Day Zero Project '21 #57 - 92. Vijftig films kijken die ik nog niet eerder gezien heb

Ik beschouw mezelf niet echt als een filmliefhebber. 

Het is jaren geleden dat ik nog in de bioscoop geweest ben. Soms heb ik er wel zin in, maar eigenlijk zit ik het meest ontspannen gewoon thuis. Lekker onder mijn dekentje, een (plas)pauze wanneer nodig, geen lawaaierige mensen,... 

Films waarin meer geschoten dan gesproken wordt, laat ik graag aan mij voorbij gaan, net als van die 'echte' science fiction waar ik toch niets van snap. (Of nog erger, een combinatie van beide voornoemde soorten.) Maar voor de rest wil ik de meeste films wel een kans geven. Dus in mijn lijstje van 50 gekeken films zit er best veel variatie. Soms heb ik daarmee mijn eigen grenzen verlegd, soms heb ik ze terug bijgesteld :).

De laatste weken heb ik - voor mijn doen - best veel films gezien. En met deze zes heb ik ook mijn doel van 50 behaald.

Ik keek nog naar:

- The Zookeeper's Wife: misschien is dit wel de film die me van alle 50 het meest aangegrepen heeft. Zeker kijken als je de kans krijgt. 

- Atonement: dit was een film op Canvas, en dan heb ik wel vaker dat ik geen idee heb wat ik ervan vind. 

- Miss Pettigrew lives for a day: in het begin even getwijfeld om te stoppen met kijken maar dan toch doorgezet en daar wel blij om. Mooi en ontspannend, ook wel grappige momenten.

- Chicago: misschien was ik hier wel beter gestopt met kijken. Visueel en muzikaal wel mooi maar gewoon niet zo mijn ding.

- Rainman: wellicht was ik de enige die deze film nog niet gezien had, maar goed, nu dus wel. 

- Downsizing: geen idee op voorhand wat ervan te verwachten, maar deze had nog langer mogen duren. Omdat hij goed is, maar ook omdat voor mijn gevoel er eigenlijk nog wel meer verteld kon worden. Maar misschien beter zo dan omgekeerd natuurlijk.


Ben jij een filmliefhebber? En zo ja, liefst thuis of liefst in de bioscoop?


Reacties

  1. Ik vind de bioscoop ook erg leuk, maar tegelijkertijd vrij druk. Het meest kijk ik dus gewoon thuis. Maar series zijn mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #76 - November update