Day Zero Project '21 #25 - Doel 29: naar de podoloog gaan voor fijner zittende steunzolen

Steunzolen... iets wat ik nog steeds niet helemaal van harte draag. Ik link het nog steeds aan een heel beperkte schoenkeuze en pijnlijke voeten na een halve dag.

De vorige zolen bezorgden me meer last dan gemak en waren dan ook in de kast beland. Maar omdat mijn voetstand helemaal niet goed is (ze knikken erg naar binnen), heb ik kans dat er (later) knie- en heupproblemen ontstaan. Dus het is eigenlijk wel van belang dat de stand gecorrigeerd wordt en daar horen dus zolen bij...

Een drietal weken geleden had ik de eerste afspraak bij de podologe. 

Dat verliep prettig en ze onderzocht en keek uitgebreid. Eerst naar de voeten zelf en daarna naar de stand en het looppatroon. Daarvoor had ze tal van (digitale) hulpmiddelen zodat ik ook zelf op het scherm kon zien hoe ik mijn voeten belast, welke zones meer en welke minder (of niet).
Dat was net even wat anders dan in zo'n bakje met schuim een voetafdruk maken.

Ik mocht ook het materiaal kiezen waarin ze de zolen zou maken. Ze raadde de 'kunststof' aan omdat dat zachter zou zijn dan leer. Dus ik volgde haar advies.

Vorige week mocht ik dan de zolen ophalen. Even spannend natuurlijk of ze wel in mijn favoriete sneakers zouden passen maar dat lukte zonder problemen. 

En hoe het zat? Vanaf het eerste moment al voelde het eigenlijk goed. Ik merkte ondersteuning waar nodig en nergens hinderlijke punten. Oef, ook dat was een opluchting na de ervaring met de vorige.

Nu is het ook kwestie van langzaam te wennen want er is wel een groot verschil tussen met en zonder. 

Hoe ze gemaakt worden en hoe ze opgemeten worden, kan dus echt wel een gigantisch verschil geven in comfort.

Moest iemand ook op zoek zijn naar fijne zolen, laat het me maar weten, dan geef ik de gegevens door. 
(dit is trouwens - helaas haha - geen gesponsorde post, helemaal zelf betaald)

Nu moet ik dus ook weer wennen om vaker platte schoenen te dragen. In huis was het sowieso meestal Birkenstock (of een variant ervan) maar als ik naar klanten ga, kies ik meestal voor een hakje.
Dus ofwel moet ik kijken naar 'goeie' platte schoenen waar de zolen ook in kunnen, of ik moet ze vooral thuis heel veel dragen, zodat die keer dat ik toch nog voor hakken kies, niet zoveel verschil maakt. 
Maar een paar stoere -platte dus - laarsjes staan wel al op de verlanglijst.
Wordt vervolgd dus :)!

Wat is jouw favoriete schoeisel?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update