Day Zero Project '21 #78 - Creatieve doelen in de voorbije tijd

Ik had zin om nog eens wat te schrijven over mijn creatieve doelen dus bij deze :).

In mijn vorige verslagje vertelde ik over het monstertje dat ik aan het haken was (doel 69). Dat is intussen af en ook al aan de bestemmeling, mijn neefje, gegeven. Ik erger me wel aan een paar schoonheidsfoutjes maar gelukkig is het een monster, dus dat hoeft misschien niet perfect.


Haha, ik blijf 'm wel grappig vinden, vooral zijn navel. 

Met kerst kreeg ik trouwens dit boekje:


Zo'n mooie en toffe en ook grappige dingen die erin staan. Mijn nichtje heeft al een hele verlanglijst opgesomd, dus ik denk dat ik binnenkort eens aan de slag ga ermee. (goed voor doel 70: 2 andere amigurumi's haken)

In november had ik samen met mijn moeder en twee van mijn zussen een leuk (maar ook wel spannend) uitje, we gingen namelijk een initiatie pottenbakken doen! (dat werd dan gelijk de invulling van doel 73: een creatieve workshop volgen)
Dat was in Deinze bij Lies Keramiek. We hebben echt een heel fijne namiddag gehad. Ze legt alles heel goed uit, is ook heel geduldig (dat was wel nodig bij mij ;) ) en gewoon heel aardig en relaxed. Er is ook genoeg gelachen. Dus als je ook eens van het pottenbakken wil proeven, raad ik Lies heel zeker aan.

Deze drie schaaltjes zijn er een fijne herinnering aan:


Tof hé om dan dit te hebben als concreet aandenken. Wel met wat hulp gemaakt, maar mijn eigen hand zit er ook in (vandaar dat ze niet perfect zijn ;)).


Kaartjes maakte ik ook de afgelopen tijd. Heel veel kerstkaartjes waaronder eentje voor doel 65: tien kaarten maken met klassieke mallen.

Het geborduurde en geëmboste stukje is met een mal van Chrissie gemaakt.

Hiermee kom ik op zeven kaartjes.

Dit kaartje past bij doel 64, kaartjes met de Penny Black stempels:

Dit kaartje is kaart 30 van de 42. Nog 12 te gaan dus, het begint op te schieten.

Ik merk dat ik toch vaker moeite moet doen om tijd te maken voor mijn creatieve hobby's. Ben altijd zo blij als ik dan bezig ben. Misschien eentje voor op de lijst met voornemens voor komend jaar. 

Heb jij 'creatieve voornemens'?

Reacties

  1. Wat mooi, die schaaltjes! Lijkt me best moeilijk om te maken. Ik heb geen creatieve voornemens. Ik zie altijd maar gewoon hoe het komt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Naomi :) Het was inderdaad niet zo makkelijk, al die handelingen om de klei te bewerken op de ronddraaiende schijf. Vooral omdat je voor een stuk moet 'loslaten' en op gevoel doen. Niet simpel voor zo'n controlefreak als ik. Maar het was een fijn proevertje er van.
      Gewoon nemen zoals het komt is ook goed natuurlijk.

      Verwijderen
  2. Wat een leukerd dat monstertje en de schaaltjes zijn ook heel mooi geworden en ze hoeven idd niet perfect te zijn, zo zie je dat het handarbeid is. Ik heb de voorbije dagen ook enkele kaartjes gemaakt met oude knipvellen en oude mallen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden