Day Zero Project '21 #55 - Februari update

 

Oef, februari is achter de rug. Nu tel ik echt af naar de lente!

Hoewel het hier nogal stil was, heb ik toch aan heel wat puntjes van mijn doelenlijst gewerkt.
Lees je mee wat ik de afgelopen maand gedaan heb?


Doel 5: Cursus 'Korte verhalen schrijven' afwerken

Ik stuurde les 18 en 19 in. Les 20 is klaar om in te sturen, maar daarvoor wacht ik nog op de verbetering. 
(19/48)


Doel 10: Een recept maken uit elk kookboek dat ik heb

Ik heb er eindelijk nog eens wat kookboeken bij genomen en een aantal receptjes uitgekozen om te maken.
Twee ervan heb ik intussen klaargemaakt.
Uit 'Lekker zonder gluten' maakte ik gehakballetjes in tomatensaus.
Curry met kabeljauw vond ik dan weer in 'Gelukkig glutenvrij'. Beide waren trouwens boven verwachting echt lekker. Dus misschien moet ik nog een keer meer recepten uit deze beide boeken gaan koken.
(9/31)


Doel 16: Mijn oksels ipl'en

Ik tel de dagen af tot ik kan stoppen met de DHEA supplementen. Voor mijn energie merk ik toch niet zo veel verschil (als gehoopt) en mijn huid en haar zijn zo vettig... niet zo blij mee. En dus ja, ook dat haar waar je het niet wil, groeit precies toch wat sneller. Dus hopelijk stabiliseert het weer en heb ik na het stoppen weer wat meer resultaat. 


Doel 18: Een verzorgingsroutine opbouwen

Nog iets wat te lijden heeft door het DHEA gebruik. Uiteraard probeer ik wel maar heb het idee dat het niet veel effect heeft. Zoals ik hierboven al vertelde, mijn huid en haar zijn zo vettig en er komt ook weer acné door. In plaats van fijne nieuwe producten heb ik maar weer twee tubes Benzac gehaald, de wasgel en de crème... 
Hopelijk ook hier weer beterschap als ik gestopt ben.


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Deze maand heb ik weer eens wat dingen kunnen opgebruiken.
Als eerste de douchegel van Yves Rocher.

Deze had ik eens cadeau gekregen bij een andere aankoop. Ik stond wat afwachtend tegen de claim dat je veel minder nodig hebt dan normaal en dus even lang ermee doet als een gewone fles. Maar dat klopt dus. Een minibeetje gel is echt genoeg. En het ruikt heel lekker. Dus wel jammer dat hij nu op is. (maar nog meer dan genoeg in de voorraad).

Ik gebruikte ook nog de bodylotion van Bloomfield op maar daar heb ik blijkbaar geen foto van genomen.

Niets gekocht, behalve dan die anti-acné producten dus.  


Doel 44: Een kleine boom of grote struik kopen en hem in de voortuin planten

Het eerste deel van dit doel kan ik afvinken: ik kocht een zuilvormige sierappelboom (Malus 'Red Obelisk'). Hij is natuurlijk nog geen boom-formaat maar met wat jaren geduld zou hij zo'n 5 meter hoog kunnen worden en ongeveer 2 meter breed.

Binnenkort zal hij gaan bloeien, met mooie wit-roze bloesems. In het najaar volgen rode sierappeltjes. Het blad loopt rood/bronskleurig uit en wordt erna wel gewoon groen.
Ook voor de fauna is dit een nuttige boom. Het is een drachtboom voor bijen en de appeltjes vallen in de smaak bij de vogels. Dus eigenlijk telt hij ook een beetje ook voor doel 46 en 47: de tuin vogel- en insectenvriendelijk maken. 

Het planten is er helaas nog niet van gekomen, daar stak de hoofdpijn van afgelopen weekend een stokje voor. Maar hopelijk is dat dan een van de eerste doelen die ik in maart haal.


