Day Zero Project '21 #60 - April update

 

April is helaas niet die verhoopte mooie lentemaand geworden... hoewel ik bij momenten toch blij werd van de tuin, zoals van deze tulpenmassa. Deels het gevolg van mijn doel (51) om 300 voorjaarsbloembollen te planten. Dat is echt al zo'n dankbaar doel geweest, of toch de 'gevolgen' ervan, het planten zelf was wat meer labeur ;).

Deze maand heb ik nog een doel klaargekregen, ben ik ook met een nieuw doel begonnen en de rest kabbelt wat verder. 

Lees je mee wat ik gedaan heb?


Doel 5: Cursus 'Korte verhalen schrijven' afwerken

Ik slaagde er deze maand in om drie taken in te sturen. Daarmee zit ik eindelijk op de helft van de cursus. 
Wat me deze maand bij de opdrachtverbeteringen opviel, is hoe subjectief dat verbeteren eigenlijk is. Deze taken had ik al eerder gemaakt maar de termijn was verlopen dus moest ik helemaal opnieuw beginnen. Taken die de vorige docent goed vond, daar krijg ik door de huidige docent meer kritiek op, en omgekeerd. 
(24/48)


Doel 10: Een recept maken uit elk kookboek dat ik heb

Eerst maar beginnen met een kookboek dat de deur uitgegaan is. Ik kon er totaal geen geschikt recept in vinden. Heel veel nog met zuivel, of ook een heel aantal met alcohol. Twee dingen die ik wil vermijden. Dus dit boek is doorgegeven en daarmee komt de stand terug op 30 kookboeken.

Qua koken heb ik één recept gemaakt deze maand. Uit 'De complete pastakeuken' haalde ik inspiratie voor gnocchi met tomatensaus. Het was best een succes en zal een van de komende dagen nog wel een keer op het menu staan (want nog een pakje gnocchi dat op moet).
14/30


Doel 16: Mijn oksels ipl'en

Het idee was om me te herpakken de afgelopen maand maar dat is nogal mislukt. In mei dan maar opnieuw proberen op te pakken. 


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Oeps... In maart was het al niet zo'n succes en afgelopen maand nog veel minder. Er is veel nieuws binnengekomen.
Ik begin maar even met wat op is: mijn dagcrème van Bioderma en de seaweed toner van Bodyshop heb ik helemaal opgebruikt. 
Bijna op zijn mijn oogcontourcrème (Kruidvat) en reinigingsgel (Seaweed Bodyshop). 
Dus een deeltje van mijn aankopen was echt wel verantwoord.


Nieuwe dagcrème en reinigingsgel, en oogcontourcrème. Wel was er een actie 1 +1 gratis op Jowaé, dus heb ik beide producten nu twee keer. 
De dagcrème heb ik intussen in gebruik (zie volgende doel), de andere dingen liggen in de kast te wachten tot de huidige op zijn (dat is dan toch al flink want vroeger zou ik die gelijk begonnen zijn en zo dan op de duur tig verschillende flessen en tubes in de kast hebben).
De scrub heb ik niet zelf gekocht maar kreeg mijn man bij een bestelling voor hem bij. Maar hij heeft eczeem en gebruikt nooit scrub, dus mocht ik 'm hebben.


Deze toner was dus ook verantwoord, met dat de andere op was. Deze komt van de Action, las er veel goede commentaren over dus was benieuwd. Ben er nog niet helemaal over uit wat ik er intussen zelf van vind, ga het nog wat meer tijd geven.


Oké, dit zijn dus 'ik zit niet lekker in mijn vel aankopen'. Ik had nog een bon van mijn verjaardag van de Bodyshop en ging eigenlijk alleen voor de strawberry body yoghurt. Maar aan de kassa lagen die setjes met Edelweissproducten, 9 € als je lid was in plaats van 23 €. Was er wel benieuwd naar en kon het dus niet laten liggen. 

Dit blokje heerlijk ruikende zeep heb ik meebesteld bij de Inno. Ik had een nieuwe portemonnee nodig, en wilde die met bonnen betalen (doe vaak enquêtes en met die punten kan je bonnen sparen voor allerhande winkels). Maar de portemonnee was 29 € en mijn bonnentotaal 30 €. Dus dan nog maar dit stuk zeep meebesteld. 

En als laatste zijn er ook vier flessen Pantène shampoo bijgekomen. 2 + 2 gratis in de AH... de L'oreal bleek dan toch geen succes voor mijn haar, het werd er heel erg droog van... dus maar terug naar Pantène. Twee flessen 'Classic' en twee flessen 'Volume'. 


Doel 18: Een verzorgingsroutine opbouwen

Moest ik één ding kunnen veranderen aan mijn lijf, dan zou ik allicht kiezen voor een mooie huid. Denk echt dat dat zo fijn moet zijn om van jezelf een gave en gezonde huid te hebben. 

Gelukkig is de acnè wel weer minder, maar voor de rest kan ik er niet zoveel goeds over zeggen, vooral over mijn gezicht. Lastig, die tegenstrijdigheid tussen zones die vet zijn en eerder droge zones.
Nadat de Bioderma dagcrème op was, ben ik overgegaan naar producten van Jowaé maar ik ben nog verre van overtuigd. Misschien als ik later ook de reinigingsgel ervan gebruik dat het beter werkt in combinatie samen dan apart (als de Seaweed van Bodyshop op is).

Voor mijn lijf wissel ik nu af tussen de tegenvallende bodybutter van de Action (a ja want hij moet wel een keer opraken) en de nieuwe Strawberry body yoghurt van Bodyshop. Ben echt gek op die laatste, zo'n fijne geur. Dus na douchen na het joggen of werken in de tuin gebruik ik die, als 'beloning'. 
Scrubben lukt ongeveer een keer in de twee weken. Dus dat is ook al een stap vooruit en een stap dichter bij één keer in de week. 



Doel 86: Op regelmatige basis bewegen

Hiermee ben ik niet echt verder geraakt. Ik ben nog steeds bezig met de laatste twee weken te herhalen. Zelfs een keer teruggekeerd naar de week daarvoor toen ik door een koortslip een week niet gaan joggen was.
Maar we zijn ook niet gestopt (wat wel makkelijk gekund had en ik vroeger misschien wel gedaan had) dus dat is ook al positief. 


Doel 89: Vijftig boeken uit de bib lenen en lezen

Dit doel kon ik afstrepen deze maand. Ik schreef er al een verslagje over. 


Doel 93: De serie 'Endeavour' opnieuw bekijken vanaf het begin

Met al die grijze en koude dagen was het wel fijn om lekker onder een dekentje naar een mooie serie te kijken. 'Endeavour' is een van mijn favoriete series (helaas is het intussen gestopt na 9 seizoenen) en ben altijd wel te vinden om die eens opnieuw te kijken. Hou van de acteurs, de sfeer en hoe alles zo mooi in beeld gebracht wordt. 
Intussen ben ik tot aflevering twee van het tweede seizoen geraakt. 


Hoe is april bij jou verlopen?

Reacties

  1. Zo herkenbaar dat je dingen gaat kopen als je niet lekker in je vel zit. Maar toch vind ik dat je weer goed bezig bent geweest. Leuk om te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je lieve reactie, Naomi :)
      Ja, dat kopen hé... terwijl ik het even goed weet dat het niet 'echt' helpt. Hoewel, misschien soms wel, als ik anders te streng ben voor mezelf. Dubbel dus :)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #82 - Doel N1: Een inventaris maken van alle huishoudklussen en dit uitwerken tot een schema