Day Zero Project '21 #10 - De processie van Echternach

Soms lijkt mijn Day Zero Project een beetje op de processie van Echternach. Het ene moment ben je voor je gevoel goed bezig, en het volgende moment zet je toch weer een stap terug.

Doel 5: Cursus 'Korte verhalen schrijven' afwerken

Les 32 waar ik het in vorige update over had, heb ik eindelijk ingestuurd. De volgende les heb ik intussen ook klaar om in te sturen maar eer ik dat doe, wacht ik nog op de verbetering van les 32.
Ik ben ook al maar begonnen aan les 34. Nu ik weer bezig ben, is de drempel om te schrijven weer wat kleiner geworden. Heb vaak ook gewoon het document openstaan op de computer en wanneer ik iets bedenk dat handig kan zijn, voeg ik het toe. 


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Hier zijn de stappen voorwaarts snel ingehaald door een paar achteruit.
Ik heb een fles Rituals doucheolie weggeven aan vriendin. Geen olie meer voor mij nadat ik door de olie van de fysio allemaal ontstekingen op mijn rug had. 
Ook deze shampoo van Marcel's Green Soap heb ik opgebruikt. Hij ruikt heerlijk maar mijn haar valt er ongelooflijk plat van dus ik ga hem niet opnieuw kopen.

Waar het mis ging...?

Ik heb een nieuwe fles shampoo gekocht, eentje die volgens de belofte op de verpakking wel volume zou moeten geven.

En de tweede stap terug was door een heel lief cadeau van mijn schoonmoeder, namelijk dit set met allemaal bad-verwennerijen...



Doel 27: Echt aan de slag gaan met de Purpuz planner en zo verder komen met een doel

Uiteindelijk heb ik geen Purpuzplanner gekocht maar een Succesplanner. Maar ook bij die planner is er plaats voorbehouden om je doelen op te volgen dus het maakt niet zoveel verschil.
Intussen heb ik ook beslist dat 'de tuin' mijn doel wordt dit jaar. Om eindelijk die wensenlijst uit te voeren waar ik al lang mee rondloop. 
Tot nu toe ben ik elke dag wel bezig geweest met 'iets' rond de tuin maar ik merk dat mijn stapjes kleiner worden. Tijd dus om eens te herbronnen en concrete stappen uit te werken. 


Doel 28: Werken aan een beter slaappatroon

Ik had laatst bij de bib twee boeken gehaald over slapen maar moet bekennen dat ik behalve hier en daar wat doorlezen, er nog niet echt actief mee bezig geweest. Mijn slaapprobleem is eigenlijk meestal niet inslapen of doorslapen maar wel dat ik altijd zo moe opsta door de chaotische dromen die ik elke nacht (meermaals) heb. Dus of daar echt iets aan te doen valt?
Wat ik wel probeer is om op tijd te gaan slapen zodat ik voldoende uren slaap kan halen.


Doel 39: Computer opruimen

Dit doel is ook een dat intussen stilgevallen is. Tijd om eens een to do lijstje te maken van wat nog moet, dat zal allicht wat meer duidelijkheid en overzicht brengen. 


Doel 45: Border achter de vijver

Dit is een van de tuindoelen waar ik al wel mee aan de slag gegaan ben. Ik heb de basis uitgetekend en al met plantenstructuren ingevuld. Nu nog op zoek naar de concrete invulling.


Doel 62: Geen nieuwe hobbyspullen kopen

Dit doel ben ik gestart op de symbolische (en makkelijk te onthouden) datum van 1 januari dit jaar. Het is de bedoeling dat ik eerst gebruik wat ik nog heb van spullen (zoveel en meer dan genoeg) en dus niets nieuws aanschaf qua mallen, stempels,...
Dingen die op raken en die ik niet kan missen, zoals lijm, plakband, wit basispapier,... zijn hier niet inbegrepen natuurlijk. Anders zou het snel gedaan zijn met creatief zijn.
Ook een uitzondering voor de Twinmarkers van de Action. Deze 'spaar' ik, dus als er nieuwe kleuren zijn, mag ik deze wel aanschaffen.
We zijn een dikke halve maand ver en tot nu toe ben ik nog niet in de verleiding gekomen.
Ik heb wel twee klosjes rood garen gekocht omdat mijn 'kerstrood' garen opgebruikt was. De alternatieven die ik had waren helaas te pluizig en ik ergerde me aan het resultaat dat ze gaven. Dus een te verantwoorden uitgave :).


Doel 87: Alle boeken van Harry Potter aanschaffen, liefst tweedehands

Via Vinted heb ik intussen al vijf van de zeven boeken kunnen aanschaffen. Nog twee te gaan dus. En dan alles eens herlezen uiteraard.


Doel 89: 50 boeken van de bib lenen en lezen

Nog een boekendoel, 50 boeken lezen die ik uit de bib geleend heb. Twee boeken kan ik aan deze lijst intussen toevoegen. 
Het eerste boek is een roman van Judith Lennox 'Verborgen levens'. Ik las vroeger vaak boeken van haar, ook een aantal dat ik toen gekocht heb, maar op de duur was het altijd wat hetzelfde dat ik daarmee gestopt ben. Toevallig kwam ik in de bib op zoek naar een ander boek langs haar boeken en deze dan toch meegenomen. Blij dat ik het gedaan heb, het deed me weer denken aan haar eerste (en beste) boeken.
Het tweede boek is non-fictie, 'Je bent al mooi - de schoonheid van imperfectie' van Liesbeth Woertman. Goh, wat kan ik erover zeggen? De kern is dat veel beelden die we te zien krijgen niet echt zijn, en dat we goed zijn zoals we zijn. Maar dit soort boeken is vaak nogal abstract en zegt veel keer hetzelfde op een andere manier. Dus op zich blij van het gelezen te hebben maar ik zal het ook zonder spijt weer naar de bib brengen, zoiets :).


Doel 90: cd's van Bruce Springsteen

Mijn collectie van Bruce Springsteen is aangevuld met zijn laatste nieuwe, 'Letter to You'. 


Doel 92: 50 nooit eerder geziene films kijken

Zes films mogen mee op het lijstje.
- 'The Gifted' gaat over het gevecht over het hoederecht van een hoogbegaafd kind.
- 'The Grinch' is een animatiefilm van het alom bekende verhaal. Grappig en best onderhoudend.
- 'Noel' is een mooie kerstfilm met onderandere Susan Sarandon en Penélope Cruz. Er blijft natuurlijk wat boodschap in zitten (daarvoor is het een kerstfilm) maar niet zo overdreven als sommige andere. Dus hij kon mij wel bekoren.
- 'The Lego Batman Movie': maf en grappig maar bij momenten voor mij iets te hyperkinetisch.
- 'Police Academie 7' had ik misschien vroeger toch al een keer gezien maar herinnerde mij er niet erg veel van in ieder geval. De minste van de serie vind ik.
- 'New in town' is geen super hoogstaande maar wel best ontspannende film met Renée Zellweger.


Als ik nu dit lijstje met 'vorderingen' bekijk, blijf ik toch dat dubbele gevoel hebben. Maar goed, wat ik wel gedaan heb, heb ik meestal met veel plezier gedaan zoals het schrijven, boeken lezen en films kijken. Voor andere dingen moet ik me even herbronnen, maar ook dat komt wel weer. Ik vermoed dat mijn winterdipje er ook wel voor iets tussen zit.

Hoe gaat het met jou nu? 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #81 - Januari update