Day Zero Project #24 - 55. Foto’s (10) nemen van (verschillende) insecten / kleine dieren in de tuin

Door het tuinieren heb ik ook het plezier van foto's maken ontdekt. 
Al kijkend door de lens van het fototoestel zie je soms details die je anders niet meteen opvallen. Dat fijne gevoel als je die sfeer in de tuin weet vast te leggen in een beeld. Het geeft nog een extra dimensie aan een al zo fijne hobby.

Mijn foto's kunnen nog niet tippen aan die van Evelyne maar ik amuseer me er wel heel erg mee.
In mijn achterhoofd blijft de hoop om ooit eens een cursus te volgen in plaats van nu wat op goed geluk plaatjes te schieten.

Als eerste wil ik jullie graag het resultaat laten zien van mijn zoektocht naar 'kleine beestjes' in de tuin.
(Ik heb de foto's ook getoond op mijn tuinblog, 'De Tuin van Het Witte Huis', vandaar het opschrift)

Mieren worden aangetrokken door de Pioenrozen.


Lieveheersbeestje op de Kruisdistel.

Wants die de frambozen in wording erg interessant vindt.

Een hommeltje vliegend tussen de Lavendel (mijn favoriet van alle foto's die ik dit jaar al gemaakt heb).

Hommeltje op de Kruisdistel.

En nog meer bezoek voor de Kruisdistels (dat is echt een magneet voor bijtjes en aanverwanten).

Ook dit zilverblauwtje komt er graag bijtanken.

Hommel die zich tegoed doet aan het stuifmeel van de stokrozen.

Hommeltje in de Geranium 'Rozanne' bloemen.

Bijtje in volle vlucht tussen de Echinacea's.

't Is niet omdat ik dit puntje van de lijst kan afstrepen dat ik nu ga stoppen met deze kleine beestjes op foto te zetten, integendeel zelfs. Ik zou graag nog een paar mooie vlinderfoto's maken en in het najaar - als ik durf! - wat spinnen op beeld vastleggen. 

Neem jij ook graag foto's en zo ja, wat is je favoriete onderwerp?

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update