Day Zero Project '21 #11 - De kaartenmaakdoelen

Op mijn lijst staan ook een aantal doelen die te maken hebben met kaarten maken. Dat is intussen al meer dan 15 jaar een hobby. Dingen zoals borduren en haken (andere hobby's van me) zijn erg fijn maar daarbij wordt je geduld wel op de proef gesteld, want het duurt vaak een hele poos eer je iets klaar hebt. Dat is bij kaarten maken toch een beetje anders, op een paar uur heb je al resultaat, en dat is een fijn gevoel :).

Kerstkaarten maken

Met doel 63 is het de bedoeling dat ik elke week (gemiddeld) van het jaar een kerstkaart maak. Deze challenge doe ik niet alleen, ik ben lid van kaartenmaakgroep Kaarteneiland, en daar motiveren we elkaar met een tiental leden bij deze opdracht. 
Soms (in de zomer wanneer het 30° is bijvoorbeeld en je sneeuwmannen aan het uitknippen bent) vraag ik me in hemelsnaam af waarom ik dit doe? Maar tegen kerst, wanneer ik een mooie voorraad kaarten opgebouwd heb en niet snel-snel nog aan de slag moet, weet ik het weer. 

Aan deze kerstkaartenuitdaging koppel ik ook doel 66, namelijk uit een Hobbydolboekje alle 12 de  patroontjes gebruiken om kaartjes mee te maken. Vaak heb je favorieten die je vaak maakt, en andere die nooit tot een kaartje verworden. Dus om het eens wat 'moeilijker' te maken en ook om eens een boekje echt helemaal te gebruiken, heb ik dit doel erbij genomen.
Ik koos voor dit boekje 'Hartverwarmende kerstkaarten' van Chrissie (Hobbydols editie 228). Haar patroontjes zijn altijd fijn om te maken. Mooi gedetailleerd maar toch nog doenbaar. 

Het eerste kaartje uit het boekje was het laatste kerstkaartje dat ik vorig jaar gemaakt had, namelijk dit:


Voor dit kaartje heb ik patroontje 2 uit het boekje gebruikt.

En dit zijn dan de vier kerstkaarten die ik deze maand ingestuurd heb voor de kerstuitdaging van 2022:





Hiermee zijn patronen 1, 3,4 en 5 verwerkt.

Verjaardagskaartjes maken (en versturen natuurlijk)

Ook doel 101 heeft met kaarten maken te zien. Ik wil dit jaar iedereen van de dichte familie en vrienden een zelfgemaakte verjaardagskaart sturen.

In januari waren er twee jarigen die ik hopelijk blij verrast heb met deze zelfgemaakt kaartjes.



Stuur jij nog 'echte' kaartjes voor verjaardagen of hou je het liever bij digitale wensen?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken