Day Zero Project '21 #8 - 10. Een recept maken uit elk kookboek dat ik heb

Helaas, voor mezelf en vooral voor mijn man, ik ben echt geen keukenprinses.

Meer nog, als ik eerlijk ben moet ik bekennen dat ik een hekel heb aan het hele kookgebeuren. Het glutenvrije dieet dat ik sedert een tiental jaar volg, heeft het er niet beter op gemaakt, integendeel eigenlijk.

In de loop der tijd heb ik heel wat kookboeken aangeschaft, vooral degene die beloofden om koken makkelijker te maken, of lekkerder. Of om je meer energie te geven, daar trapte ik altijd in. Maar vaak was die belofte nogal ver van de realiteit, toch zeker met mijn beperkte keukenskills.
Een deel van die boeken zijn alweer doorgegeven, andere staan nu vooral stof te vangen op de plank in de keuken. En oké, een minderheid heb ik intussen wel al geregeld gebruikt ter inspiratie of ter leidraad (Ons kookboek vb, de Vlaamse klassieker die bijna in elk huis wel te vinden is!).

Ik weet wel hoe het komt dat ik koken niet fijn vind. Het is het laatste van de dag en na een werkdag schiet er gewoon maar erg weinig energie over om dan nog es aan die klus te beginnen. Het voelt echt zo enorm aan als een 'moeten'. 

In een poging om me minder schuldig te voelen over die ongebruikte kookboeken en om wie weet toch nog wat fijne receptjes te ontdekken die niet te moeilijk zijn, heb ik dus dit doel opgenomen in mijn Day Zero Project. Uit elk kook/bakboek wil ik minstens één recept maken. 

Dit is het overzicht: 30 kookboeken... 



De komende weken is het de bedoeling dat ik geregeld eens een kookboek uit de kast neem en er een recept uitkies om dat in te plannen in het weekmenu. Wordt vervolgd dus :-)!

Is koken voor jou stress of ontspanning?

Reacties

  1. Haha, ik ben ook echt geen keukenprinses. Ik heb er ook een hekel aan. Net als bij jou voelt het voor mij vaak als 'moeten'. Ik haat dan ook de vraag: wat gaan we vanavond eten? Gelukkig kookt mijn vriend wél graag. Hij experimenteert ook graag met nieuwe recepten in de keuken. Zou ik nooit doen. Ik maak altijd de standaard dingen klaar die ik kan en verder niks.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #81 - Januari update