Day Zero Project #32 - 13. Een glutenvrije appeltaart bakken

Zo... hadden we gedacht dat 2020 een lastig jaar was, dan heeft 2021 ook al flink zijn best gedaan om niet eenvoudig te zijn. 
Al van de eerste dagen van het jaar kwam er minder fijn nieuws uit de familie. Daarna volgden ook serieuze gezondheidsproblemen bij mijn schoonvader en heel veel beslommeringen daarrond. 
Ook zelf twee maanden last gehad van een enorme netelroosaanval... een dalmatiër zou jaloers geweest zijn op alle vlekken. Maar dat lijkt nu gelukkig achter de rug (hout vasthouden maar!). Dus tijd om eindelijk de draad weer op te pakken hier.

Dit weekend nog eens een puntje van mijn Day Zero lijst kunnen afvinken: een appeltaart bakken. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het eerder een cake is, maar aangezien ik echt geen keukenprinses ben, neem ik er maar genoegen mee.

Gelukkig is ie wel veel lekkerder dan ie eruit ziet.
Het recept komt uit een boek van Pascale Naessens 'Nog eenvoudiger 2', dus het is ook nog eens een best verantwoord stuk gebak. Appel, amandelmeel, een beetje suiker en boter en een ei, meer gaat er niet in. 
Voor herhaling vatbaar!

Hoe gaat het met jou? Had jij een fijn eerste halfjaar of hoop je ook op verbetering voor de tweede helft?




Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken