Day Zero Project '21 #51 - December update

Het lijkt pas gisteren nog dat ik het overzichtje van november postte, en nu is december ook gewoon al voorbij. En daarmee natuurlijk het hele jaar 2022. 
Ik beken dat ik er niet zo rouwig om ben. Een nieuw jaar voelt toch altijd weer als een schone lei en nieuwe kansen.
De laatste maanden van dit jaar waren best heftig op familiaal vlak (schoonvader met dementieproblematiek) maar er is een beslissing genomen en dat geeft ergens rust. Hopelijk pakt de beslissing goed uit, duimen maar... 

Ook in deze laatste maand ben ik natuurlijk geregeld bezig geweest met mijn lijst.
Lees je mee wat het me opgeleverd heeft?


Doel 5: Cursus 'Korte verhalen schrijven' afwerken

Mijn mailtje indertijd heeft dus echt geholpen want ik krijg nu telkens de verbetering netjes op tijd terug. Dat is echt fijn. Zo is de motivatie weer stukken beter.
Ik stuurde laatst les 15 in. Maar dit wordt dus zeker een doel waar ik komend jaar veel aandacht (en tijd) aan wil besteden. 
(15/48)


Doel 10: Een recept maken uit elk kookboek dat ik heb

Haha, loopt dit doel eigenlijk voor geen meter, haal ik me nog op de hals om er een extra kookboek bij te halen... 'Zuiders koken' is dus de toevoeging. Ik mocht het boek ophalen via de plaatselijke weggeefgroep.
Dus niet 30 maar 31 kookboeken nu in totaal.


Doel 16: Mijn oksels ipl'en

Weinig nieuws te melden... het mindert, heel traagjes. Denk ik toch. 


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Twee erbij maar veel eruit.
Als eerste kreeg ik dit flesje douchegel. Het is een cadeautje van de thuisverpleger die om de twee weken langskomt voor mijn B12-injectie. Het ruikt heel lekker dus als de huidige fles leeg is, wordt dit de vervanger.

En nog een vervanger, zijnde dagcrème van Bioderma. De vorige is namelijk opgebruikt en deze bevalt heel goed. Zo goed eigenlijk dat wanneer mijn reinigingsgel op is, ik er ook een van dit merk ga proberen.

Ik had eerst nog eens de Seaweed van The Bodyshop weer uitgeprobeerd en daarmee gelijk de oorzaak achterhaald van mijn rode wangen (allergische reactie, geen leuke blosjes). Hij was nog bijna helemaal vol dus wat zonde om weg te gooien. Hij is doorgegeven via de weggeefgroep, samen met nog een pot 'Drops of youth' ook van The Bodyshop en wat staaltjes.

Ik gaf via diezelfde groep ook nog een tube bodylotion van Rituals weg (wat ruikt die sterk, echt niets voor mij!) en een fles mousse voor in het haar (waarom krijg ik niet zo'n volume als wanneer de kapper het gebruikt maar vooral een vettig boel?).

Nog iets dat weg is, met veel spijt in het hart maar hij rook echt niet meer fris (licht uitgedrukt).

Bij deze ook een les voor mezelf: niets bewaren voor speciale momenten. Tegen dan is het misschien slecht geworden en heb ik er helemaal niet van kunnen genieten. Zo jammer! 

Opgebruikt is deze fles shampoo. De volgende staat intussen al in de kast. 

Ook een shampoostaaltje gebruikte ik op. 

Ik genoot ook heel erg van mijn aankoop van een tijdje geleden, de strawberry eau-de-toilette van The Bodyshop. Mijn idee dat dat geen volwassen geur is, laat ik maar varen. Wat heb ik eraan als ik een sterk parfum opdoe en ik mezelf de hele tijd veel te sterk ruiken vind (en er soms zelfs gewoon misselijk van word)? Loslaten, dat soort vooroordelen. 


Doel 35: Aan de slag met de huishoudcoach

Geen betere remedie tegen stress dan opruimen en kuisen in huis... bij mij dan toch. 
Er was meer dan genoeg frustratie om weg te poetsen de afgelopen weken (zie inleiding). Dus die heb ik dan maar omgezet naar een schoner huis. Veel dingen waren vooral eens goed opfrissen omdat ze reeds eerder onder handen genomen waren. 
Naast de taken van de huishoudcoach (waar ik bij week 7 beland ben) heb ik ook nog wat andere zones in huis aangepakt. Tevreden met het resultaat daarvan! 


Doel 86: Op regelmatige basis bewegen

Met dit doel had ik afgelopen zomer al eens een poging gewaagd maar door omstandigheden ben ik toen weer gestopt. 
Deze maand had ik mijn jaarlijkse controle bij de internist waar ik ook een fietsproef doe ter controle van mijn hart. De geleidingsstoornis is definitief natuurlijk, maar de ritmestoornissen bij inspanning die ik vorige jaren had, bleven nu uit. Dus dat was heel goed nieuws!
Ik kreeg dan ook groen licht om weer te beginnen met joggen.
Ik moet wel (weer) wat supplementen bijnemen om tekorten aan te vullen (oa magnesium en DHEAS). Vooral die laatste zou ook goed zijn voor spieropbouw. Dat kan nog van pas komen bij het sporten.
Wanneer ik dit online zet, zal ik de eerste vier lessen van Start to run achter de rug hebben. Ik ben dus weer begonnen en het doet me wel deugd.


Doel 89: Vijftig boeken uit de bib lenen en lezen

Een maand niet naar de bib, dat kan natuurlijk niet. 

Dit was mijn 'ontspannende' lectuur. 

Ik moet zeggen dat ik vooral het boek van Anke Devries echt kan waarderen. Zoveel beter geschreven vind ik, dan veel van de chicklit die ik afgelopen tijd gelezen heb. Echte personages, met diepgang. Een verhaal dat niet zo voorspelbaar is. Dus ik ga zeker vaker in de jeugdafdeling op zoek gaan naar fijne boeken.

En oké, ook van Liane Moriarty neem ik volgende keer vast weer een boek mee. 
Nee, de personages zijn misschien wat overdreven soms en het verhaal is niet erg geloofwaardig bij momenten maar toch... ik wilde gewoon weten hoe het afliep. Dus als je dat kan bereiken :)...

Ik had ook wat non-fictie mee. Eén heb ik ervan uitgelezen.

Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind. In de zin van dat ik het soms nogal belerend vond overkomen. Gelukkig sta ik sowieso meestal wel positief in het leven. Dus misschien heb ik er helemaal geen boek over nodig ;).
De twee andere heb ik nog niet uit, dus die heb ik net maar even online laten verlengen. Anders moest ik ze tegen volgende week dinsdag uithebben. Dat zou misschien wel kunnen maar veel plezier beleef ik er dan niet echt aan zo. Dus nu heb ik gewoon rustig de tijd.
40/50 is de tussenstand nu.


Doel 92: Vijftig films kijken die ik nog niet eerder zag

De donkere dagen zijn natuurlijk ideaal om films te bekijken.
Dat zijn de volgende geworden:

- Larry Crowne: echt een toffe film waar je goed gezind van wordt. Met Tom Hanks, dat is (bijna) altijd een garantie voor een fijne film.
- The nine kittens of Christmas: zo'n typische zeemzoete kerstfilm. Maar de kittens waren wel leuk... ;)
- The Secret (Dare to dream): op zich een film waar ik me niet bij verveeld heb. Het verhaal is wel wat voorspelbaar en hij had een mooier - lees: minder materialistisch - einde verdiend.

Dat brengt het totaal op 34/50.


Afgelopen maand was dus zeker verre van slecht.
Vooral het goeie nieuws bij de internist heeft me deugd gedaan. Alsof ik weer wat meer perspectief krijg. Dus dat is eigenlijk een van de mooiste cadeaus die deze periode mee heeft gegeven. 
Hopelijk een mooi vervolg in 2023!


Blik jij tevreden terug op het afgelopen jaar?  

Reacties

  1. Wat een fijne terugblik op deze manier. Op naar een mooi 2023!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Sas :) Ook voor jou en je familie een goed 2023 gewenst!

      Verwijderen
  2. Heel fijn, dat goede nieuws bij de internist. En ik heb dat dus ook met mousse. Bij de kapper wordt het prachtig, maar als ik het zelf doe, wordt het een sliertige, vette bende.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Naomi. Zo'n nieuws doet echt goed.
      Ik ben 'blij' dat het herkenbaar is met de mousse. Voel me dan altijd best een stuntel.
      Maar het niet meer kopen, dat geeft rust :) Dan moet ik er niet meer mee knoeien en er gewoon niet meer aan denken. Zoiets.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #76 - November update