Day Zero Project '21 #2 - 24. Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Een eerste 'echt' berichtje over mijn nieuwe Day Zero Project, meer specifiek over doel 24. Het is nog niet klaar, integendeel!

In de voorbije tijd heb ik zoveel verzameld van verzorgingsproducten dat het hoog tijd wordt voor een koopstop. Vooral de sale bij de Bodyshop (die fruitgeuren!) vind ik heel moeilijk te weerstaan.

Maar het toppunt is dus dat ik zelfs met die voorraad toch nog aarzel om 'goeie' dingen te durven gebruiken... Dus met een koopstop moet ik wel opgebruiken wat er is, ook die 'goeie' dingen.

Het leek me handig om eens een inventaris te maken en die hier te delen, als startpunt.

Wat ik momenteel in gebruik heb

Dit is voor mijn gezichtsverzorging. Ik heb nogal een lastige (vette) huid met makkelijk onzuiverheden. Dus ik wissel meestal af tussen Zarqa en de Tea tree lijn van The Bodyshop.


Ook mijn hoofdhuid is een lastig iets, met veel afwisselen tot gevolg.


In de douche gebruik ik voor het moment eigenlijk twee dingen die niet op de foto staan. Het ene is een blok Allepozeep, het andere speciale zeep met lage ph om minder infecties te krijgen. 
Maar mijn 'normale' producten zijn deze van op de foto.
(Eigenlijk wissel ik meestal een blok zeep af met douchegel. Maar op termijn zou ik helemaal op blokken willen overgaan om zo minder afval te hebben.)


Smeerseltjes voor op mijn lijf:

Met make-up en parfum ben ik best spaarzaam,... Ook nog een verdwaalde handcrĂšme hier op de foto.

Dit staat ook nog in de kast, wat haarspullen en badbruisballen.

De nog 'nieuwe' dingen

Gelukkig heb ik wel al geleerd om zoveel mogelijk slechts Ă©Ă©n verpakking per soort product tegelijk te gebruiken. Bij shampoo en gezichtsverzorging lukt dat niet altijd, bij de meeste andere dingen gaat dat best goed.
Dit is wat in de voorraadkast staat:



Als ik hier mijn lijstje en de foto's zie, schrik ik toch wel een beetje van de hoeveelheid (64 producten als ik goed geteld heb!) en besef ik dat ik echt niets meer hoef te kopen de komende tijd. 


Heb jij een grote voorraad verzorgingsproducten?

Reacties

  1. Ik geloof dat iedereen wel een redelijke berg aan cosmetica thuis heeft staan en een (groot) deel ervan niet gebruikt. Althans, ik ben wel zo iemand. Ik probeer het steeds allemaal te gebruiken, maar alles echt opmaken, dat gaat om een of andere reden best moeilijk. Ik heb inmiddels van alles dat ik gebruik favorieten gevonden die goed voor mijn huid werken en ik ga proberen om ook alleen die nog aan te schaffen en niet meer over te stappen en van alles te proberen. Een mooi doel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat je wel al favorieten hebt die goed zijn voor je huid. Alleen die nog kopen zal ook een goeie manier zijn om je voorraad beperkter te houden.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken