Day Zero Project '21 #68 - Doel 43: Kikkerbeeldjes herschilderen

 

Kikkers... het begon allemaal met één kikkertje gekocht in de Wereldwinkel, intussen zo'n 25 jaar geleden. In al die tijd is mijn verzameling gegroeid, maar ook wel weer gekrompen. Want op de duur raakt alles wel erg vol. Nu ligt mijn criterium van wat er nog bij mag komen op 'nuttige' kikkers. Dat lukt niet altijd want soms kan je iets niet weerstaan. 

Deze kikkertjes heb ik (intussen ook wat jaren geleden al) gekocht bij Tuinadvies. Door hun plek buiten aan de vijver stonden ze nogal in weer en wind en dat was er op de duur wel aan te zien.


Op zich hadden ze ook zo wel iets maar had schrik dat ze dan niet zo goed beschermd meer waren. Op zoek dus naar een manier om ze weer wat beter te wapenen.
Ze hebben heel lang in de kast gestaan, zo in deze toestand, omdat ik niet zo goed wist hoe ik het moest aanpakken. 
Ik wilde graag dat matte, natuurlijke uiterlijk behouden dus een gewone gevelverf was geen optie. Tot ik ergens op een site over kalei uitkwam en dacht dat dit het wel eens zou kunnen zijn.

Ik bestelde een set van drie testpotjes in wit, licht- en donkergrijs. Dan kon ik aan de slag.
Een eerste poging veranderde het kleine kikkertje in een sneeuwbal. Haha, dat was het dus niet wat ik wilde. Alles weer eraf schuren / schrapen en poging twee.
Met meer water erbij kreeg ik wel nog het mooie reliëfeffect maar niet meer het 'pluizige'. Ook mengde ik er wat lichtgrijs bij want het wit was toch wel erg wit. 
Voor kikkers twee en drie varieerde ik wat met kleur maar nu ze buiten staan valt het eigenlijk nauwelijks op. 
Het is niet helemaal perfect maar ik heb nog ruim verf over in de potjes, dus als het later nog een keer opnieuw moet, of eens bijgewerkt, kan dat prima. Voor nu is het goed :).

Ze hebben intussen hun plaats aan de vijver terug ingenomen. 



Ik moet bekennen dat ik er toch wel vrolijk van word :).

Heb jij ook een verzameling van 'iets'? En zo ja, dan ben ik natuurlijk wel heel benieuwd wat jij spaart.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #82 - Doel N1: Een inventaris maken van alle huishoudklussen en dit uitwerken tot een schema