Day Zero Project '21 #7 - 36. Grote schoonmaak houden in mijn werkkamer en het er ‘gezelliger’ maken

Ik besef dat het een enorme luxe is om een eigen werkkamer te hebben, zeker in deze thuiswerktijden.
Op het einde van de dag doe ik de deur dicht en niemand die de rommel ziet.

En ja, die rommel ontstaat er best snel moet ik bekennen.
Het is dan ook een veel gebruikte ruimte: werken uiteraard, administratie doen, computeren, bloggen en blogs lezen,... gebeurt allemaal hier. Ook sleep ik vaak mijn creatieve bezigheden mee naar hier want de verwarming staat er (overdag) altijd op, in tegenstelling tot in de hobbykamer. 

Op een doordeweekse dag ziet het er dan vaak zo uit... (op deze foto's valt het eigenlijk nog goed mee want het kan nog stukken erger: telkens als er een werkproject klaar is, lijkt het wel of de bom gevallen is.)



Boeken, de cursus waar ik mee bezig ben, plannen op tafel en in het hoekje, een paar schoenen en de gieter,... zo groeit de chaos snel aan. 
Geregeld opruimen is dan ook wel nodig. 

Rond de jaarwisseling maak ik gebruik van wat ingeplande rustige dagen om echt grote schoonmaak te houden. Alle ontwerpen sorteren en de afgewerkte archiveren. Kasten grondig poetsen en opnieuw ordenen,... en ook heel veel stof afdoen.



Een opgeruimd bureau, een lege tekentafel en geen plannen meer verborgen in het hoekje. Ook in de kasten is alles weer netjes geordend.
Net zoals in mijn kop, want opruimen in het echt zorgt voor rust in mijn hoofd. 

Rest nu nog deel twee van dit doel: de kamer nog wat gezelliger maken.
Ik wil het zeker niet vol proppen met prullaria (dan ben ik dubbel zo lang bezig met stof afdoen en schoonmaken, en dat is zeker niet de bedoeling) maar enkele muren verdienen nog wat meer aankleding. Zeker aan de muur achter mijn tekentafel die nu nog nog helemaal leeg is, zou ik iets moois willen. 

Ook dit groene vlak (deur van de kamer en deuren van de ingemaakte kasten) zou ik nog willen doorbreken met iets. Misschien zijn muurstickers daar wel een mogelijkheid.

Liefst van al zou ik nu direct online gaan zoeken en gelijk allerlei posters en stickers aanschaffen maar ik denk dat dit eigenlijk het soort dingen zijn waar je wat 'tegenaan moet lopen'. Dus ik hou mijn ogen open en hopelijk komt er (snel) iets leuks op mijn pad wat geschikt zou zijn.
Voor nu geniet ik in ieder geval al van mijn netjes opgeruimde en schoongemaakte kamer.

Wat vind jij dat een woonruimte gezellig maakt?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #81 - Januari update