. Dat was niet zo'n succes. Dus maar voor de andere een dispuut geopend. Alsof dat een sein was, kwamen er de dagen erna nog twee bestellingen binnen. De vierde bestelling (maar daar waren van in het begin al problemen, met ondermeer een annulering van de verzending) heb ik helemaal niet ontvangen en daarvoor kreeg ik van Ali een terugbetaling toegewezen.


Dit is dus mijn 'buit' van Ali. 
Met het onderste bloemenrandmalletje ben ik al aan de slag gegaan, met onderstaand kaartje als resultaat:
Dat de snijmallen goed van pas gaan komen, daar twijfel ik niet aan (als ik weer wat meer tijd voor te knutselen heb, nu is het vooral de tuin die alle aandacht en tijd krijgt). 
Of ik nu echt nog veel vaker bij Ali ga bestellen? Ik vermoed van niet, op een enkele keer na misschien. Maar de nadelen (lange wachten, bestelling soms niet krijgen) wegen voor mij niet helemaal op tegen de lage prijzen. Zeker omdat je tegenwoordig ook bij de Action en Boekenvoordeel leuke spulletjes kan vinden voor een habbekrats.

Koop jij vaak spulletjes bij Ali?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update