Day Zero Project '21 #50 - Doel 63. Elke week een kerstkaart maken (gedurende 1 jaar) met spulletjes die ik al heb

In mijn creatieve overzichtspost vertelde ik een paar dagen terug dat ik hier nog één kaart voor moest maken. 
Na wat nadenken, uitzoeken en uitproberen heb ik dit kaartje ineen geknutseld. 

Kaart 48, en daarmee is het doel dus gehaald. 

Ik moet bekennen dat ik toch een beetje blij ben dat het erop zit voor dit jaar. Zolang ik wat vooruit kon werken en me niet moest haasten, was het heel fijn om te doen. Maar naar het einde toe was ik die voorsprong kwijt en werd het vaak last-minute en soms ook wat stressen. En stress bij een hobby, dat is ergens toch niet logisch? 
Dus naast het voordeel dat ik nu op het einde van het jaar een mooie voorraad kaartjes heb, was er ook een minpuntje aan verbonden.
Op dit moment twijfel ik dan ook een beetje of ik volgend jaar wel weer ga meedoen. Maar tegen dat het nieuwe jaar begint, is de zin meestal wel weer terug. Ik zal zien of het nu ook weer zo zal gaan. Zo niet, is het even goed.

Eigenlijk was er ook een tweede luik aan dit doel, namelijk spullen gebruiken die ik al heb. Ook dit is gelukt. Behalve toegestane dingen zoals lijm en plakband heb ik niets nieuws gekocht om de voorbije 48 kaarten te maken. Mijn voorraad is dus best goed geminderd. Maar niet zodanig dat ik voor een eventueel volgend jaar vanalles moet bijkopen. Verre van, ook komend jaar zou ik nog heel wat knutsels kunnen maken met wat ik nog allemaal liggen heb.

Voor nu dus even geen kerstkaarten meer. Misschien geeft het ook wat ruimte in mijn hoofd om andere creatieve hobby's weer eens op te nemen.


Maak jij zelf kerstkaarten of koop je ze liever?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #9 - 61. Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken

Day Zero Project '21 #73 - Doel 74: Zelf een kledingstuk maken