Day Zero Project '21 #24 - Doel 41: Het grote terras gezelliger maken met meer potten

Een doel waar ik me de afgelopen weken mee uitgeleefd heb, namelijk het wat gezelliger aankleden van ons grote terras. 

We hadden al wel een en ander van potten maar in verhouding met de nogal ferme afmetingen van het terras (vooral in de lengte) was het toch wat magertjes om er echt sfeer mee te kunnen maken. 

Dus moesten we even aan het investeren. Vooral drie grote 50 x 50 Ecopots type Rotterdam namen een flinke hap uit het budget. Maar goed, dan staat er ook wat natuurlijk.

In twee ervan kwamen de Lantana's die ik intussen al heel wat jaren heb en dringend aan een nieuwe pot met meer ruimte toe waren. Aangezien ik ze van mijn vader gekregen heb, zijn het meer dan 'zomaar' planten. 
Wanneer ze bloeien, geeft dit een leuk effect. De Nederlandse naam, wisselbloem, verklapt het al wat. Ze gaan over van geel naar oranje hoe verder de bloemen openen. 

De derde pot hebben we beplant met een 'nieuw' olijfboompje.

De vrijgekomen potten van de Lantana's heb ik beplant met kleurige eenjarigen met kuiflavendel erbij.
In een kleinere gelijkaardige pot koos ik voor Pelargoniums. Die zijn blijkbaar weer 'in', en ik vond het rood wel mooi. Het past misschien niet helemaal in het kleurschema maar ach, veel belang hecht ik er niet aan eigenlijk. Als het maar wat vrolijk is, want daar heb ik momenteel vooral behoefte aan.
Nu moet het allemaal nog goed groeien natuurlijk. 

Het rekje dat ik met het vorige project opgefrist heb, doet ook weer helemaal fijn dienst. 

Verder staan her en der op terras verspreid potten met Agapanthus en Tulbaghia. Dat zijn planten die goed om kunnen met de hitte die er wel is op warme dagen. Vooral Agapanthus ben ik tegenwoordig weg van. Wanneer ik in de bloemenwinkel een nieuw soort zie die ik nog niet heb, gaat ie gegarandeerd mee.

Het enige wat nu nog moet komen, is de pot voor op tafel. Maar die staat nog even op het kleine terrasje achteraan, met viooltjes erin. Eens die helemaal uitgebloeid zijn, komt hij terug op zijn normale plaats. En dan mag ik nog een keer naar de bloemenwinkel om iets uit te zoeken voor erin. Mijn favoriete uitstapje, ik kijk er al naar uit 😊... 

Maar zoals het er nu bijstaat, ben ik er al heel blij mee. Een stuk meer ingekleed en gezelliger. Nu maar hopen op veel mooie zomerdagen.

Hoe kleed jij je terras aan? 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken