Day Zero Project '21 #62 - Mei update



Eindelijk: mooi weer! Wat doet dat deugd zeg! De tuin is echt ontploft, alles is groen en er is al heel veel kleur en bloei. Onder andere van deze sieruien, geplant voor doel 51. Echt genieten zo.

Voor de rest is het toch wat een rare maand geworden en ben ik niet zoveel met mijn doelen bezig geweest. 

Lees je mee wat ik gedaan heb?


Doel 5: Cursus 'Korte verhalen schrijven' afwerken

Oeps... deze maand heb ik dus helemaal geen taak ingestuurd. Na bijna drie weken (dat is weer twee weken te laat) kreeg ik de verbetering van les 24. Ik moet toegeven dat ik me niet zo kon vinden in de commentaren. Vitten over kleine dingen zoals dat ik geen zin mag beginnen met het woord 'ook' en hier en daar wat kleine woordjes geschrapt. Dan ook nog dat ik (nog) meer uitleg moet geven. Maar ik heb er een hekel aan om alles voor te kauwen. Zelf lees ik  niet graag dat soort verhalen, nu niet en als kind ook al niet (het was een kinderverhaal). 
Ik mis vooral inhoudelijk en structureel commentaar: zat het verhaal al dan niet goed in elkaar, hoe zijn de personages, zijn ze genoeg uitgewerkt,... dingen waar ik echt iets aan heb. Woordjes al dan niet weglaten is meer bijschaven en niet zo essentieel voor wat ik nu probeer te leren zijnde een goed verhaal opbouwen. 
Het was misschien vooral omdat bij de eerste beoordeling (doe dit deel van de cursus voor de tweede keer) ik er wel heel positieve commentaar op gekregen had. 
Dus ik ben eigenlijk wat mijn motivatie kwijt. Nu zal ik die echt wel opnieuw moeten vinden want aangezien ik intussen al best veel betaald heb, wil ik de cursus wel echt afwerken. 
(24/48)


Doel 16: Mijn oksels ipl'en

Oké, dit is er wel weer een keer van gekomen. Voor volgende week maandag staat het alvast ook weer in de agenda. 


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Wonder: ik heb niets bijgekocht deze maand en zelfs een en ander opgebruikt!

Deze oogcrème van het Kruidvat was op en ik begon met de nieuwe van Cerave.

Nog opgebruikt is deze douchegel.

Hierbij een les voor mezelf: koop nooit meer vier dezelfde flessen, zelfs al is het promotie. Tegen dat de tweede op is, ben je ze beu en is er niet veel plezier meer aan ;). (Tenzij het de aardbeigeur uit de Bodyshop is, dat is een uitzondering denk ik. Die geur raak ik nooit beu.)


Doel 45: De nieuwe border

In het begin van de maand kregen we van de tuinman te horen dat het toch nog wel een paar weken zou duren eer ze konden beginnen werken aan de klinkerrand van de nieuwe border. Oké, wat teleurstelling maar het zij zo. Maar nog geen week later kreeg ik plots telefoon dat ze dezelfde dag nog zouden komen met de voorbereiding. De dag erna zouden ze dan de klinkers leggen.
Het was even stressen want normaal bereid ik me voor dat er voldoende drinken in huis is, iets om te snoepen etc voor de werkmensen. Dus nu was het wat improviseren. Maar het is gelukt, zowel mijn 'catering' als de klinkerrand. Het ziet er gelijk een stuk beter en rustiger uit. 

Daarna hebben we nog eens goed gewied en een laagje schors gelegd. Ook kocht ik wat later in de maand nog drie struikjes (Ceanothus) om nog wat aan te vullen. 
Er zijn her en der nog wat plantvakken te vullen maar dat zijn meerendeel dingen die ik zelf ga proberen zaaien. Misschien schaf ik nog wat éénjarigen aan voor daar als ik het te leeg zou vinden. Maar wat er nu al staat pakt goed aan zo te zien en sommige planten krijgen echt al wat 'body'. 



Doel 86: Op regelmatige basis bewegen

Dit doel gaat wat op en neer. Ik was er twee weken terug in geslaagd om van lessen met nog een paar keer wandelen te gaan naar 40 minuten joggen zonder rustpauzes. Voor mijn gevoel kon ik trouwens nog langer doorgaan.
Maar afgelopen woensdag stond ik op met alweer een koortslip en ook netelroos. Dus weer maar even verplichte rustpauze helaas. De netelroos is gelukkig niet zo erg als de eerste keer, het zijn maar een paar plekken hier en daar. Die eerste keer stond ik over heel mijn lijf vol ermee. 
Hoop dat ik komende maandag terug kan herpakken en dat ik niet al te veel moet inleveren van tijd.


Doel 93: De serie 'Endeavour' opnieuw bekijken vanaf het begin

Ik ben intussen weer helemaal into Endeavour. Momenteel ben ik bezig met het vijfde seizoen Daar heb ik de eerste twee afleveringen al van bekeken. 
Het blijft toch echt een van mijn favoriete series en Shaun Evans is echt de perfecte acteur voor de hoofdrol vind ik. 


Hoe is mei bij jou verlopen?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #82 - Doel N1: Een inventaris maken van alle huishoudklussen en dit uitwerken tot een schema