Day Zero Project '21 #17 - Maart update

En zo is er alweer een maand voorbij, wat gaat het toch snel!
Tijd om weer eens een update te posten van waar ik afgelopen weken mee bezig geweest ben.

Doel 5 : Cursus 'Korte verhalen schrijven' afwerken

Ik heb nog een les ingediend, dat maakt dat ik op 4 van de 17 lessen kom nu.
Intussen is de cursus verlengd, afin, heb ik een 'update' gekocht. Nu weet ik nog niet of ik nu opnieuw ga moeten beginnen in de update of ik verder kan blijven doen in de huidige. Even spannend afwachten dus... heb het uiteraard wel nagevraagd maar men kon er me geen eenduidig antwoord op geven (wat mindere punten voor NHA op dit vlak dus...) 

Doel 12: Drie glutenvrije broodmixen uitproberen

De mixen heb ik intussen aangeschaft, twee meegebracht van bij AH en een van bij Holland & Barret. Nu nog bakken natuurlijk!

Doel 16: Mijn oksels ipl'en

Vier sessies heb ik intussen gedaan. Ik wil niet al te optimistisch zijn maar heb het idee dat er al een klein beetje verschil te merken is. Hopelijk klopt dit gevoel.
Ik bespaar je maar de foto van mijn oksels ;)...

Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Dit doel is een beetje chaos geworden. Niet dat ik plots een karrevracht nieuwe dingen gekocht heb (maar toch een paar).
Het lastige is dat mijn huid echt een ramp is voor het moment. Dus ik ben wat zoekende wat er kan en wat niet.
Had dan ook nog een stommiteit voor met een peelingmasker. Had dat opgesmeerd, moest 10 minuten inwerken en dan weer afspoelen. Maar toen ging de telefoon en heb het dus pas na een halfuur kunnen afdoen. Twee 'blozende' wangen waren het gevolg. Dus momenteel ben ik nog voorzichtig en gebruik ik niets anders dan micellair water en mijn oogcrème tot ik van die blos af ben.

Weg:
een deel van de Tea tree producten (The Body Shop) heb ik weggegeven via de plaatselijke facebookgroep. Ik ben lang heel blij geweest met deze producten maar de laatste tijd merkte ik dat mijn huid iets anders nodig had, iets dat meer hydratie geeft of wat dan ook want voor het eerst van mijn leven is mijn gezichtshuid deels droog in plaats van vet... Zal ook wel aan de leeftijd liggen vermoed ik ;).  

Ook deze handcrème is weggegeven. Lekkere geur maar het pakt me op de adem... 

en dit parfum die ik veel te sterk ruiken vind.

Een Rituals douchegel waar ik ook al op reageerde, is naar een vriendin.


Zelf bij aangeschaft: twee Pantène shampoos omdat ze in promotie waren en ik het daar momenteel redelijk goed mee doe. Ook nog een nieuwe dagcrème ter vervanging van de Tea tree en reinigingsgel van Zarqa.

Gekregen: dit heerlijk ruikende zeepje kreeg ik voor mijn verjaardag van mijn jongste zus

Maar ik denk dat ik eens mijn inventaris opnieuw ga moeten maken want ik ben het overzicht dus wat kwijt.

Doel 31: 3 dingen groener proberen te doen

Sedert kort hebben ze in het plaatselijke tuincentrum ook turfvrije potgrond. Daar zat ik al lang op te wachten, zeker omdat ik vaak naar Gardner's World kijk en Monty Don het daarin altijd heeft over 'peat free compost'.
Turf komt uit ontgonnen veengebieden, maar die gebieden zijn eigenlijk heel erg belangrijk voor de biodiversiteit en ook voor de opslag van koolstof. Dus is het eigenlijk zaak van die gebieden zoveel mogelijk te beschermen en niet te gaan ontginnen. (Kort uitgelegd, voor wie interesse heeft in dit onderwerp biedt het internet natuurlijk een grote schat aan info.)
Ik dacht eerst (voor ze het hier hadden dus) om elders een pallet zakken af te nemen maar dat is gelijk zo'n bom geld en je moet het dan ook ergens kunnen stockeren. Dit is dus handiger, en het tuincentrum mag mijn voorraad bijhouden.


Doel 35: Aan de slag met de huishoudcoach

Dit is momenteel ook even op pauze. De laatste weken vooral buiten bezig geweest en zo schiet binnen er altijd wat bij in. Misschien wat inhalen de komende dagen met het voorspelde slechte weer.

Doel 41: Het grote terras gezelliger maken met meer potten

Vorige week heb ik van het mooie weer genoten en intussen het terras aangepakt. De meubels goed geboend, de kussenovertrekken gewassen en de tegels grondig schoongemaakt met de hoge drukreiniger. Dat deed natuurlijk verlangen naar ook wat leuke planten. Die planten zelf zijn er nog niet maar ik heb wel twee nieuwe potten aangeschaft. Hoewel deze misschien ook op het terrasje achteraan kunnen belanden. Afin, de tijd zal het uitwijzen :).


Doel 61: Grote schoonmaak houden in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Ik heb dan toch het tapijt besteld dat ik begin dit jaar gezien had maar toen niet gekocht had (en daar dan spijt van had). Maar nu was er terug een verkoop van dit merk tapijten bij Veepee.
Het wordt ergens in de komende weken geleverd. Het is niet dringend want de hobbykamer is nu weer tijdelijk de tomaten-opkweekkamer.

Dit is het tapijt trouwens:


Doel 62: Geen nieuwe hobbyspullen kopen gedurende een jaar

Ik ben nog steeds flink bezig op dit vlak. Meer dan nodige dingen zoals lijm en basispapier zijn er nog niet meegekomen uit de winkel.

Doel 92: Vijftig films kijken die ik nog niet eerder gezien heb

Eén film kan ik toevoegen: Rocketman, over Elton John.
Ik moet bekennen dat het niet zo mijn ding was. Ik vind veel van zijn muziek best goed, maar na deze film had ik niet het idee dat ik die collectie nu dringend moest uitbreiden. Iets wat ik bijvoorbeeld wel had na de film over Freddy Mercury van Queen.
Hiermee komen we op 11/50.

Als ik het zo bij elkaar zie, is het toch weer meer dan ik op voorhand gedacht had :).

Hoe is jouw maand verlopen? Als je doelen hebt, lukt het daarmee een beetje?

Reacties

  1. Ik vond Rocketman net wel echt een super goeie film. Maar smaken verschillen natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken