Day Zero Project '21 #21 - April update

Het lijkt wel gisteren toen ik het vorige maandoverzichtje schreef, maar intussen is er dus weer een hele maand voorbij... Het was niet zo'n fijne maand met een overlijden in de familie en nog ander minder fijn nieuws. Hopelijk brengt mei wat meer mooiere momenten.

Doel 5: Cursus korte verhalen schrijven afwerken

Hier zet ik helaas een heel grote stap terug. Ik moet opnieuw van het begin starten. Omdat de code gewijzigd is intussen, kunnen ze mijn eerder gemaakte huiswerk niet overzetten naar de huidige versie... heel erg balen. Ze gaven wel de suggestie om eerder gemaakte taken gewoon opnieuw in te dienen. Ik denk dat ik dit inderdaad ga doen op deze manier. Uiteraard ga ik wel alles opnieuw nalezen en aanpassen waar het beter kan. 
'Gelukkig' is er intussen een nieuwe docente, dus voor haar zijn al mijn taken wel 'nieuw'. Maar heb het wel eerlijk opgebiecht dat ik het op deze manier ga doen.
Er zijn 48 lessen in totaal, en ik heb intussen 1 les ingestuurd, dus bij deze kom ik op 1/48.

Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Nog steeds chaos hier... weer wat dingen weg en weer wat nieuwe dingen bij voor mijn gezichtsreiniging.
Als eerste erbij deze Seaweed van The Bodyshop.
Ook kocht ik met de bon die ik voor mijn verjaardag kreeg van The Bodyshop een nieuwe handcrème van  Hemp. Deze is echt ideaal voor na het in de tuin werken.

De dame van de winkel deed er ook nog wat staaltjes bij. Een van de dagcrème van Seaweed, en een van een soort bodybutter, iets met mandarijn maar het ruikt ook een beetje naar die Mariabeeldsnoepjes.

De onlangs pas gekochte Zarqa-reiniger heb ik doorgegeven aan mijn zus. Hij droogt mijn gezicht tegenwoordig teveel uit.
Ik gebruikte deze Tea tree face wash op, maar dan onder de douche voor mijn rug waar ik al een hele tijd allemaal ontstekingen heb (lang verhaal maar ik reageer dus op de massages van mijn rug door de osteopaat). Die lijken nu eindelijk wat beter te worden, hopen maar want ik wil liefst niet weer aan de antibiotica.

Doel 26: Drie maanden lang geen nieuwe kleding kopen

Intussen is er één maand voorbij en ik heb me aan het voornemen kunnen houden. Ik ga niet zeggen dat het echt heel erg moeilijk was maar ik moet ook bekennen dat ik het ook niet leuk vond. Het lijkt wel alsof ik mezelf aan het straffen ben ofzo. 
Het was nogal een trieste maand en ik merk dat iets van kleding kopen ook dan me wat troost geeft. Alsof ik zo wat voor mezelf zorg. Om te compenseren met andere dingen vond ik ook niet zo direct veel alternatieven want ik ben weer heel erg moe dus weinig energie om veel meer te doen dan echt moet. 
Ik twijfel dus nog een beetje of ik dit doel nu wel moet verder zetten.

Doel 41: Het grote terras gezelliger maken met meer potten

Vorig najaar had ik twee nieuwe grote potten (van Ecopots, 50 x 50 cm) gekocht voor de Lantana's. Deze zijn intussen verpot dus de twee vorige potten zijn nu weer vrij voor nieuwe dingen. Hopelijk slaan de Lantana's ook weer aan want door de nogal plotse verhuizing van binnen naar buiten zijn de blaadjes die ze al hadden wat verbrand. 

En nog wat nieuwe potten: deze komen van de Action. Het zal wel niet de beste kwaliteit zijn (hoewel ze loodzwaar zijn) maar ik vond ze te mooi om te weerstaan.


Komend weekend gaan we normaal ook weer naar de Tuindagen in Beerveld. Ik hoop dan nog een nieuwe Agapanthus te vinden, zo is dan nog een pot meer gevuld. 

Doel 76: Een nieuw borduurwerk aanschaffen en dan ook maken natuurlijk

Het eerste deel van dit doel is bereikt: ik heb een 'nieuw' borduurwerk gekocht. Nieuw tussen aanhalingstekens want ik heb het tweedehands gekocht. Wel nieuw in de zin dat er nog niet aan geborduurd is uiteraard.
Het is dit schattige werkje geworden:

Doel 84: Een rustige skatetocht doen

De echte tocht heb ik nog niet gemaakt wegens even te weinig energie. Maar vorig weekend waren we bij mijn ouders en daar heb ik samen met mijn zus wel weer even op de skates gestaan en hebben we wat rustige rondjes gedraaid op de parking van het station (heerlijke asfalt daar!). Het smaakt naar heel veel meer dus hopelijk kan ik mijn energie wat opgekrikt krijgen. Want mentaal geeft het natuurlijk wel een boost!

Doel 88: Alle Harry Potter boeken herlezen

Weinig energie dus dan wordt er al snel meer gelezen. Ik ben intussen aan deel 5 bezig: Harry Potter en de Orde van de Feniks. Als ik ze allemaal uit heb, wijd ik er zeker nog een aparte blogpost aan. (4/7)

Doel 90: Mijn cd-collectie van Bruce Springsteen aanvullen

Nog eentje erbij deze maand. 

Via tweedehands, iemand die bovendien op amper een paar 100 meter van mijn deur woont. Heel handig en nog nooit zo snel iets gekocht op deze manier. (5/35)

Doel 92: Vijftig films kijken die ik nog niet eerder gezien had

Ook hier eentje erbij: 'About a boy'. Grappig en onderhoudend, dus dat was een fijn bestede tijd. Dat brengt me op 12/50.

Doelen in het slop...

Er zijn intussen ook wat doelen waar ik aan begonnen was, maar die wat in het slop geraakt zijn. Ik heb ze bewust maar even niet opgesomd maar misschien doe ik dat nog wel in een latere post even, als schop onder de kont om er weer mee bezig te gaan. 

Hoe is jouw maand verlopen?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #81 - Januari update