Day Zero Project '21 #81 - Januari update

De eerste maand van het jaar zit er intussen ook alweer op.

Het was helaas een trieste maand. Op 21 januari hebben we afscheid moeten nemen van onze lieve poezenvriend. Het ging niet meer, hij was op een paar dagen tijd zo achteruit gegaan. Het was het enige dat we nog konden doen voor hem zei de dierenarts. En een zo goed mogelijk baasje zijn, houdt helaas ook die beslissing nemen in als het moet. 
Gelukkig hebben we na de diagnose uiteindelijk nog ongeveer een maand samen gehad waarin er veel geknuffeld en verwend werd.
Maar het is wel heel leeg in huis nu. Hij wordt gemist...

Ook kreeg ik nog een minder fijne diagnose op gezondheidsvlak... osteoporose... nu voel ik me helemaal een oude doos ;). Goed om het te weten natuurlijk, zo kan ik er iets aan doen. Maar het is weer iets dat erbij komt en dat weegt soms wel. Het gevoel van wat stappen vooruit te zetten maar daarna dan weer iets anders dat er nog bij komt. 

Mijn project heeft dus niet echt veel aandacht gekregen maar met sommige doelen ben ik toch weer een stapje verder geraakt. 

Lees je mee?

Doel 5: Cursus 'Korte verhalen schrijven' afwerken

Ik stuurde nog een aantal lessen in maar de zin is weer ver te zoeken momenteel. De verbeteringen die soms aangebracht worden, maken voor mijn gevoel de tekst er niet beter op. Ik zou zoveel moeten herhalen en alles voorkauwen. Toen ik de reden vroeg waarom zei de docente dat 'mensen niet goed lezen'. Maar dat is toch geen reden om alles te herhalen? Ik wil geen teksten schrijven voor mensen die niet goed lezen dan... Afin, ik heb als laatste les 31 ingestuurd dus zit ik op 31 van de 48.


Doel 16: Mijn oksels en benen IPL'en

Mijn oksels en onderbenen heb ik kunnen doen, aan mijn bovenbenen nog steeds niet toegekomen. Volgende maand dan maar zeker?


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Ik heb een pot bodybutter bijgekocht, Satsuma van The Body Shop. 

Nog gekocht: een lipbalsem omdat mijn lippen heel erg droog zijn de laatste tijd. Van deze krijg ik geen last, fijn! Van al die klassieke krijg ik steeds keelpijn na een tijd gebruiken.

Verder ben ik flink geweest en heb gebruikt wat er nog in huis was. Zo zijn er weer een aantal dingen opgeraakt.

Als eerste deze body butter van uit de Action.

Ook deze fles douchegel raakte leeg. Ik heb er gelukkig nog één in de voorraad wat ze ruikt echt wel lekker.

Nog op was deze oogcontourcrème. 

En als laatste gebruikte ik ook de matterende crème van Joawé op.

(ja, ik knip dus de tubes open want vaak zit er best nog wat in, zelfs al krijg je het er niet meer uit langs de normale weg. Aangezien dit soort dingen ook best duur is...)

Gaat best goed op deze manier. Bij sommige dingen heb ik zelfs geen voorraad meer. Van douchegel / zeep heb ik nog meest op voorraad maar dat komt wel op. Dus wie weet kan ik eind dit jaar ook eens een adventskalender van Body Shop kopen :). Dat is mijn beloning als ik tegen dan van niets nog (grote) voorraad heb.


Doel 46: De tuin nog wat insectenvriendelijker maken

Ik kocht in de Action deze leuke insectenhotelletjes.


Binnenkort dan eens kijken om alle hotelletjes die er al zijn en deze nieuwe een goeie plek te geven zodat ze nog meer gebruikt worden.

Ook de zadenmix voor de strook wilde bloemen op ons voormalig badmintonveld (zie hieronder) is een die aantrekkelijk is voor bijen en vlinders. Dat gaat echt een waardevolle toevoeging worden hoop ik.


Doel 82: Wandelen in vijf natuurgebieden

Afgelopen zondag maakten we een wandeling in de Gaverbeekse Meersen. Dat is niet ver van mijn ouders en zo koppelen we het nuttige aan het aangename ;).
(2/5)


Doel N4: Het badmintonveld transformeren

In mijn vorige post had ik het erover dat we de strook voor de bloemen graag toch nog wat breder wilden. Daar zijn we nu inderdaad mee bezig.

Ook bestelde ik het bloemenzaad bij Ecoflora.


Voor het zaaien moeten we nog wel wat geduld hebben, maar het is dan toch alvast in huis.


Doel N5: Aan de slag met het Positivity Journal 

Op 1 januari ben ik hiermee begonnen en het is me gelukt om elke dag wel iets in te vullen. 

Hoewel ik merk dat wanneer ik met dingen worstel of ook in de moeilijke dagen met onze poezenvriend, ik het lastig vind om positieve zaken te kunnen benoemen.

Ik schrijf in het boek zelf nu. Bij een eerdere poging gebruikte ik een apart schriftje maar ik merkte dat dat niet zo goed werkte en ik het sneller vergat.
Er staat ook telkens op de pagina zelf wat motivatie of  een inspirerende quote dus dat helpt wel.

Of het me echt heel veel vooruit gaat helpen, vind ik moeilijk in te schatten. Maar ik probeer gewoon verder te gaan en dan zien we wel.


Hoe is januari bij jou verlopen?

Reacties

  1. Ai, dat was een pittige maand. Ik vind het knap dat je toch nog zoveel aan je doelen hebt kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was inderdaad een maand die veel gevergd heeft. Maar sommige doelen gaan natuurlijk ook een beetje 'vanzelf' of zorgden net voor wat afleiding.

      Verwijderen
  2. Soms moet je inderdaad het beste doen voor je huisdier. Wij hadden dat helaas met ons hondje Trixie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat triest, Nicole. Altijd zo moeilijk hé, je weet dat het de enige juiste beslissing is maar toch maakt het de leegte erna niet minder leeg natuurlijk...

      Verwijderen
  3. Oh wat een droevig nieuws van poes! Sterkte!
    Heel begrijpelijk dat je project dan even niet op de voorgrond staat, maar je hebt toch over best veel wat kunnen schrijven :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden