Day Zero Project #26 - 89. Film kijken: The Shape of Water


"The Shape of Water": deze film stond al heel lang op het wens-ik-nog-graag- te-zien-lijstje. Eigenlijk was ik liefst naar de bioscoop gegaan toen hij uitkwam, maar dat is dus niet gelukt (iets met niet zo goed zijn in plannen concreet maken).
Een tijd terug hadden ze hem op tv getoond maar daar zijn we te laat achter gekomen. Misschien ook weer niet zo heel erg, want het was op VTM (commerciële zender) en die reclame om de haverklap doorbreekt toch vaak de magie van een goeie film.
Dus toen heb ik maar beslist om hem gewoon zelf te kopen! 

De korte inhoud bij Bol is wel heel erg kort (maar goed, dan kan er ook niet veel verklapt worden natuurlijk):
"In een geheime onderzoeksbasis tijdens de Koude Oorlog sluit een conciërge vriendschap met een mysterieuze amfibieman, die daar gevangen wordt gehouden."

Het verhaal is misschien niet super origineel of vernieuwend maar wat is het prachtig in beeld gebracht! De wereld die geschapen wordt, is zo sfeervol, ja, sprookjesachtig bij momenten. Dat maakte dat ik vanaf het eerste moment in de film zat.
In tegenstelling tot in veel andere films zijn het hier de mensen die zich als monsters gedragen en de monsters die redelijk menselijk lijken. Dat is best wel een boeiende insteek.

Als ik dan toch een minpuntje moet noemen? Af en toe zijn er wat gewelddadige momenten die - voor mij dan toch - iets te expliciet in beeld gebracht werden. 

Als je deze film nog niet gezien hebt, moet je hem zeker eens een kans geven. Ideaal voor het najaar dat eraan komt, en hopelijk kan je er ook zo van genieten als ik gedaan heb.

Welke film heb jij laatst gezien?

Reacties

  1. Wij hadden wat ervoor was (film Lalaland) opgenomen en zo dan achteraf pas te weten gekomen dat ze hem ook uitgezonden hadden.
    Vooral die scènes met die vingers hé... brrrr... ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken