Day Zero Project '21 #54 - Januari update

 


Zo is er alweer een maand voorbij. Voor mijn gevoel ging het iets trager, met grijze en donkere dagen heb ik het wat lastiger. Maar dus ook weer een maand dichter bij de lente en daar kijk ik echt naar uit. 
Een redelijk rustige maand qua Day Zero Project, vooral de vaste items zijn weer van de partij.
Lees je mee?


Doel 5: Cursus 'Korte verhalen schrijven' afwerken

Mijn doelstelling om (minstens) twee lessen per maand in te sturen is gelukt. Misschien had ik nog wel meer gekund maar ik kon precies de rust niet vinden om verder te werken. Maar les 16 en 17 zijn intussen klaar. 
(17/48)


Doel 16: Mijn oksels ipl'en

Hmm... Door de DHEA die ik moet bijnemen heb ik het idee dat dat haar weer sneller aan het groeien is. Niet waar ik zat op te wachten natuurlijk. Anderzijds heb ik er wel wat meer energie door, denk ik. Dus misschien is het dat dan wel waard? 


Doel 18: Een verzorgingsroutine opbouwen

Dit is wel een 'nieuw begonnen' doel. 
Uiteraard had ik al wel de gewoonte om 's morgens en 's avonds mijn gezicht te reinigen. Douchen doe ik ook elke dag (vaak twee keer als ik gaan joggen ben) en ik was natuurlijk ook regelmatig mijn haar.
Maar ik had wel een mandje vol bodylotion en andere aanverwanten, dat ik dan toch niet gebruikte... Dus daar ben ik nu ook werk van aan het maken. Ik merk dat het mijn huid toch wel goed doet. 
Op zondag is het ook de bedoeling dat ik scrub: 's morgens mijn lijf, onder de douche, en dan 's avonds mijn gezicht, en erna een maskertje. Dit schiet er nog wat bij in, het is nog geen 'gewoonte'. 
En voor voetverzorging (behalve wassen en nagels knippen) heb ik ook nog helemaal geen moment gevonden. 
Maar dat ik ermee bezig ben, is al fijn en stap voor stap komen we er wel. 



Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Ik kocht een shampoo tegen schilfertjes (nog iets dat begonnen is sedert de DHEA) maar verder heb ik flink alle solden uit de Bodyshop weerstaan. 

Ook iets opgebruikt deze maand: de bodylotion Frosted Berries. Jammer, want hij rook zo lekker. 

(tot op het laatste beetje gebruikt :) )


Doel 35: Aan de slag met de huishoudcoach

Ik heb nog een keer mijn kleerkast opgeruimd maar erna is het weer stilgevallen. Wel probeer ik elke avond de keuken netjes te maken zodat ik de volgende morgen daar niet meer mee aan de slag moet. Het lukt soms een keertje niet maar ook dat leren we aanvaarden :).


Doel 86: Op regelmatige basis bewegen

Van dit doel ben ik zo blij dat ik het weer kan oppakken. Intussen heb ik les 11 van Start to run achter de rug. Het doet altijd goed als de les weer klaar is. Zo van: dat hebben we maar mooi weer gedaan :). Het kost wel fysieke energie natuurlijk, maar de mentale energie die ik ervoor terugkrijg is het dubbel en dik waard. 
Nu zijn het natuurlijk nog maar stukjes van maximum 5 minuten aan een stuk lopen dus het zal nog wel lastiger worden de komende weken. Maar we gaan ervoor. 


Doel 89: Vijftig boeken uit de bib lenen en lezen

Ook in januari heb ik natuurlijk een en ander gelezen. Iets minder dan andere maanden maar toch weer twee boeken uit.

'Kies positief' is nog van december. Van dezelfde schrijfster heb ik deze maand 'Kies bewust' gelezen. Wat nuttige inzichten maar soms nogal belerend en daar ben ik wat allergisch aan.
'Gelukkig ben ik niet de enige' van Brené Brown was serieuze kost om door te raken maar het is gelukt. Het gaat over 'schaamte' en hoe dat kan zorgen ofwel voor verbinding ofwel voor vervreemding. Heel kort samengevat dus. Maar bij momenten wel herkenbaar. 
(42/50)


Doel 92: Vijftig films kijken die ik nog niet eerder zag

Toch nog vier films erbij deze maand.
Ik keek naar:
- A Glenbrook Christmas: cliché kerstfilm
-  Frozen 2': wellicht heel tof als je 35 jaar jonger bent dan ik
- The rise of Gru: voor Minnions heb ik dan wel weer een grote zwak
- Wind River: nogal rauw en bruut bij momenten, maar ook wel weer sfeervol en wat een landschap!
Dat brengt de stand op 38/50.


Hoe is jouw januarimaand verlopen?

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #82 - Doel N1: Een inventaris maken van alle huishoudklussen en dit uitwerken tot een schema