Day Zero Project '21 #41 - September update

Die tijd raast maar door, ook september zit er intussen op... 

Het was een maand met niet echt veel uitschieters maar dat hoeft niet natuurlijk om toch wat fijne momenten te hebben.
Lees je mee waar ik afgelopen maand mee bezig was?

Doel 5: Cursus 'Korte verhalen schrijven' afwerken

Ik kreeg eindelijk de verbetering van les 7 terug en kon dan ook les 8 insturen. Aan les 9 ben ik momenteel nog wat aan het puzzelen. Een opdracht die me niet zo ligt, namelijk een biografie / kortverhaal over Jacob Cats. Maar goed, dat is nu eenmaal zo in het leven hé, dat niet altijd alles interessant is. 
8/48


Doel 16: Mijn oksels ipl'en

Misschien zie ik toch weer een beetje vooruitgang. Denk ik. Hopelijk.


Doel 19: Terug oorringen dragen

Intussen heb ik bijna vier weken weer oorringen in, nuja, stekertjes eigenlijk.
En het lukt, boven verwachting, heel goed! Deze stekers zijn van edelstaal, misschien dat ik dit wel kan verdragen. Vroeger met zilver had ik altijd last en ontstekingen in mum van tijd. 
Ik laat ze nu zes weken permanent in en hoop dat het dan oké is om ze er uit te halen maar ze ook even vlot weer in te steken later. Wordt vervolgd dus :).


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Na een 'flinke' maand augustus is het deze maand weer een beetje bergaf gegaan. Maar ik baalde zo van mijn gezicht dat er ofwel heel erg droog en 'oud' eruit zag, ofwel heel erg vettig. Dus nogmaals een poging voor een goede gezichtscrème gedaan. 
Ik kocht ook nog een blok Allepozeep met laurier erbij in, dat zou goed zijn tegen onzuiverheden. Aangezien de huid op mijn rug weer wat onrustiger wordt, ga ik dit eens proberen.


In de Action kon ik dan weer dit pakket niet weerstaan. 

Ik gaf wel een flesje badschuim en een badbruisbal aan mijn zus. Ik ben echt geen badmens en zij hebben in hun nieuwe huis nu wel een bad. Dus win-win :). De bruisbal uit het nieuwe pakket zal allicht volgen :).


Ook de mascara die ik had, is weg. Ik kon me niet herinneren hoelang hij al open was, dus maar geen risico's nemen en een keer een nieuwe aanschaffen als ik er behoefte aan zou krijgen. 


Doel 35: Nieuwe poging 'Aan de slag met de huishoudcoach'

Dit is weer helemaal stilgevallen... niet dat ik niet probeer de keuken (vooral) en andere klussen bij te houden, maar zo consequent als ik zou willen lukt niet. Ach ja, als het met werk iets rustiger is, zal het allicht wel weer beter lukken.


Doel 86: Op regelmatige basis bewegen (Start to run of cross trainen)

Nog een doel dat niet zo goed verloopt. Ik was vol enthousiasme begonnen en had opgebouwd naar 14 minuten. Maar nadat ik een aantal keer onwel geworden was erna, las ik toch maar even een pauze in. Op 8 december heb ik een afspraak met de internist (jaarlijkse controle). Ik denk dat het een goed idee is om dat af te wachten want naast het energiegebrek heb ik ook hartritmestoornissen bij inspanning. Ik ging niet over de maximale hartslag die ik als limit heb, maar misschien is er intussen iets veranderd. Dus even on hold dit, hopelijk slechts voorlopig natuurlijk.


Doel 89: Vijftig boeken uit de bib lenen en lezen

Ik heb ook deze maand (meestal) heerlijk gelezen.

Ook nu weer een variatie van fictie en non-fictie.
Toevallig las ik twee boeken over introversie.
'De kracht van stille mensen' is voor mij persoonlijk een tegenvaller. Ik vond het constante vergelijken met extraverten op de duur eerder irritant dan interessant omdat er voor mijn gevoel teveel een waardeoordeel aan vast hing. 


Dan vond ik 'Ik moet nog kijken of ik kan' heel veel aangenamer en herkenbaarder om te lezen. Van mij had de stijl / taal misschien iets minder hyper gemogen maar dat is een detail. Er staan best waardevolle tips in. Dus dit is wel een aanrader.

'Nooit goed genoeg' twijfel ik om ook zelf aan te schaffen als ik hem nog ergens vind, tenminste. Het eerste deel, waar je 'innerlijke kreng' onderzocht wordt (zo herkenbaar!) vond ik super. Het vervolg van hoe ermee om te gaan etc is soms een beetje te ... voor mij. 

'Ik²' legt uit hoe je hersenen invloed hebben op je doen en laten en hoe je makkelijker doelen kan bereiken door daar rekening mee te houden. Ook interessant en een twijfelgeval om zelf aan te schaffen.

Ook las ik nog twee meer ontspannende boeken.

'Twee katten in de bibliotheek' is een waargebeurd verhaal en best vermakelijk om te lezen hoe dat ging en wat de katten bijbrachten (veel dus!).
Misschien ben ik een beetje te oud en te nuchter geworden voor een verhaal als 'Lieve Emmie Blue' maar ik heb het boek toch met plezier gelezen. Ontspanning, zonder meer :).
Tussenstand 27/50.


Doel 92: Vijftig films kijken die ik nog niet eerder zag

Het filmlijstje kan ook weer aangevuld worden. Toeval of niet maar alle vier de films vielen min of meer onder de noemer 'fantasy'. Vooral Hugo vond ik prachtig in beeld gebracht.
We keken naar:
- The house with a clock in its walls
- Hugo
- The secret garden
- The golden compass
Dat brengt de stand op 23/50.


Zo zijn we dus al in oktober aanbeland. Dat wordt normaal gezien (hopelijk!) een maand met extra tijd voor de tuin. 


Was september voor jou een fijne maand?

Reacties

  1. Leuk om deze update te lezen. Ik gebruik eerst ook alles op tot ik weer nieuwe producten koop. of het moet echt iets noodzakelijks zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat goed dat het jou lukt om te wachten tot alles op is. Hier dus zoals je kan lezen met wisselend succes ;)

      Verwijderen
  2. Leuk om de update te lezen! Ik vind het altijd bewonderenswaardig hoe goed je ermee bezig bent :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Luus :) Het zijn natuurlijk doelen die ik zelf gekozen heb, en de meeste vind ik wel heel fijn om doen. Uitgezonderd een paar dingen zoals de huishoudroutine, dat is een stuk lastiger ;) . Maar lezen of een film kijken, dat is zeker geen straf, integendeel :)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #76 - November update