Day Zero Project '21 #27 - Doel 25. Mijn kleerkast (opnieuw) inventariseren en opruimen


Nog een keer die vermaledijde kleerkast... :)

Met het vorige project had ik dit al een keer gedaan, opgeruimd en geïnventariseerd.
Het opruimen is gebleven (of toch redelijk) maar nieuwe stukken opnemen in de inventaris schoot er snel bij in. Dus op de duur was ik het overzicht weer helemaal kwijt.

Passen en beslissen (en twijfelen)

Ik heb het letterlijk (kleding)stuk per (kleding)stuk aangepakt. 

Begonnen met de broeken, een voor een nog een keer alles gepast. Dat was soms wel confronterend. Een paar zijn eruit wegens 'dat gaat toch nooit meer lukken'. Een aantal anderen liggen op een hoog schap, in de hoop van...? Het is vooral een 'buikkwestie' maar of minder snoepen alleen gaat helpen? We zullen zien...



Blouses dan, en andere nette bovenstuks. Hier paste gelukkig alles nog. Er hangen nog een paar twijfelgevallen. Zien of ik die in de komende tijd pak. Zo niet, dan zal het wellicht toch exit worden.


Een paar pulls zijn er ook uit. Een zwarte die ik al heel lang had maar nooit meer draag omdat ik er met zwart enorm ongezond uitzie (nog net niet overleden ofzo). En dan een andere wel met spijt in het hart, want prachtige blauwe kleur, maar toch echt te wijd. 


Een aantal stukken zijn intussen in de container van de Kringloop belandt, en andere hoop ik via Vinted aan een nieuwe eigenaar te helpen. 

Alles weer netjes

Ook heb ik de kast zelf uiteraard nog een grondige poetsbeurt gegeven.
Ik kan er ook wel best van 'genieten' om alles weer helemaal netjes te maken en goed te poetsen. Oké, eigenlijk vooral achteraf, als het dan klaar is.

Ik ben trouwens wel heel blij met mijn kast: ze is lekker ruim dus kan ik er alles in kwijt en hoef ik niet elk seizoen de kleding te wisselen.
Ook heb ik plaats voor mijn tassen en schoenen.

Wat heb ik geleerd (vandaag)?

Wat de inventaris me leerde: ik heb heel veel basics maar weinig dingen die er echt uitspringen. Dus daar mag ik er gerust wat meer van hebben. 

Ik weet wel waar het aan ligt: de grens tussen wat ik mooi vind en té is soms erg vaag. Dus speel ik meestal maar op veilig. Misschien is dat wel een goeie gedachte om eens mee rond te neuzen in de kringwinkel. Dan is er niet veel verloren als ik bedenk dat het toch niets voor mij is.

Inventaris en weer overzicht

Nu heb ik mijn inventaris gewoon gemaakt met foto's in bestandsmappen op mijn pc. Maar moest iemand een goeie app hebben, hou ik me aanbevolen.
Dan nu de bekentenis dat ik mijn smartphone tot nu toe alleen gebruik om mijn Fitbit te synchroniseren en er niet mee bel of hem ergens mee naartoe neem. Nee, om te bellen en sms'en gebruik ik nog steeds mijn intussen 15 jaar oude klassiek gsm en internet is voor de pc.
Maar moest ik dus een fijne app hebben voor een 'digitale kleerkast', dan heb ik plots een verdubbeling van het aantal gebruikte apps op die telefoon :).

Hoe hou jij overzicht in je kleerkast?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #81 - Januari update