Doel 45: Nieuwe border achter de vijver

Ook hier hebben we wat kleine stapjes vooruit gezet. Ik bestelde twee plantensoorten die ik er nog in wilde hebben. Een soort roze bloeiend siergras en blauw bloeiende vaste Geraniums met een decoratief blad. Deze heb ik wel al kunnen planten.
Ook heeft mijn man de klinkers die rond de border komen, eens uitgelegd errond. We hebben er genoeg dus dat is al heel fijn (overschot van de eerder aangelegde randen). Nu is het wachten tot de tuinman kan komen om ze vast te leggen in zandcement. 


Doel 86: Op regelmatige basis bewegen

Ik ben intussen heel wat lessen van 'Start to run' verder en het gaat best goed. Week 7 is achter de rug maar daar herhaal ik de laatste twee lessen nog even van. Dat is een les waarin ik vier keer acht minuten loop en dan een les van twee keer tien minuten en nog eens twaalf minuten.
Na nog een keer hoofdpijn kon ik zondag niet gaan en dus geen nieuwe week beginnen. 
Maar misschien ook niet slecht om eens even iets meer rust te hebben vooraleer we weer grote stappen gaan zetten. Figuurlijk dan want ik loop nogal traagjes ;).


Doel 89: Vijftig boeken uit de bib lenen en lezen

Zes boeken heb ik deze maand uitgelezen. 

Eentje fictie, namelijk 'Nog een keer feest' van Liane Moriarty.


Het duurde even eer ik in het verhaal zat (best veel personages) maar eens dat zover was, kon ik niet snel genoeg verder lezen om te weten hoe het nu echt in elkaar zat. 

De andere boeken waren deze:


Wisselende gevoelens over deze vier eigenlijk. Af en toe wel fijne stukjes waar ik iets aan heb of die me een inzicht gegeven hebben. Maar geen een die ik nu echt 'overtuigend' vond of die ik gelijk zou willen aanschaffen. Dus hup, weer naar de bib ermee ;).

Wat ik wel een fijn boekje vond is deze 'Vind je ikigai'.


Niet om alles blindelings te volgen maar hier heb ik wel heel wat waardevolle 'lessen' uitgehaald. Misschien eentje dat ik zelf nog es ga aanschaffen. 

Dus best wel een lees-rijke maand :).
Dit brengt mijn totaal nu op 48 van de 50. 


Doel 92: Vijftig films kijken die ik nog niet eerder zag

In februari waren de films die ik gekeken heb nogal divers van genre.

- Something borrowed: typische 'romantische' film maar eigenlijk niet echt een topper. Soms moest ik lachen (maar weet niet of het de bedoeling was) en soms vroeg ik me af waarom ik hier mijn tijd in stak. 

- The Naked Bullet 2 1/2 : humor, zo flauw en over de top dat het wel weer grappig wordt, zo'n film was dit.

- Bombshell : op waargebeurde feiten gebaseerd, over de totaal vrouwonvriendelijke werksfeer (licht uitgedrukt) bij de zonder Fox.

- The mummy: Tomb of the dragon emperor : de vorige 'mummyfilms' kon ik nog wel smaken maar deze vond ik echt slecht. En zoveel veel te lange schietscènes zeg... 

- Johny English reborn : niet te veel bij nadenken, dan is dit een leuke film :)

- Dirty God : nogal rauwe en heftige film over een vrouw die na een zuuraanval haar leven terug op de sporen probeert te krijgen. 

(44/50)


Hoe is februari bij jou verlopen?

Reacties

  1. Het was hier wel een rustige maand. Ik vind het indrukwekkend hoeveel dingen je hebt gedaan zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een rustige maand is nooit verkeerd hé. Kan je even bijkomen voor de drukkere maanden die misschien nog komen.

      Verwijderen
  2. Leuk om te lezen! Ik had een turbulent en stressvol februari. Dus hoop op een beter Maart!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik duim voor je dat maart een beter maand geworden is en nog wordt voor de resterende dagen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #82 - Doel N1: Een inventaris maken van alle huishoudklussen en dit uitwerken tot een schema