Day Zero Project '21 #23 - Mei update


Geen grote verwezenlijkingen deze maand op Day Zero vlak, alles kabbelt een beetje aan voor mijn gevoel. Maar ook dat is prima.

Doel 5: Cursus 'Korte verhalen schrijven' afwerken

Intussen heb ik vier lessen ingestuurd waar ik al feedback op gekregen heb. Ik probeer een gemiddelde te halen van een les per week insturen. Nu lukt dat nog wel omdat ik de reeds eerder ingestuurde taken  instuur, na de nodige aanpassingen natuurlijk. Wanneer ik echt weer vanaf nul zal moeten schrijven, zal het meer tijd vragen. (Maar dat duurt nog wel even aangezien ik al best ver gevorderd was vorige keer.) 
4/48


Doel 10: Een recept maken uit ieder kookboek dat ik heb

Eindelijk kan ik de eerste boeken afstrepen. Ik heb gekookt uit:
- Puur eten dat je gelukkig maakt: slaatje van zalm met krokant gebakken zalmvel
- Puur Pascale beter eten is beter leven: avocado met spek en boontjes
- Puur lente: quinoa met tomaat en verse kruiden en nootjes
Tussenstand 3/30.

Doel 16: Mijn oksels ipl'en

Er is zeker al verschil na 8 beurten maar het begint precies wat te vertragen. Dat terwijl ik natuurlijk op het tegenovergestelde gehoopt had. In de handleiding staat wel dat het afhangt van de groeicyclus van de haren enzovoort. Maar goed, ik blijf volhouden en hopelijk mindert het beetje bij beetje. 


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Ik heb nog wat opgebruikt (een fles Pantène shampoo, een blokje handzeep, een fles tea tree reinigingsgel en de Dax huidzeep) maar het blijft zoeken naar wat al dan niet lukt omdat er zoveel is waar mijn huid op reageert tegenwoordig. Maar behalve de crème die de dermatologe voorgeschreven heeft, heb ik niets nieuws gekocht. Ook al goed denk ik.


Doel 26: Drie maanden geen nieuwe kleding kopen

Aan het begin van mei twijfelde ik of ik hier wel mee wilde doorgaan. Uiteindelijk dan toch beslist van wel maar het kostte best veel moeite en blij werd ik er ook niet zo echt van. Ik heb wel een tweedehands t-shirtje gekocht, via Vinted, dat ik heel erg leuk vind en een beetje impulsief gekocht heb. 

Ik merk ook dat ik eigenlijk wel een nieuwe jeans kan gebruiken en een sweater. Dus misschien probeer ik komende week eens naar de Kringwinkel te gaan (zonder man) om daar eens te snuisteren.

Ook aan wat nieuw ondergoed kopen ga ik niet kunnen ontkomen, maar dat stond op de uitzonderingenlijst.


Doel 29: Naar de podoloog voor fijner zittende steunzolen dan de huidige

Intussen heb ik de 'opmeet-afspraak' achter de rug. Deze gaf zeker veel vertrouwen. Deze week mag ik de zooltjes ophalen, spannend.


Doel 76: Een nieuw borduurwerk aanschaffen en maken natuurlijk

Intussen heb ik de eerste steekjes gezet en wordt een van de muisjes langzaam herkenbaar. Ik probeer telkens tijdens het kijken naar het journaal wat verder te werken. 


Doel 88: Alle Harry Potter boeken herlezen

Intussen hebben we zes van de zeven boeken uit. Nu nog de laatste.


Doel 89: Vijftig boeken uit de bib lenen en lezen

Deze maand bezocht ik ook nog eens de bib. Na best wat uren leesplezier kan ik vier boeken toevoegen:

Hiermee kom ik op 7/50.

Lezen, schrijven, borduren: al bij al een best fijne tijd mee gehad 😀. Meer van dat vast in juni.

Hoe was jouw maand?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken