Day Zero Project '21 #1 - De nieuwe lijst

Ik zit al een tijdje te broeden op de nieuwe lijst. Nog wat veranderen en nog iets aanpassen,... ik zou er kunnen mee bezig blijven. Maar tegelijk heb ik ook wel zin om er mee te beginnen, dus we gaan gewoon genoegen nemen met de lijst zoals ze nu is. 

Deze keer heb ik het vooral dicht bij huis gezocht en alle reizen en verdere uitstapjes eruit gehaald. Met corona is alles zo onvoorspelbaar geworden en risico's zijn aan mij niet besteed (helaas soms). Maar hopelijk kan ik dan bij de volgende lijst er wel gewoon weer wat leuke reisdoelen op zetten. 

Er zijn heel wat puntjes die te maken hebben met zelfzorg. Nog wat verder zoeken naar mijn kledingstijl is hier een onderdeel van. Maar vooral ook tijd maken om een verzorgingsroutine te ontwikkelen, zodat ik zowel letterlijk als figuurlijk wat lekkerder in mijn vel kom te zitten. 

Wat creatieve doelen mochten zeker niet ontbreken. Het lijkt me fijn om (beter) te kunnen breien dus daar gaan we zeker een poging toe wagen. Natuurlijk ook aandacht voor de dingen die ik nu al zo fijn om doen vind: borduren, haken, kaarten maken,... En proberen om weer wat dingen van vroeger op te pakken zoals tekenen. 

Sedert corona is de tuin een nog grotere rol gaan spelen in mijn leven. Dus daar wil ik graag ook nog wat stappen zetten om hem nog meer tot ons 'paradijsje' te maken. 

Tijd met familie hoop ik ook te hebben. Het lijkt me fijn om nog eens een grote bbq te houden of eens te gaan zwemmen, bowlen,... 

En ja, ook een paar puntjes gerelateerd aan het huishouden. Niet mijn meest favoriete tijdverdrijf maar een echte hekel eraan, zo ver gaat het ook weer niet. Ik vermoed dat het allemaal net iets vlotter zou lopen en met minder ergernis als ik het wat beter gestructureerd zou kunnen krijgen. Dus ook dat gaan we uitproberen. 

Dus ik heb er heel veel zin in!

Ik start vandaag (19/11/2021) en op 16 augustus 2024 zullen we 1001 dagen verder zijn. Wel een gek gevoel, zover in de toekomst, wie weet wat er tegen dan allemaal weer anders is...?

Lijkt het jou iets, zo'n project?


Mijn volledige lijst:

1.       Een spaarpot kopen
2.       Voor elk behaald doel 1 € erin doen
3.       Iets leuks kopen/doen met het geld op het einde van het project
4.       Schrijf regelmatig een update op de blog
 
Schrijven:
5.       Cursus ‘Korte verhalen schrijven’ afwerken
6.       Meedoen aan twee schrijfwedstrijden
7.       Een schrijfboek uitlezen
8.       Meedoen aan Nanowrimo
 
Glutenvrij:
9.     Drie gluten- en melkvrije desserts maken
10.   Een recept maken uit elk kookboek dat ik heb
11.   Drie nieuwe glutenvrije uit-eten adresjes (be)zoeken
12.   Drie glutenvrije broodmixen uitproberen
 
Persoonlijk:
13.   Een pedicurebehandeling laten doen
14.   Een gezichtsbehandeling laten doen
15.   Een make-up workshop volgen
16.   Mijn oksels ipl’en
17.   Een keer mijn teennagels (laten?) lakken
18.   Een verzorgingsroutine opbouwen
19.   Terug oorringen dragen (proberen of het lukt ivm allergie)
20.   Een mooie ‘Drupt’hanger kopen
21.   Een ‘mooi’ fitbit-bandje kopen
22.   Verder lezen The Curated Closet en toepassen
23.   Een kledingstuk aanschaffen dat buiten mijn comfortzone ligt     
        (en het dan ook dragen natuurlijk!)
24.   Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen 
        (uitgezonderd: wat op is en waar ik niet zonder kan, mag vervangen worden)
25.   Een ‘verzorgingsroutine’ opbouwen
26.   Drie maanden geen nieuwe kleding kopen (tweedehands mag wel nog) 
        (uitgezonderd ondergoed, sokken,…  en ‘noodgevallen’)
27.   ‘Echt’ aan de slag gaan met de Purpuz planner en zo verder komen met een doel
28.   Werken aan een beter slaappatroon
29.   Naar de podoloog gaan voor fijner zittende steunzolen dan de huidige

Huishouden:
30.   Een maand niets kopen behalve de boodschappen
31.   Drie dingen proberen ‘groener’ te doen
32.   Vijf keer een week geen boodschappen doen maar creatief zijn met wat nog in huis 
        (of moestuin) is (0/5)
33.   Drie soorten confituur maken met fruit uit de tuin
34.   Vaker vegetarisch eten (nog nader concreet te bepalen)
35.   Nieuwe poging met het boek ‘Aan de slag met de huishoudcoach’ 
        om een opgeruimder huis te krijgen en meer routine
 
