Day Zero Project #33 - 59. Foto’s (3) nemen van drie verschillende Dahliasoorten

Dahlia's... ik beken dat ik ze tot voor een paar jaar maar niets vond: te groot, te opvallend, te kitscherig.
Ik moest ook altijd lachen als mijn vader van boodschappen terugkwam en hij weer een nieuwe lading Dahliaknollen had meegenomen uit de supermarkt. Even raden wat ik zelf nu niet kan laten liggen in de winkel? Juist ja, ... 

Dit is een puntje dat ik eigenlijk vorige zomer al had willen kunnen afvinken, maar de Dahlia's waren toen niet zo'n succes.
Eigenlijk is het dit jaar niet zo heel veel beter, behalve dat ik nog net op tijd van drie soorten een mooie foto heb kunnen nemen vooraleer de slakken weer aan hun vernielingstocht begonnen zijn. 
En zeggen dat ik ze dit jaar dus eerst in potten opgekweekt heb om ze dan later in wat grotere vorm al pas in de tuin te zetten, in de hoop dat ze dan minder aangetast zouden worden. Dat extra werk heeft dus eventjes geloond maar helaas niet lang genoeg om nu te kunnen genieten van een bloemenpracht. 

Dus ik moet het helaas met wat foto's stellen... wat het had kunnen zijn.


Deze rode pompondahlia is een krijgertje van mijn vader. Bij hem - niet aangevallen door de slakken - staan deze zelfs manshoog dit jaar. 


Dit is Dahlia 'Crazy Love' die ontluikt. Ik ben onder de indruk van de grootte van de volledig geopende bloemen die toch wel de 20 cm benadert. 

Dit is Dahlia 'Purple Gem' tegen een achtergrond van Eryngium en Prikneus. Door de vorm is deze eigenlijk best mooi te combineren met vaste planten.

Dus ja, ze zijn groot, opvallend en een beetje kitscherig, maar bovenal toch erg mooi. (vind ik nu)

Wat is jouw favoriete bloem?  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken