Day Zero Project '21 #44 - Oktober update

 


Dat jaareinde komt nu echt in sneltempo dichterbij, en eigenlijk wil ik dat helemaal nog niet... Waar zijn al die maanden gebleven?
Ook oktober vloog voorbij... en het was een welbestede maand. Lees je mee?

Doel 5: Cursus 'Korte verhalen schrijven' afwerken

Het loopt nog steeds niet echt zoals het zou moeten helaas. Les 8 en 9 heb ik intussen verbeterd teruggekregen. Maar ook nu werd de termijn weer ruim overschreden. Momenteel is het wachten op les 10. Het streefdoel van een les per week haal ik dus totaal niet. 
10/48


Doel 9: Drie gluten- en melkvrije desserts maken

Een recept met maar twee ingrediënten verprutsen? Jawel, dat is dus iets waar ik in 'geslaagd' ben. De bedoeling was chocomousse, met Alpro opklopbare room en pure chocolade. Maar ergens ging er iets mis en is de mousse eerder een steen geworden, ofzoiets... Heel erg stevig dus. Met hele brokken chocolade erin, die dus blijkbaar niet zo goed opgegaan is in de room en dan weer gestold. Volgende keer proberen met 'melkchocolade' op basis van rijstmelk. Misschien dat het dan wat minder zwaar valt. 

Afin, het was een poging en mijn man vond het wel oké, dus tellen we het maar mee hé. Bij deze kan dit doel als behaald beschouwd worden. Maar hopelijk leer ik nog een keer om echt lekkere dessertjes te maken...


Doel 10: Een recept maken uit elk kookboek dat ik heb

Lang geleden maar ik kan nog eens eentje toevoegen. Ik kookte uit 'Puur herfst' (van Pascale) quinoa met wilde paddestoelen.
7/30


Doel 16: Mijn oksels ipl'en

Ik blijf doorgaan en hopen dat ik toch nog meer effect krijg. Gelukkig is het niet veel werk, dat scheelt al natuurlijk. 


Doel 19: Terug oorringen dragen

Zoveel weken verder heb ik ze nog steeds in. Het is er nog niet van gekomen om te testen wat er gebeurt als ik ze uithaal. Maar ik heb geen last of klachten, dus ze zitten gewoon goed, daar in mijn oorlelletjes. Stiekem kijk ik al uit naar wat nieuwe exemplaren. Edelstaal lukt dus prima en daar ben ik heel blij mee.
Nu twijfel ik of ik ook nog weer een keer zilver zou durven proberen of het gewoon maar hier bij laten en altijd voor staal kiezen... Dilemma!


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Ik heb me op dit vlak wat herpakt deze maand. Er is niets bijgekomen, behalve wat shampoostaaltjes. 

Opgebruikt: deze douchegel.

Nu heb ik van die soort maar één fles meer. Hij ruikt wel lekker hoor, maar vier dezelfde bestellen is gewoon te veel (als je af en toe wat afwisseling wil). Niet meer doen dus.

En de badbruisbal uit het vorige maand aangeschafte pakket heeft intussen mijn zus al een groen bad bezorgd :). 


Doel 89: Vijftig boeken uit de bib lenen en lezen

Deze maand bracht ik twee bezoekjes aan onze bibliotheek. 
De eerste keer had ik precies veel nood aan zelfhulpboeken. Ik nam er twee mee over bewegen en een over wat een hectisch en stressvol leven met je hormonen doet.

'Stop de rush' was best interessant, over wat welke hormonen doen en hoe het komt dat stress ervoor zorgt dat je voortdurend moe bent en bijvoorbeeld ook bijkomt. Ik ga zeker proberen om wat minder te stressen maar om het boek helemaal te volgen wijkt het een beetje teveel af van wat haalbaar is.
De beide boeken over bewegen en wandelen brengen eigenlijk niet veel nieuws. Bewegen en gezond eten en dan word je gelukkig en slank. Zoiets. 

Een luchtiger boek nam ik ook mee.

Het leest heel erg vlot want had het op een halve dag uit. 

Bij mijn tweede bezoek bracht ik enkel ontspannende lectuur mee.

Nog twee boeken van dezelfde schrijfster en een boek van Jani.

Over de romans moet ik bekennen dat ik nu een 'overdosis' heb gekregen. Dan ga ik me ergeren aan de ongeloofwaardige dingen zoals dat de 'goede' personages altijd bloedmooi zijn en de meest traumatische achtergronden hebben. 

Ook het boek van Jani was niet zo mijn ding. Weinig concreet en vaak er wat over. Of misschien hecht ik niet meer zoveel belang aan wat Jani zou zeggen, dat kan het ook zijn natuurlijk.
Maar dat is het handige van de bib: gewoon terug ermee :).
34/50


Doel 92: Vijftig films kijken die ik nog niet eerder zag

Drie films mogen bij op het lijstje van deze maand.
We keken naar:

- Niet schieten!
Deze gaat over de bende van Nijvel. Vlaamse films blijf ik altijd wat lastiger vinden om echt in te komen omdat je de acteurs van teveel andere dingen kent. Maar gewoon te bedenken dat na al die jaren er nog steeds niets van opheldering gekomen is, hallucinant. En vooral verschrikkelijk voor alle slachtoffers en nabestaanden. Eigenlijk zouden dit soort dingen gewoon nooit mogen kunnen verjaren.

- Ferdinand
Een grappige animatiefilm over een stier die niet wil vechten

- Lightyear
Animatiefilm over Buzz Lightyear van Toy Story. Misschien hadden we hier wel iets meer van verwacht. 
26/50


November dus nu. Niet mijn favoriete maand. Echt najaar en de winter die dan snel volgt... 
Gelukkig heb ik wel nog veel fijne doelen waar ik (binnen) afleiding in kan zoeken. Nog wat meer lezen en films kijken, en misschien wat creatieve hobby's zoals het haken weer opnemen.


Hoe is jouw oktober verlopen? Kijk je al uit naar de winter? 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken