Day Zero Project '21 #74 - Oktober update


Oktober is helaas niet zo erg de verhoopte rustige maand geworden. 

Er waren wat strubbelingen (licht uitgedrukt) met mijn schoonvader in het woonzorgcentrum die veel stress meebrachten. Daar bovenop heb ik nog steeds niet echt een goed systeem om te extra was die van daar komt, weg te werken in combinatie met onze eigen was en de rest van het huishouden, naast mijn werk ook nog natuurlijk. 
Constant achter de feiten aanlopen, dat was het gevoel van deze maand vooral. 

Ik heb wel geprobeerd om wat aandacht aan mijn lijf te schenken, dus de doelen rondom verzorging waren extra actief deze maand.

Lees je mee hoe het ging?


Doel 11: Drie nieuwe glutenvrije adresjes uitproberen

Ja, nog een adresje erbij!
Ik sprak af met mijn jongste zus om samen een dag in Gent door te brengen (en te winkelen natuurlijk). 's Middags gingen we eten in 'Knol en kool', een veganistisch restaurant waar er ook glutenvrije opties zijn. We kozen allebei voor de kaaskroketjes en waren daar heel tevreden over :).
(2/3) 


Doel 18: Een verzorgingsroutine opbouwen

Stapje voor stapje ben ik dit aan het opbouwen. Ik heb al een paar routines intussen. 
Uiteraard 's morgens en 's avonds mijn gezichtsverzorging.
Eén keer in de week scrub ik ook mijn gezicht en gebruik daarna een maskertje. 
Na het douchen neem ik nu ook steeds de tijd om me in te smeren met bodylotion of iets gelijkaardigs (al die namen dat die dingen tegenwoordig hebben).
Ook scrubben van mijn lijf doe ik eens in de week, meestal op zondagochtend. 
Alleen mijn voetverzorging zou ik er nog ergens moeten bij in krijgen, want die zijn wat achtergesteld in vergelijking met de rest. Maar we zijn op goede weg :).


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Oeps, dit was het meest actieve doel deze maand... Niet alleen qua opgebruiken maar ook dus qua nieuwe aankopen.

Helaas ben ik nog steeds niet van de roos in mijn haar af. Ik kocht een shampoo van Ducray maar merkte er na heel wat wasbeurten nog steeds geen verbetering in. Dus dan toch maar nog een andere proberen, nu die van Dercos van Vichy. Die heb ik vroeger nog gehad maar wilde een andere omdat ik de geur niet zo fijn vind. Maarja, als die niet werkt... dan maar de mindere geur erbij nemen zeker? 

De rest van de nieuwe dingen is wel leuk :).

In het Kruidvat kocht ik twee tubes scrub. Degene die ik nog heb, heeft zo weinig korrel en heb liever een wat grovere. Toen het een actie van 1 kopen, 1 gratis was, heb ik daar maar van geprofiteerd. Intussen heb ik de oranje in gebruik (afwisselen met de oude) en hij ruikt ook echt zo goed.


De maskers komen van bij Action. Al vaak getwijfeld en niet gekocht maar ik zag dat Vera er heel positief over was, dus dan durfde ik het wel te proberen. 
Twee van de drie heb ik trouwens op opgebruikt intussen. En ja, ze zijn echt fijn!


Deze toner komt uit de Primark, gekocht toen ik samen met mijn zus in Gent was. Nog niet geprobeerd, deze staat braaf in de voorraad te wachten tot mijn andere op is (bijna, vandaar dus dat ik deze al kocht.

Deze douchegel heb ik niet zelf gekocht maar een doorgevertje van mijn schoonvader. Hij had 'm gekregen in het wzc, als welkomstgeschenk maar gebruikt hem niet. 


Ik gebruikte ook een en ander op deze maand.

Dit was een van de gebruikte maskers. Van het andere heb ik geen foto gemaakt.
De oogpads komen trouwens ook van de Action en zijn ook heel fijn!


Deze bodybutter kwam ook al uit de Action. In de geur was ik nogal teleurgesteld want het rook naar bijna niets. Maar over de werking kan ik alleen maar enthousiast zijn. Mijn huid is echt een stuk verbeterd met het gebruiken van deze. 


En nog opgebruikt maar natuurlijk niet mogelijk om nog een foto te nemen dan: een blok Aleppozeep met laurier. 

Komende maand zal ik me wat meer inhouden op koopvlak (oké, behalve dan een aantal maskers als ik nog eens in de Action kom) en vooral proberen genieten van wat er in huis is. 


Doel 90: Mijn cd collectie van Bruce Springsteen aanvullen

De twee cd's die ik nog in september besteld had, kwamen aan. 


Beiden hebben al heel wat keren voor luisterplezier gezorgd, vooral tijdens het poetsen en strijken.(24/52)


Doel N4: Het badmintonveld transformeren

Het najaar is de ideale tijd om te planten en verplanten dus ook om dit nieuwe doel aan te pakken. 
Alles begint natuurlijk met het uitzetten van de contouren.

Deze wirwar van stokjes geeft aan de ene kant (onderaan) de uitlijning van de kippenren weer, met errond nog een strook beplanting.
De kant van de leibomen wordt een mini-boomgaard met drie abrikozenbomen en eronder en er rond bloemenweide.
De abrikozenbomen zijn intussen besteld, dus binnenkort zullen we echt aan de slag moeten met het planten. 


Als laatste wil ik ook nog een een doel wijzigen. 
Hoe graag ik het ook zou willen, meedoen aan Nanowrimo sla ik beter over. Met de huidige chaotische tijd gaat het me vooral stress opleveren vermoed ik. 
Ik wil dit doel vervangen door het opmaken van een nieuwe 101puntenlijst voor een volgend project. (En ik zal er gelijk meedoen aan Nanowrimo weer opzetten ;) ).


Hoe is oktober bij jou verlopen?

Reacties

  1. Volgens mij heel verstandig om niet mee te doen aan nanowrimo. Het is zo'n naar gevoel als je steeds het idee hebt dat je achter de feiten aanloopt. Ik hoop dat je er deze maand meer je weg in kunt vinden allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #76 - November update