Day Zero Project #20 - 29. Een tweedehands kledingstuk kopen (kringwinkel, Vinted,...)

Een bekentenis: hier moest ik echt wel een drempel voor over terwijl ik rondom mij zie dat zoveel mensen leuke, tweedehandse kleding kopen.
Allicht ligt de oorzaak bij 'vroeger': het doorgegeven krijgen van - in mijn ogen afschuwelijke - geruite plooirokken (met zo'n veiligheidsspeld!) van onze nichtjes, die veel groter en struiser waren. Dus eer wij in die rokken pasten, waren ze echt al hopeloos uit de mode. Jeugdtrauma dus ;)!
Zo ontstond het voornemen dat wanneer ik zelf kon beslissen, ik echt nooit meer, niet nieuwe kleding zou dragen.

Maar omdat de kledingindustrie zoveel impact heeft op onze wereld en ik wel wat 'bewuster' door het leven wil gaan, moest dit voornemen maar eens gaan sneuvelen.

Initieel had ik het idee om eens in de Kringwinkel te kijken/zoeken maar met 'corona' voelde ik me daar niet zo gerust bij. Een mooi alternatief vond ik bij 'Vinted'. Veel uurtjes snuisteren later heeft me dit al een paar aankopen opgeleverd.
Dit stippenbloesje vond ik zo tof dat het vanop mijn favorietenlijstje uiteindelijk ook in mijn winkelmandje en zo in huis beland is.

Voor 3 € plus verzendkosten en in perfecte staat, dat wilde ik wel wagen. De maat is prima, enkel nog een was- en strijkbeurt en de aanwinst is klaar om hopelijk veel te dragen.

Ik moet trouwens ook vaak lachen om wat ik allemaal op Vinted zie.
De bijna eindeloze parade van ongestreken, verfrommelde kledingstukken verbaast me wel. Of de vage foto's waar je amper kan onderscheiden welke kleur het is, of soms zelfs niet eens wat voor kledingstuk het is. Of de de outfit die nogal uitdagend gepresenteerd wordt door het model van dienst...
De site is ook goed voor mijn talenkennis want nu weet ik dat 'sujetador' Spaans voor beha is. Moesten we ooit op vakantie gaan naar Spanje, kan ik er op koopjesjacht naar beha's.

Maar de conclusie is dus: ik ga zeker vaker een kijkje nemen op Vinted als ik iets nodig heb van kleding. Goed voor de planeet (en oké, ook mijn portemonnee vaart er wel bij) en goed om jeugdtrauma's te overwinnen ;).

Heb jij ook al eens iets gekocht op Vinted?

Reacties

  1. Zelf nooit wat gekocht wel veel goeds over gehoord. Nou koop ik over het algemeen niet meer veel kleding, wel voor Noa ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha maar voor kinderen is er ook een overvloed aan kleding te vinden. Ook speelgoed enzo dacht ik. Dus misschien moet je een keertje voor Noa kijken ;-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #81 - Januari update