Werk:
36.   Grote schoonmaak houden in mijn werkkamer en het er ‘gezelliger’ maken
37.   Leren werken met Sketch up en één tuin ermee uittekenen
38.   Mijn tuinblog naar een hoger niveau brengen 
        (boek werken met Wordpress lezen, lay-out aanpassen, vaker bloggen,…)
39.   Mijn computer(bestanden) opruimen
40.   Mailarchief opruimen
 
Tuin & groen:
41.   Het grote terras gezelliger maken met meer potten
42.   Ligstoelen afschuren en opnieuw oliën / schilderen
43.   Kikkerbeeldjes herschilderen
44.   Een kleine boom / grote struik kopen en in de voortuin planten
45.   Border achter de vijver ontwerpen (structuur en beplanting) en aanleggen
46.   De tuin nog wat insectenvriendelijker maken (beplanting, bijenhotels,...)
47.   De tuin nog wat vogelvriendelijker maken (nestkastjes, vogelvoeder, nieuwe struiken)
48.   Een nieuwe waterlelie kopen voor de vijver
49.   Drie nieuwe fruitstruiken / boompjes planten
50.   Droogbloemen zaaien en er (hopelijk) een boeketje / bloemstukje mee (kunnen) maken
51.   300 bloembollen van voorjaarsbloeiers planten
52.   Een kruidentuin aanleggen
53.   De serre (momenteel nog in aantocht) inrichten / indelen
54.   Een maand vakantie nemen om in de tuin te werken
 
Kamerplanten
55.   Cactussen zaaien
56.   Een grote kamerplanten-verpotshow houden in het voorjaar
57.   Vijf (kamer)planten stekken
58.   Ananasplant opkweken uit gekochte ananasvrucht
59.   Een bonsai opkweken vanaf een zaailing
60.   Een kamerplanten-verzorgroutine opbouwen
 
Creatief:
61.   Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken
62.   Geen nieuwe hobbyspullen kopen gedurende zes maanden 
        (uitgezonderd: lijm, plakband, papier, Twinmarkers, dingen die stuk zijn en ik echt nodig heb)
63.   Elke week (gemiddeld) een kerstkaart maken (gedurende 1 jaar) met spulletjes die ik al heb
64.   Met alle ‘Penny Black’ stempels die ik heb een kaartje maken (0/37)
65.   Tien kaarten maken met klassieke embossingmallen
66.   Uit één Hobbydolboekje met alle patroontjes een kaartje maken
67.   Leren breien met behulp van het ‘Voor dummies’ boek
68.   Twee kussens haken (of breien?) voor in de zetel
69.   Twee monsters haken uit de boekjes ‘Monsters haken 1 +2’ (0/2)
70.   Twee andere amigurumi’s haken (0/2)
71.   Terug tekenen (drie tekeningen maken)
72.   Twee bloemstukken maken naast de jaarlijkse kerstkrans
73.   Een creatieve workshop volgen
74.   Zelf een kledingstuk maken
75.   Zelf een juweel maken
76.   Een nieuw borduurwerk (pakket of patroon) aanschaffen en maken natuurlijk
77.   Een ‘oud’ borduurwerk (laten) inlijsten en een plaats in huis geven
78.   ‘Iets’ timmeren / maken met hout
79.   Zelf versiering maken voor in de kerstboom
80.   De theelichthouder in de woonkamer schilderen in dezelfde kleur als de muur
 
Beweging & gezondheid:
81.   Drie wandelingen maken in de buurt
82.   Wandelen in vijf natuurgebieden
83.   Afvaart van de Lesse (of andere kajaktocht)
84.   Een rustige skatetocht doen
85.   Weer een keer ijsschaatsen
86.   Op regelmatige basis bewegen (Start to run of crosstrainen)
 
Lezen, luisteren & kijken:
87.   Alle Harry Potter boeken kopen (liefst tweedehands) (0/6)
88.   Alle Harry Potter boeken (her)lezen (0/6)
89.   Vijftig boeken uit de bib lenen (en lezen natuurlijk!) (0/50)
90.   Mijn cd-collectie van Bruce Springsteen aanvullen (bij voorkeur tweedehands gekocht)
91.   Mezelf een keer een maand Spotify Premium gunnen (met kaart)
92.   Vijftig films kijken die ik nog niet eerder gezien heb (0/50)
93.   De serie ‘Endeavour’ opnieuw kijken vanaf het begin 
94.   Een nieuwe serie ontdekken (misschien Broadchurch?)
 
Samen:
95.   Een bbq houden voor de familie
96.   Gaan bowlen met de familie
97.   Een keer gaan zwemmen met neefjes en nichtje
 
Diversen:
98.   Een keer met een elektrische fiets rijden
99.   Een bezoekje brengen aan de Kringloopwinkel
100. Tien keer een (zelfgemaakt) ‘verrassingskaartje’ sturen naar iemand
101. Iedereen in de (nabije) familie en vriendenkring een zelfgemaakte verjaardagskaart sturen
        (gedurende een jaar)

Reacties

  1. Wat een fijne lijst met voornemens! Ben erg benieuwd over een tijdje over de update...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Sas :) Heb echt zin om ermee aan de slag te gaan dus die updates zullen niet zo lang op zich laten wachten.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update