Day Zero Project '21 #80 - December update

De laatste maand van het jaar alweer... niet te geloven dat er alweer een jaar voorbij is.

Helaas eindigen we met nog wat slecht nieuws. Dit keer over onze lieve kattenvriend. Het is afwachten hoeveel tijd hem nog rest, maar we gaan proberen om die tijd nog zo fijn mogelijk samen door te brengen. 

De feestdagen waren dus wat in mineur hier. 
Ik heb wel nog wat vorderingen gemaakt in een aantal doelen. Lees je mee?


Doel 5: Cursus 'Korte verhalen schrijven' afwerken

Mijn schrijfzin was nog steeds aanwezig deze maand. Ik stuurde maar liefst vier taken in. 
Het overzicht maken wat ik voor elke les nog moet doen, heeft echt geholpen. Zo kan ik goed vooruit werken. 
(29/48)


Doel 10: een recept maken uit elk kookboek dat ik heb

Ik kookte uit 'Pascale Puur winter' Zoete aardappelslierten met salie-tapenade.
16/30


Doel 16: Mijn oksels en benen IPL'en

Ook dit is best goed gegaan. Met mijn bovenbenen ga ik in het nieuwe jaar starten. Hopelijk heb ik er snel evenveel baat bij als bij mijn onderbenen.


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Ik heb wel een en ander gekocht maar dat was ter vervanging van dingen die bijna op waren. Of dat dacht ik toch. Want bij maar liefst drie tubes die ik openknipte om 'het laatste' eruit te halen, bleek er toch nog keiveel in te zitten. Maar waarom het er dan niet meer uitkwam? 

De gezichtscrème is intussen in gebruik. De vorige van Joawaé vond ik niet meer fijn en gebruik ik nu voor mijn decolleté, daar is het wel beter voor.


En ook weer twee maskers uit de Action. Dit zijn echt de fijnste.


Ik gebruikte ook een en ander op.
Dit masker van de Action was helaas niet zo fijn in vergelijking met de bovenstaande. 


Nog opgebruikt maar iets waar ik geen foto meer kan van nemen natuurlijk, is een blok zeep van Marcel's Green Soap.

Wel op de foto is deze lege fles toner (Action).


Niet slecht maar ook niet wonderbaarlijk. 

Van de volgende vind ik het heel jammer dat ie leeg is.


Body-yoghurt van The Bodyshop met aardbeigeur, dat blijft echt een van mijn favoriete geuren van daar. Ik vermoed dat er wel eens een nieuwe pot kan komen binnenkort. De huidige pot bodylotion zal ook eerstdaags leeg zijn en dan heb ik maar een meer in de voorraad, die voor mijn gevoel eigenlijk veel meer voor in de zomer geschikt is. En met de solden in aantocht :)... 



Doel 47: De tuin nog wat vogelvriendelijker maken

Zien hoe vogels afkomen op het voorziene voeder in de tuin vind ik altijd zo genieten. Ik kon het dus niet laten om nog twee nieuwe voederdingen te kopen, samen met nog een boel eten ook natuurlijk.


De eikelvorm komt van bij het Kruidvat, vond die zo tof. Bij Tuinadvies hebben ze nog andere voederhouders in dit thema (maar een stuk duurder dan bij Kruidvat). Het voederding met rooster om grote vogels buiten te houden komt uit de Hubo, ook een stuk goedkoper dan elders.
Het eten komt uit de Action, haal het daar meestal.

Het hangt een beetje verspreid in de tuin.





Hopelijk hebben we snel veel vogels op bezoek weer.


Doel N2: Grote schoonmaak houden in het hele huis

Nog een ruimte opgeruimd, namelijk het berghok onder de trap.

Het is de plek waar dingen bewaard worden die niet zo vaak nodig zijn zoals de kerstboom (die dozen staan er nu even niet maar in de garage tot we alle kerstspul weer opbergen), ventilators, oude ontwerpen van mij, dozen om dingen te versturen,... 

Ik moet bekennen dat ik graag zou hebben dat het ook 'netjes' gemaakt wordt: nieuwe planken, behangetje, mooie vloer maar vooral voor mijn man is het niet echt prioriteit. Is het natuurlijk ook niet echt, maar ik hou wel van net afgewerkte ruimtes ;). (en ik heb teveel op Pinterest gekeken)


Doel N4: Het badmintonveld transformeren

Ook hier een stapje dichter bij het einddoel. We hebben van de zone waar de wilde bloemen moeten komen, de graszoden weggehaald. Tenzij ik - twijfel twijfel - het nog ietsje groter wil, en naar de binnenkant er nog een twintigtal centimeter bij doe, dus dat we dat ook nog moeten weghalen. Maar goed, dat is dan niet zo veel werk meer als we dat nog zouden willen, in verhouding met het totaal.

Ik heb ook al min of meer de beslissing gemaakt van welke zaadmix ik er graag voor zou gebruiken maar wacht dus nog even met bestellen eer we zeker zijn van de totale oppervlakte. Zaaien kan toch pas binnen een paar maand dus er is geen haast bij.


Hoe is jouw decembermaand verlopen? Fijne feestdagen gehad?

Uiteraard wil ik iedereen via deze weg ook nog het allerbeste wensen voor 2024! Hopelijk wordt het een mooi jaar met alles wat belangrijk is.

Reacties

  1. Dat berghok ziet er zo heerlijk opgeruimd uit. Ik krijg er spontaan ook opruimzin van. Balen van het nieuws over de kat. Ik wens je ondanks dat een prachtig 2024!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och heerlijk opruimen! Ik ben er ook mee gestart, elke dag een kastje of la. Vooral nu alles overhoop ligt met de verbouwing fijn om dat in de andere ruimtes (alvast) aan te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden