Day Zero Project #35 - 48. De Tuindagen van Beervelde bezoeken

 De Tuindagen van Beervelde zijn een begrip voor wie graag bezig is met planten en tuinieren. Het is een van de grootste tuinbeurzen van ons land en vindt normaal twee keer per jaar plaats, een keer in het voorjaar en een keer in het najaar. 
Covid zorgde er helaas voor dat de beurs vorig jaar niet is kunnen doorgaan, evenmin als dit voorjaar. 
Maar dit weekend mag het eindelijk wel weer!
Toegang is wel enkel met het 'Covid Safe Ticket' wat ik eigenlijk wel fijn vind. Dat maakt het ietsje veiliger voor onze gezondheid, zeker omdat je vaak geen afstand kan houden op de meest bezochte plaatsen en stands.

Wij kozen ervoor om op vrijdag al in de voormiddag te gaan, in de hoop dat het dan wat minder druk is. Allicht is dat ook zo, en is het op de andere dagen nog veel drukker, maar ik moet bekennen dat het voor mij op sommige plaatsen gewoon teveel volk was. 


Er zijn zo'n tweehonderd exposanten waarvan de meeste toch echt tuin-gerelateerd zijn. Daar ben ik blij mee want bij sommige andere beurzen is het meer lifestyle dan planten. Dat is in Beervelde dus echt niet het geval. 
De stands die we konden bewonderen gisteren tonen trouwens heel goed aan dat ook op dit moment in het jaar de tuin nog steeds een boeiend en kleurrijk geheel kan zijn. Dus dat zorgt wel voor weer extra inspiratie en motivatie voor de eigen tuin. Een planten-bestellijst is in de maak!

Een beurs bezoeken zonder iets te kopen, dat lukt me toch niet echt. Maar ik heb het bescheiden gehouden. De vaste planten en struiken ga ik dus elders aanschaffen, dat gesleur ermee zag ik niet zo zitten en zou de planten ook niet ten goede komen. 
Wat dan wel? 

Als eerste kon ik deze kikker niet weerstaan (ja, ik heb een zwak voor kikkers). Hij gaat een plaatsje krijgen tussen / in de beplanting van de vijver. Dat gaat heel leuk staan denk ik. 
De stand waar ik deze gevonden heb, is trouwens een fijne ontdekking. Een Franse shop met heel veel mooie tuindecoratie en praktische tuinspullen: Vitis in situ. Soms ook wel een beetje kitscherig maar smaken verschillen nu eenmaal en er is veel keuze. Het prieeltje van op de stand vonden we ook wel heel mooi, dat zou nog iets kunnen worden voor over ons ronde terrasje achteraan in de tuin.

Ook de Agapanthus met mooie naam 'Northern Star' (deed me een beetje aan de prachtige song 'Northern Sky' van Nick Drake denken) is mee naar huis gegaan. Ik had vorig jaar bij de bloemenwinkel hier vlakbij er een (naamloze) gekocht en die staat nog steeds enthousiast te bloeien. Ze kunnen ook tegen de hitte op ons terras in de zomer, iets wat veel andere planten niet overleven. Dus dat smaakt wel naar meer, en hiermee heb ik er alvast een stap gezet naar een fleurig terras volgend jaar. 

Rond 15u hielden we het voor bekeken. Het was dan nog een stuk drukker geworden en we hadden eigenlijk toch alles gezien. 
Ook vandaag en morgen is de beurs er nog, maar ik ga me nu weer gemotiveerd op de eigen tuin storten. 

Ga jij soms naar (tuin)beurzen?

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken