Day Zero Project '21 #58 - Maart update


Ik had eigenlijk al op wat meer lente gehoopt afgelopen maand. Maar ik herinner me vooral grijze dagen, en veel regen. 

Mijn maand was eigenlijk even wisselvallig als het weer denk ik. Sommige doelen gingen best goed, bepaalde andere daarentegen...

Lees je mee wat ik gedaan heb?


Doel 5: Cursus 'Korte verhalen schrijven' afwerken

Weer twee lessen verder. Voor de laatste wacht ik nog wel op verbetering, maar het loopt weer een beetje stroever. Ook van mijn kant, want nu ik weer aan het werk ben moet ik natuurlijk veel meer het er wat tussenin proppen. Dus proberen om wat beter te plannen... 
(21/48)


Doel 10: Een recept maken uit elk kookboek dat ik heb

Ook de afgelopen maand heb ik wat inspiratie uit de kookboeken gehaald. 
Uit 'Glutenvrij snel en makkelijk' maakt ik Zondagse pilav met kruiden. 
In 'Nooit meer diëten deel 3' vond ik het recept voor Kip in de oven met wortel en paprika. 
Penne in tomatensaus kwam dan weer uit 'Glutenvrij koken en bakken'.
Voor de romige pasta met champignons keek ik dan weer in 'Gluten-, tarwe- en zuivelvrij genieten'.
En wonder boven wonder, alle gerechtjes vielen best goed in de smaak, ondanks dat ik echt geen keukenprinses ben.
(13/31)


Doel 16: Mijn oksels ipl'en

Intussen ben ik van de supplementen af en dat merk ik dus inderdaad in 'mijn haargroei'. Het gaat allemaal weer een beetje normaler van tempo. Maar ik merk dat mijn aandacht voor het regelmatig onderhouden wat begint te verslappen. Dus ik moet me wat herpakken komende maand. 


Doel 18: Een verzorgingsroutine opbouwen

Ook aan mijn huid merk ik dat de DHEA er toch wel heel veel invloed op had. Ik kan het weer wat beter onder controle houden. Wel moet ik binnenkort op zoek naar nieuwe producten want de huidige zijn aan het op raken. Vind dat zo moeilijk hé, want je kan nooit vooraf weten hoe iets voor jouw huid gaat werken. Maar aangezien dit soort producten best duur is, hou ik niet van dit soort 'gokken'. Wat ik nu gebruik is niet slecht (reiniger + toner Seaweed van Bodyshop, matterende dagcrème van Bioderma) maar als iemand tips heeft voor goede producten voor een gemengde huid, altijd welkom. 

Intussen maak ik er ook steeds vaker tijd voor (want dat is het vaak gewoon) om bodylotion te gebruiken en te scrubben. Dus weer wat kleine stapjes vooruit gezet.


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Niet zo'n succesvolle maand op dit vlak maar met gemengd resultaat.

Ik gaf een fles shampoo door aan mijn zus. Mijn haar werd er zo snel weer vet mee dus niet ideaal.

Ook twee voetmaskers heb ik doorgegeven. Ik heb littekens op mijn ene enkel en de huid daarvan is erg gevoelig dus ik denk dat de maskers daar misschien wel nadelig zouden kunnen inwerken. Ik durfde ze dus niet gebruiken. Maar iemand van de weggeefgroep was er wel erg blij mee. 

In de Action daarentegen kocht ik wel weer wat bij (ondanks...). De shampoo ben ik erg tevreden over. Mijn fles Pantène normaal is bijna leeg, dus is het eigenlijk wat een vervanging zeg maar (om onszelf maar wat te paaien). 
Ik kocht ook oogmaskers. Binnenkort hopelijk eens proberen.
Een teleurstelling is de bodybutter. De beschrijving klonk als een heerlijke geur (berries en vanille) maar in het echt ruikt hij dus amper, en zeker niet naar bessen en vanille. De textuur is ook wat raar... het moet precies eerst wat smelten op je huid eer je kan smeren.
Ik zal hem wel opgebruiken maar heb wel mijn lesje geleerd. Niets meer kopen van verzorgingsproducten waar je niet eerst even aan kan ruiken.




Doel 86: Op regelmatige basis bewegen

Toch wel een beetje trots want ik ben erin geslaagd om alle 27 lessen van de Start-to-run podcast te doen. De ene keer met wat meer moeite dan de andere keer, maar ik kan toch wel zeggen dat het lukt om twintig minuten aan een stuk te joggen (en uiteraard ook het stuk van tien minuten dat daaraan vooraf ging). Helaas loop ik nogal traag, dus ik kom nog bijlange niet aan vijf kilometer. 
Ik moet nog eens bekijken hoe ik van hieruit nu verder ga maar ik herhaal intussen de laatste zes lessen een aantal keer. Het is in ieder geval wel de bedoeling dat ik ermee verder ga. (en stiekem denk ik toch aan de Ballonloop hier in de stad, begin september... zou ik dat kunnen en durven? En loop ik tegen dan al wat sneller zodat ik niet als allerlaatste eindig?) 
Aangezien het nog niet helemaal tot mijn routine behoort, schrap ik het doel nog niet. 


Doel 89: Vijftig boeken uit de bib lenen en lezen

Ik heb wel gelezen deze maand, maar vooral eigen boeken. En ook hier invloed van het weer aan het werk zijn: er is gewoon minder tijd. 

Uit de bib heb ik één boek gelezen: 'Wat Alice vergat', van Liane Moriarty. 
Weer een dat ik graag snel uit wilde hebben omdat ik wilde weten hoe het verder ging. Dat zegt genoeg wellicht? Hou wel van de schrijfstijl, en ook van de personages. Ze hebben wat meer dimensie vaak en zijn niet perfect. Vooral dat laatste is belangrijk ;).
Dit brengt mijn totaal nu op 49 van de 50. 


Doel 92: Vijftig films kijken die ik nog niet eerder zag

Dit doel heb ik gehaald en er al eerder een stukje over geschreven. 


Hoe is maart bij jou verlopen?

Reacties

  1. Wauw, wat knap van dat bewegen. Zo'n loop in september zou toch moeten lukken? Lijkt me heel tof voor je.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #82 - Doel N1: Een inventaris maken van alle huishoudklussen en dit uitwerken tot een schema