Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

In de vrije dagen rondom Kerst en nieuwjaar heb ik ervan genoten om heerlijk in huis wat te rommelen. We hadden (bewust) weinig plannen en afspraken dus ik kon lekker mijn gang gaan.

Orde scheppen in de chaos van de hobbykamer

De hobbykamer eens goed onderhanden nemen stond hoog op de wenslijst. Na het maken van de laatste kerstkaarten leek de boel er echt ontploft.
Best wat gĂȘnant om ook deze 'voor' foto's te delen, maar vooruit... 

Dit is het bureautje waar ik aan werk. Eentje met geschiedenis want het is dat van vroeger bij mijn ouders thuis. Daar zijn heel veel uren achter doorgebracht.

Als je de kamer binnenging moest je nogal uitkijken waar je liep. Ik moet echt dringend op zoek naar een ladenblok ofzo waar ik de Cuttlebug kan op gebruiken in plaats van dat op de grond te moeten doen (bureautje ligt altijd vol natuurlijk als ik bezig ben, dus die kan er dan meestal niet meer bij).

De rand van het bad? Dat is bij mij de zetel in de hobbykamer... de verzamelplaats voor kleren die nog een keertje aan kunnen. Nog wat boeken, dekentjes,... afin een dumpplaats dus.

Moet er nog stof zijn? Dringend te ontstoffen boekenkasten...

Ik begon met alles wat hier niet echt hoort, op de juiste plaats te leggen. Dat scheelt gelijk al heel veel. 
De tweede kamerplant doet het echt niet goed, misschien dat het in mijn werkkamer beter gaat? Die verhuist dus naar ginder. De doos met enveloppes staat dan weer logischer in de kast in de gang, bij de andere enveloppes en verzendverpakkingen. 

Het meeste hobbyspul heeft een vaste plaats en dat maakt dat het opruimen best snel gaat. In de boekenkast heb ik wat meer werk om te ordenen. Twee boeken gaan eruit en kan ik via de weggeefgroep aan een nieuwe eigenaar helpen. Misschien doe ik later nog eens opnieuw een wegdoe-ronde. Maar voor nu ben ik tevreden.
Hierna is het vooral een kwestie van afstoffen en schoonmaken. 



Dit ziet er gelijk zoveel beter uit. Het nu zo houden is natuurlijk de uitdaging :-). 

Gezelligheid creĂ«ren 

Deel twee dan van dit doel: het gezelliger maken. Dat vind ik een beetje een lastige.
Ik vind het er eigenlijk al best gezellig maar ik mis nog iets. 
Een tapijt en een klein tafeltje zouden het geheel nog wat meer warmte geven denk ik. Maar anderzijds transformeert deze kamer in het voorjaar ook naar opkweekkamer voor mijn groenteplantjes. Dus vooral het tapijt zal daar misschien toch nogal onder te lijden hebben. Tenzij ik natuurlijk in het kweekseizoen het tapijt tijdelijk oprol en elders onderbreng. Iets om over na te denken dus. 

Wat er wel zeker nog moet komen is nog iets van wandversiering. Nu hangen er een eigen gemaakt borduurwerk, een kikkerschilderij gemaakt door een vriendin van mijn moeder en een plaat uit het kinderboek 'Vrolijk' (echt zo'n leuk boek met schitterende vissentekeningen die emoties uitbeelden). Maar met wat herschikken denk ik dat er nog wel iets bij kan. Nog geen idee wat precies. Misschien nog een eigen borduurwerk, aangezien het hier mijn hobbykamer betreft. Maar ook dat is iets wat niet te forceren valt en wel zal komen als het moment er rijp voor is (hoop ik toch). 

Heb jij ook het geluk van een eigen (hobby)kamertje te hebben?

Reacties

  1. Altijd zo fijn, zo'n grote schoonmaak. Ik woon nog thuis dus heb momenteel nog geen eigen hobbykamertje maar hoop op een dag een mooie eigen werkkamer te hebben (aangezien ik als zzp'er werk)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopelijk kan je mettertijd je droom waarmaken en een echte eigen werkkamer hebben. Herkenbaar als zzp'er werken, dan is een eigen kamer eigenlijk wel een must, want dan kan je 's avonds de deur 'van kantoor' dichtdoen en zo makkelijker de dag afsluiten.

      Verwijderen
  2. Heerlijk hoor! Ik heb geen echte hobby kamer maar deel wel de mancave van mijn man ;-) Daar staat mijn prachtige boekenkast! Wil er dit jaar even aan beginnen een echt leeshoekje te maken. Heb ik nu wel maar staat vol spullen zodat zodra ik er zit ga opruimen i.p.v. lezen ;-) Dus ik zit er eigenlijk nooit. Maar wel erg blij met dat eigen plekje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook wel leuk om een deel van de mancave te hebben. Klinkt heerlijk, die boekenkast. Mooi plan om er een leeshoekje te maken. Misschien als het opgeruimd en klaar is, je er wel vaker gaat zitten.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update