Day Zero Project '21 #77 - Doel N3. De serre reorganiseren

Een van de nieuw toegevoegde doelen: 'doel N4 De serre reorganiseren zodat het oppottafeltje en de rekken een goede, vaste plaats krijgen'.
Een tuindoel, altijd favoriet om aan te werken.

In de serre heb ik wat rekken en mijn oppottafeltje maar ik ben niet tevreden over hoe het allemaal staat, het voelt niet handig aan.
Nu de serre leeg en opgeruimd is, is het het moment om alles eens te herbekijken zodat ik komend voorjaar gelijk aan de slag kan.

De rekken zijn gerecupereerd uit het serretje dat ik hiervoor had: zo'n buizenconstructie met een plasticfolie erover.
Eerst had ik ze als twee delen (2 x 2) zoals ze initieel stonden in het oude serretje.
Daarna kwam ik op het idee om er een lange wand van te maken (3 delen en een verdieping hoger) en het oppottafeltje ertussen te zetten. Maar helaas was mijn tafeltje te breed om ertussen te raken dus had ik het er voor gezet.
Maar het bleef in mijn hoofd voelen als een halve en niet ideale oplossing.
Ik was al online aan het kijken naar langere stukken buis maar wist niet of die wel de juiste diameter hadden om compatibel te zijn. Maar de oplossing stond dus gewoon onder mijn neus in de tuin. Met het  overgebleven 'dakgedeelte' van de oude serre had ik namelijk een constructie gemaakt om de aardbeien af te schermen voor vogels. Daar staken dus wel twee langere buizen in. Dus die daaruit gehaald (ze hadden eigenlijk toch geen steunfunctie en kunnen dus perfect gemist worden daar) en die gebruikt om de twee stukken links en rechts te verbinden. En zo past het tafeltje er wel mooi tussen. Ik lever er wel een schab voor in maar dat vind ik geen probleem. Indien nodig schaf ik me een paar opklapschabben nog bij aan voor aan de lange wanden.

Dit voelt dus wel goed en handig. Dus heel tevreden dat ik ook dit punt van het to do lijstje kan schrappen. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #82 - Doel N1: Een inventaris maken van alle huishoudklussen en dit uitwerken tot een schema