Day Zero Project '21 #76 - November update

Alweer een maand die voorbij gevlogen is... het was er een van grote contrasten.

We eindigen de maand met heel slecht nieuws van bij vrienden. Zo'n nieuws dat alles weer wat in perspectief zet en je afvraagt waarom mensen zich toch soms zo druk maken over onbenullige dingen? Of soms zo onaardig doen zonder reden? ... 

Er was gelukkig ook een lichtpuntje, goed nieuws dat nog wel spannend is en waar ik dus nog even niets over kan zeggen hier. Ook al omdat het niet over mezelf gaat maar over een naaste. Maar hopelijk kan dat binnenkort wel. 

Het was ook een november waarin ik heb weerstaan aan alle Black Friday gedoe. Op de duur kreeg ik zoveel mails van sommige winkels dat het me zo ging tegenstaan en ik net daardoor al niets meer wilde kopen ;). 

Qua project kabbelde het een beetje verder. Maar elke stap is toch weer een beetje dichter bij het doel.

Lees je mee hoe het ging?


Doel 5: Cursus 'Korte verhalen schrijven' afwerken

Ik heb eindelijk nog eens een les ingestuurd. Gek, maar plots was de zin in schrijven (een beetje) terug.
Na deze les heb ik ook eens een overzichtje gemaakt van de inhoud en taken van de komende lessen. Zo heb ik een beter idee van welke taken al dan niet veel werk (en inspiratie) vragen.
Ook ben ik al bezig geweest met een aantal van de komende lessen en daarvoor heb ik ook al een en ander klaar. Dus hopelijk krijg ik snel mijn verbetering zodat ik nog meer kan insturen.
(25/48)


Doel 16: Mijn oksels en benen IPL'en

Het is deze maand gelukt om twee keer (zoals ideaal) met mijn ipl toestel aan de slag te gaan. Bij mijn benen merk ik echt al veel verschil. Mijn oksels wat minder maar het is toch wel beter dan vroeger. Denk van nu ook aan mijn bovenbenen te beginnen. Dan heb ik hopelijk ook wat minder last van bultjes zoals nu na het scheren.


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Flink geweest, deze maand.
Qua aankopen enkel zoals gezegd wat maskers van bij Action.


De bovenste heb ik intussen al opgebruikt maar ben niet helemaal overtuigd. Hopelijk passen de andere beter bij mijn huid.

Ik gebruikte ook nog iets anders op, namelijk deze 'bodysorbet' van bij The Bodyshop. Niet te overtreffen qua geur, hmm... de structuur van het product is het niet 100%, en zoals de naam misschien ook al suggereert, eerder iets voor de zomer. Maar hij was bijna op dusja. 


Ik was bijna nog overstag gegaan voor een nieuwe bodylotion bij The Bodyshop. Had een bon gekregen van hen en er waren ook nog eens kortingen... Maar ik heb weerstaan (met veel moeiten en dankzij het slechte weer ook want ik rij niet met de wagen)... Zal in de solden misschien eens kijken. Tegen dan is er wellicht weer een andere pot leeg en dan heb ik het meer 'verdiend' ;).


Doel N2: Grote schoonmaak houden in het hele huis

Eerst dacht ik om aan dit doel pas na nieuwjaar of in het voorjaar te beginnen maar dan wordt het wellicht weer te druk in combinatie met de tuin. 
Had na het afleveren van een opdrachtvoorstel twee dagen tijd en wat energie dus heb ik maar de lastigste ruimte eerst aangepakt: de keuken... Oké, een aantal dingen moeten nog zoals de oven schoonmaken (maar dat is met pyrolyse en dus wacht ik op een zonnige koude dag voor de opbrengst van de zonnepanelen), wat toestellen ontkalken en de ramen wassen (voor een warmere dag). Maar het grote poetswerk is klaar en alles ziet er toch weer netjes uit, heel fijn!
Blij mee! (in twee foto's want ik krijg de hele ruimte er dus niet in één keer op)


De andere ruimtes zijn minder intensief. Dan kan ik tussendoor eens een dag nemen als ik er zin in heb ;). 
En nu ook de keuken weer extra goed bijhouden... 


Doel N4: Het badmintonveld transformeren

Op een drukke maandagvoormiddag stonden ze plots onverwacht met de bestelde abrikozenbomen aan de deur. Ik had helemaal geen melding gehad van leverdag dus was natuurlijk nog niet voorbereid. Even inkuilen dan maar tot ik wel alles in huis had en, ook belangrijk, er tijd voor kon nemen want haastwerk leidt meestal tot niet veel goeds.

Uiteindelijk zijn we de zaterdag erna aan het planten gegaan. Met af en toe een plensbui maar daar hebben we ons niet door laten tegenhouden. Putten graven, palen plaatsen, boom erbij... En nu maar hopen dat ze goed aanslaan en groeien... 


In de komende tijd zou ik dan nog een strook gras willen weghalen om 'wilde' bloemen te zaaien. Maar dat zaaien is pas voor het voorjaar, dus er is nog wel wat tijd. 


Hoe is november bij jou verlopen? Heb jij kunnen weerstaan aan het hele Black Friday gebeuren of heb je iets leuks gekocht?

Reacties

  1. bij mij gaan alle mails met black fridaydeals ongelezen en zonder pardon in de prullenmand , ik doe daar niet aan mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ongelezen, dat lukt me meestal niet, tenzij het van iets is dat ik echt niet nodig heb en dat heel zeker weet.

      Verwijderen
  2. Zo'n nieuws hebben wij ook gehad afgelopen maand. Dat zet inderdaad alles weer even in perspectief!
    Ik heb me goed kunnen inhouden met Black Friday ja :) En wat goed ook van jou, dat je geen nieuwe badkamer producten hebt gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat naar, Luus. Hopelijk in de slechte situatie nog het best mogelijke. Ik duim en hoop mee.
      En goed dat jij je ook hebt kunnen inhouden met het Black Friday gebeuren.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #82 - Doel N1: Een inventaris maken van alle huishoudklussen en dit uitwerken tot een schema