Day Zero Project '21 #79 - Terugkijken en vooruitblikken

Het is weer die tijd van het jaar, van bezinnen, terugkijken en voortuitblikken. 


Terugblik

Niet geheel onverwacht is het een best chaotisch en bij momenten heftig en intens jaar geweest door situatie met mijn schoonvader. Eerst thuis en sedert september in het woonzorgcentrum. Het blijkt nog maar weer eens hoe complex dementie kan zijn, en dat gecombineerd met een niet zo makkelijk karakter... 
Ook volgend jaar zal het weer een uitdaging zijn om ermee om te gaan op een manier die voor iedereen haalbaar is. 

Gelukkig waren er ook wat fijne momenten in het afgelopen jaar. 

Een van die hoogtepunten was toch zeker het optreden van Bruce Springsteen op TW Classic. Serieus uit de comfortzone: een festival met zoveel mensen, vertrouwen op bussen, een hotelovernachting... Maar het was het echt waard.

Iets waar ik toch wel wat trots op ben: ik heb echt hard gewerkt om vijf kilometer te kunnen joggen. 
Ik weet dat dat op zich niet zo veel is, andere mensen lopen veel verder / harder / langer. Maar met mijn achtergrond van chronisch energiegebrek en nog wat andere mankementjes is dit al best een hele prestatie.
Afgelopen januari ben ik gestart. De opbouw deed ik met de (heel oude) podcast van Start to run. De 27 lessen tot een einde brengen was al wel een keer eerder gelukt maar toen lukte het me niet om erna te blijven volhouden en echt die 5 km aan een stuk te joggen. Nu wel, onvoorstelbaar. 

Ook van de tuin heb ik genoten dit jaar. Zo fijn om de nieuwe border te zien groeien en bloeien, zowel letterlijk als figuurlijk. 


Vooruitkijken

Ik heb nog een dik halfjaar voor het project. Daarmee weet ik al dat niet alles zal lukken maar ik zie wel tot waar ik uiteindelijk raak. 

Die schrijfcursus moet nu echt eens afraken. Allicht niet meer tijdens dit project maar ik probeer er toch zoveel mogelijk aan te doen.

In de tuin staat het verder werken aan het veranderen van ons voormalig badmintonveld hoog op het prioriteitenlijstje. Hopelijk gaan we er ook evenveel plezier van hebben als van de nieuwe border.

Wat meer tijd uittrekken voor creatieve dingen zou ik graag willen. Dan kan ik allicht nog een paar van die bijhorende doelen afvinken.
Misschien ook nog eens samen met mijn zussen een andere creatieve workshop doen. Dat lijkt me heel fijn en past goed in het voornemen om wat vaker af te spreken en samen leuke dingen te doen.

Met een van de nieuwe doelen, 'Aan de slag met het Positvity Journal (N5)' zou ik op 1 januari willen starten. Elke dag de positieve dingen van de dag op lijsten om zo stilaan meer zelfvertrouwen op te bouwen. Hopelijk slaag ik daar wat in komend jaar. Dat zou zo'n grote stap vooruit zijn en me wellicht veel kunnen brengen. 

Voor de rest zien we wel wat komt... maar ik hoop toch op wat meer rust en regelmaat en (veel) minder stress.


Wat was jouw fijnste moment van afgelopen jaar? 

Reacties

  1. Ik ben benieuwd hoe je zo'n Positivity Journal vindt. Ik heb het al vaak geprobeerd, maar ben steeds na een poosje afgehaakt. Dus ik hoop dat je erover gaat schrijven. Ik wens je een fijne jaarwisseling en een mooi 2024.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden