Day Zero Project #34 - 21. Dagje Gent & 93. Uit eten in Gent met de zus(sen)

Wat een fijne dag heb ik afgelopen vrijdag gehad!
Ik had met mijn jongste zus (ja, ik heb veel zussen - 3 - en ook nog een broer) afgesproken om een dagje in Gent te gaan winkelen en uiteraard ook iets te gaan eten.
Het eerste post-corona-uitstapje trouwens voor mij. Gek gevoel om na die lange tijd weer 'normale' dingen te doen zoals de trein nemen en door (redelijk drukke) winkelstraten te kuieren. 

Onze eerste stop was de Primark. Ja, ik weet het, niet de meest duurzame winkel. Maar ik was op zoek naar een sweater om aan te doen tijdens het werken. Omdat die werkkleding nogal te lijden heeft onder inkt-, potlood-, en andere creatieve vlekken, zie ik het niet zo zitten om er heel veel geld aan uit te geven. Dus vandaar deze keuze. 
Zus had een pyjama voor haar man nodig, ook die hebben we gevonden. 

Na nog wat winkels in en uit zonder aankopen was het tijd om te gaan lunchen.

Daarvoor gingen we naar Le Botaniste.
Op het menu hier is alles plantaardig en biologisch. Ook bijna geen gerechten met gluten, dus ik voel me voor een keer niet de uitzondering die 'lastig moet doen'.
We kozen allebei voor de 'Botanical Salad', wat een erg lekkere keuze was. Helaas heb ik geen foto's gemaakt, noch van het eten, noch van het leuke interieur. Tja, ik doe het nog steeds zonder smartphone, en om het 'grote' toestel mee te slepen vond ik toch iets te riskant (en te zwaar). 

Na het eten zetten we onze winkeltocht verder.

Voor 'Dille en Kamille' moesten we niet ver gaan, die zit namelijk vlak naast Le Botaniste. Ondanks alle verleiding van toffe spulletjes heb ik me flink aan mijn lijstje gehouden: spatels, lavendel en een Aleppo zeep. Eigenlijk had ik ook nog een klein zeepje in kattenvorm gekocht, om aan mijn vader te geven. Dat is dus meegegaan met zus, die hem eerder zal zien dan ik.   

Ons bezoek aan de Fnac leverde onverwacht nog iets op voor doel 86, namelijk 'Geconcentreerd werken voor dummies'. Nu dus nog lezen en toepassen.

We sprongen ook nog even binnen bij onze broer, die een bakkerij heeft in de stad. Helaas is dit een waar 'glutenparadijs', dus meer dan een drankje zat er hier niet in.

Maar op de terugweg zijn we nog gestopt voor wat lekkers om mee naar huis te nemen, namelijk taartjes van bij Julie's House. Daar zijn wel een aantal glutenvrije opties, zoals deze frangipanetaart. 

En zo kwamen we ook weer aan bij het station, het einde van een heel fijne dag, die zeker voor herhaling vatbaar is.

Wat is jouw favoriete winkelstad?

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #81 - Januari update