Day Zero Project '21 #52 - Creatieve doelen in december

December was eerder een rustige maand op creatief vlak.

Ik maakte het laatste kaartje (thema kerstballen) voor de kerstuitdaging (doel 63). Dat had ik al even laten zien toen ik dat doel afsloot.

Intussen is er ook gestemd en mijn kaartje is als winnaar uit de bus gekomen. Zo leuk en ook onverwacht, want ik vond veel van de andere kaartjes mooier eigenlijk. (maar misschien moet ik ook leren tevreden te zijn met wat ik zelf maak en niet alleen kijken naar wat beter had gekund).

Daaruit heb ik de les uitgeleerd dat je echt wel leuke dingen kan maken zonder dat je steeds de allernieuwste spullen moet kopen. Want ja, doel 62 heb ik dus gehaald dit jaar: een jaar lang geen nieuwe hobbyspullen kopen. 

Wellicht hou ik het komend jaar iets minder streng en zal er wel wat nieuws in huis komen.
Ik heb intussen de meeste rechthoekige borduurpatroontjes uit de Hobbydolboekjes, Hobbyjournaal,... al talloze keren gebruikt. Enerzijds ben ik ze op de duur een beetje beu en anderzijds is de kans steeds groter dat mensen een kaart krijgen met een patroon dat ze al eerder eens ontvangen hebben. Dus ik ga op zoek naar wat nieuwe rechthoekige borduurpatroontjes. 
Ook een paar snijmallen staan op het wensenlijstje en misschien wat mooie tekststempels. 
Maar ik ga er wel goed over nadenken, geen impulsaankopen. En indien mogelijk tweedehands. Een goed compromis zoeken zeg maar. 

Ik ruimde ook nog een keer grondig de hobbykamer op (doel 61).

De muur waar nu nog het borduurwerk van de fiets hangt (dat verplaats ik naar de muur met de kikker, die ik dan opschuif), zou ik willen vullen met allerlei dingen die ik leuk vind. Gemaakte borduurtjes, toffe kaartjes,... Dus ik moet op zoek naar lijstjes. Dat wordt een bezoekje brengen aan de Action en / of de Kringloopwinkel.

Verder borduren of haken is helaas nog steeds niet gelukt. Ik vond de rust niet om ervoor te gaan zitten. Ook moet ik nog steeds voor die bril kijken... Eens ik die heb, zal zeker borduren makkelijker gaan. 

Wel maakte ik terug een kerstkrans (maar dat was geen doel van de lijst). Dat was alweer twee jaar geleden dus het was een beetje spannend. Ik wilde iets kleurrijks en dat is wel gelukt denk ik. Qua techniek is alles gebonden op een strokrans. Meestal werk ik op oasiskransen maar die zijn zo vreselijk duur geworden. En dat kerstgroen houdt toch lang buiten, ook gewoon zo. 


Ik had nog materiaal over en maakte nog twee stukjes voor in huis. Wat ter vervanging van een kerstboom want die hebben we dit jaar niet gezet. 
Het smaakt weer naar meer, dus hopelijk kan ik in het voorjaar nog eens creatief met bloemen aan de slag (om doel 72 te kunnen afvinken).

Heb jij creatieve plannen voor het nieuwe jaar?

Reacties

  1. Heel erg mooi, die kerstkrans! En wat heb jij een heerlijke hobbyplek daar in je hobbykamer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Naomi :)
      Het bureautje is nog van 'in mijn jeugd' en de stoel is er een van bij mijn oma.

      Verwijderen
  2. Ik vind je kerstkrans erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Nicole :)
      Ik zal hem binnenkort maar een keer van de gevel moeten halen nu kerst echt wel voorbij is...

      Verwijderen
  3. Mooie kerstkrans heb je gemaakt.
    Ik zelf en mijn man hebben er ook gemaakt, kan je zien op mijn blog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #82 - Doel N1: Een inventaris maken van alle huishoudklussen en dit uitwerken tot een schema