Day Zero Project '21 #14 - Februari update

 

Ik merk dat de laatste globale update al van januari geleden is. Tijd dus om nog eens alles op een rijtje te zetten. 
Een paar doelen heb ik kunnen afsluiten, met andere ben ik toch weer wat verder geraakt en nog andere zijn wat in de vergeethoek beland. Toch heb ik een beter gevoel dan bij de vorige stand van zaken dus daar hou ik dan maar aan vast.

Dit heb ik (onder andere) uitgespookt afgelopen maand...

Doel 5: Cursus 'Korte verhalen schrijven' afwerken

Een beetje vordering. Intussen heb ik drie lessen ingestuurd.
Wel heb ik nagevraagd of het mogelijk is om nog maar eens de instuurtermijn te verlengen (uiteraard tegen betaling). Ik haal het nooit om van alle resterende lessen nog het huiswerk in te sturen voor begin april. Ik merk nu al dat ik er soms stress van krijg, dat het schrijfplezier er serieus bij inschiet op deze manier. 

Doel 16: Mijn oksels ipl'en

Nadat ik de handleiding gelezen had, heb ik lange tijd geen 'echte actie' ondernomen maar nu ben ik toch begonnen.
Intussen heb ik mijn oksels twee keer behandeld. Natuurlijk is het te vroeg om al een verschil te merken dus mijn geduld wordt nog heel wat sessies op de proef gesteld. (hoewel, misschien gaat het al iets trager?)
Wel heel positief is dat het echt een stuk sneller gaat dan met mijn vorige toestel en bovendien zo goed als pijnloos. (Nu maar hopen dat het niet is zoals het spreekwoord, dat wie 'mooi' wil zijn, daarvoor pijn moet lijden want dan ziet het er natuurlijk niet zo goed uit)

Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Het is gelukt om nog een paar dingen op te maken. Een restje shampoo, een flesje tea tree face wash en Kruidvat douchegel kan ik van mijn lijstje schrappen. 


Altijd fijn vind ik, een douchegel die op is, dan kan ik in de voorraadkast duiken voor een nieuwe. Het is die van Rituals geworden, Ritual of Ayerveda.

Doel 31: Drie dingen 'groener' proberen doen

Iets wat al langer op het verlanglijstje stond, maar nu eindelijk op ons dak ligt: zonnepanelen. 
Op zich waren we qua stroom niet slecht bezig, onze energieleverancier is een lokale coöperatie van windenergie. Maar met de stijgende prijzen en het feit dat ons dak er perfect voor geschikt is, hebben we toch de stap gezet. Je ziet ze niet heel goed op de foto maar er liggen 19 stuks op. Dat de zon dus maar veel mag schijnen! 



Doel 35: Nieuwe poging met het boek 'Aan de slag met de Huishoudcoach'

Ik heb nog een aantal van de opdrachten volbracht. 
Het meest voldoening heb ik van de opgeruimde kast met koffie en thee.


Ik heb namelijk een heel grote theebewaardoos gekocht, met 27 vakjes maar liefst. Dus weg met al die losse doosjes in de kast en terug een mooi overzicht. Vooral voor mijn man dan want ik drink geen thee (en ook geen koffie trouwens). 
Nog opgeruimd intussen zijn de koelkast en de voorraadkast in de berging.
Ook met de routines begint het iets beter te gaan hoewel er nog ruimte voor verbetering is. 

Doel 62: Geen nieuwe hobbyspullen kopen gedurende een jaar 

Dit doel heb ik aangepast van oorspronkelijk 6 maanden naar een jaar. Ook dit zou qua hoeveelheid spullen zeker haalbaar moeten zijn (vermoedelijk zou ik gewoon 10 jaar lang nog kaarten kunnen maken zonder al te veel te moeten aanschaffen).
Tot nu toe hou ik het nog steeds goed vol zonder al te veel moeite. Maar goed, ik beken ook dat ik de verleiding dan ook weer niet al te vaak opzoek.

Doel 63: Elke week een kerstkaart maken met spulletjes die ik al heb

Hiermee ben ik goed op dreef. Momenteel probeer ik wat voorsprong op te bouwen voor op momenten wanneer ik minder tijd ga hebben door drukte met werk of veel te doen in de tuin. 

Doel 66: Uit één Hobydolboekje met alle patroontjes een kaart maken

Dit doel heb ik intussen klaar. De resultaten zal ik laten zien in mijn maandelijkse kaartjes-post. Maar ik schrap hem wel al lekker in de lijst.

Doel 89: Vijftig boeken uit de bib lenen en lezen

Nog eentje erbij hier. Vlak voor ik mijn boeken terug naar de bib moest brengen, heb ik nog 'Jan Peumans, een zachte anarchist' uitgelezen. Politiek ergert me meestal meer dan dat ik het boeiend vind, maar Jan Peumans vind ik (meestal) een genietbaar man. Dus daarom dat ik dit boek een keertje wilde lezen. Het begin was nogal doorworstelen maar op het einde las het gelukkig vlotter omdat het een meer herkenbare tijdsgeest was. 
Met dit boek kom ik op 3/50.

Doel 92: Vijftig films kijken die ik nog niet eerder gezien heb

Ik kan mijn lijstje aanvullen met weer een aantal films:
- The Sorcerer's Apprentice: was het de bedoeling dat dit een komedie was? Ik weet het niet zo goed eerlijk gezegd. Maar ik vond hem wel grappig.
- The Butterfly Effect: ik dacht dat ik die vroeger al een keer gezien had maar kon er me echt totaal niets meer van herinneren. Dus misschien heb ik hem toch niet gezien, of misschien heeft iemand het Butterfly Effect op mij uitgeprobeerd? Maar hoe dan ook, hij mag mee in de telling.
- The Dating List: wat flauw en voorspelbaar, maar we zijn een bepaalde serie aan het kijken (keuze van mijn man) in een soort sciencefiction cowboysetting met veel geweld, dus ik had nood aan het totaal tegenovergestelde. Deze film dus.
Dit brengt de teller op 10/50.

Doel 101: Iedereen in de nabije familie en vriendenkring een zelfgemaakt verjaardagkaartje sturen

Ook in februari heb ik verschillende jarigen een kaartje gestuurd.
Dit kaartje is naar mijn schoonzus gegaan:

De andere toon ik nog later samen met de kerstkaartjes.

Heb jij een doel waar je aan werkt dit jaar? Zo ja ben ik uiteraard benieuwd welk doel dat is?

Reacties

  1. Wat heb je een boel doelen! Leuk om te zien hoe het ermee staat en welke vorderingen je maakt. Zelf heb ik geen concrete doelen opgesteld eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken