Day Zero Project '21 #66 - Juli update

Afgelopen maand juli was eentje met nogal veel stressmomenten door familiale omstandigheden Mijn schoonvader is helaas dementerend en de situatie thuis was niet langer houdbaar. Maar dat wil (kan?) hij niet inzien dus moesten er niet zo'n fijne stappen gezet worden. We weten nog niet hoe het nu verder zal gaan, maar voor nu is het even rustig weer en hij zit op een veilige plaats. 

Dat maakte natuurlijk dat al de rest wat op een lager pitje kwam te staan hoewel ik af en toe wel wat afleiding gezocht heb, ook in een paar van mijn doelen.

Lees je mee hoe het daarmee gegaan is?


Doel 10: Een recept maken uit elk kookboek dat ik heb

Ik kookte nog eens een recept uit een van de kookboeken. Het is 'Fetucine met zalm' geworden, uit het boek 'De pastamachine'. Hiermee zit ik eindelijk op de helft. 
(15/30)


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Flink geweest op dit vlak, afgelopen maand. Ik heb niets bijgekocht maar wel een en ander opgebruikt, zoals deze twee douchegels. 



Oké, de aardbeidouchegel zal ik allicht wel nog een keer later weer aanschaffen, er gaat voor mij niets boven die geur.
Ook nog opgebruikt maar niet op foto is de Seaweed facewash van The Bodyshop. 

Stilaan wordt het lijstje van voorraad korter. Dus al bij al niet zo slecht bezig :).


Doel 35: Aan de slag met de huishoudcoach

Ik herhaalde een aantal van de taken maar viel al snel weer stil. Maar het badkamerkastje en het aanrecht hebben toch weer eens een flinke opruim- en poetsbeurt gehad. Met mijn kleerkast ben ik nog bezig. Misschien dat ik me er een van de komende dag weer eens aanzet zodat het kan afgevinkt worden.

Wel merk ik dat het steeds makkelijker en vlotter gaat. Sommige dingen hoef ik niet eens te herhalen omdat het gewoon nog steeds prima lukt en zaken gewoon op hun vaste plaats te vinden zijn. 


Doel 82: Wandelen in vijf natuurgebieden

Het laatste weekend van de maand zijn we met mijn familie (best groot is die: ik heb drie zussen en een broer, allen met partner en/of kinderen, en mijn ouders ook uiteraard) naar Katjeskelder in Oosterhout geweest. Ik moet bekennen dat het voor mij wel wat te druk was, zoveel mensen bijeen in zo'n compact huisje... Maar gelukkig was er dichtbij een mooi gebied om te wandelen, de Vrachelse heide. We zijn er zelfs twee keer geweest, maar ik reken het uiteraard maar een keertje aan.
(1/5)


Doel 86: Op regelmatige basis bewegen

Dit is best goed gegaan afgelopen maand. Ik heb flink elke week drie lessen gevolgd en ben nu weer aan les 27 geraakt. Die herhaal ik deze en komende week nog een aantal keer en dan probeer ik het opnieuw zonder stoppen (en zonder Evy).


Doel 93: De serie 'Endeavour' opnieuw bekijken vanaf het begin

Even alles vergeten terwijl ik naar Endeavour kijk, dat had ik wel nodig deze maand. Dus ook de drie afleveringen van seizoen 8 heb ik intussen gezien. Er is ook nog een 9de en laatste seizoen maar dat is nog niet uit (met Nederlandstalige ondertiteling) dus daar moet ik nog op wachten tot het of uitkomt, of op tv uitgezonden wordt. Maar voor nu ben ik dus klaar met dit doel. (jammer genoeg)


Hoe is juli bij jou verlopen?


Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #82 - Doel N1: Een inventaris maken van alle huishoudklussen en dit uitwerken tot een schema