Day Zero Project #37 - 51. Vaste tuinplant opkweken uit zaad en planten

Elk jaar neem ik wat zaad van de Echinacea's uit de tuin om die dan in het voorjaar te zaaien. Dus ik heb al wel een beetje ervaring met het zaaien van vaste planten. Maar voor dit doel wilde ik graag een andere, nieuwe plant zaaien.

Het is de overblijvende reukerwt geworden: Lathyrus 'Pink Pearl'.


Lathyrus heeft best wel een bijzondere betekenis voor mij: ik ontwerp namelijk tuinen als zzp, en mijn bedrijfsnaam is Lathyrus. Dus dat speelde ook mee in mijn keuze. 

Ik heb ze gezaaid op 9 april, in het bakje linksboven. 


Het kiemen heeft wel even geduurd maar uiteindelijk zijn er vier zaden opgekomen. 
Tussendoor heb ik door allerlei omstandigheden helaas geen foto's meer genomen. 

Maar hier zijn ze terug, op 31 juli. 


In hun pot waren ze niet heel erg happy meer, dus tijd om ze uit te planten buiten.


En zo zijn ze plots weer heel erg klein... 

Intussen zijn we zowat drie maanden verder.

Ze zijn een beetje gegroeid (in de breedte vooral) maar hebben ook te lijden onder slakken en ander vraatzuchtig 'ongedierte'. Ik hoop dat ze ook hun wortels aan het ontwikkelen zijn, dat daardoor de bovengrondse groei niet zo groot is en dat ze dan volgend jaar in volle glorie mogen groeien en bloeien. 

Wat is jouw favoriete bloem of plant?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken