Day Zero Project '21 #83 - Doel 61: Grote schoonmaak doen in de hobbykamer en het er gezelliger maken


Ik was al eens eerder met dit doel begonnen. Dus die grote schoonmaak is eigenlijk al voor de tweede keer :). Maar is het gek als ik beken dat ik een ruimte als deze graag onder handen neem? Toch zeker in vergelijking met badkamer of keuken.
Nog eens grondig alles nagelopen en opnieuw geordend. Wat dingetjes anders (handiger hoop ik) georganiseerd.

En dan nu wat foto's uiteraard. Heel gek maar ik kan van deze kamer geen goede overzichtsfoto nemen. Maar ik probeer het geheel wat te beschrijven qua oriƫntatie.
Als je binnenkomt (rechterwand) heb je eerst de grote kast, met de dubbele deur (kast met veel ruimte) en de enkele deur (wolkast).
Deze vormt een nis waarin dan mijn bureau staat.
Dan hebben we het raam achteraan met de verwarming links daarvan. En dan aan de linkerwand staan de hoge en lage (boeken)kast.
En tegen de muur links als je binnenkomt staat de zetel. Haha, ik had beter een plannetje getekend denk ik dan dit warrig schrijfsel.


Mijn bureauhoekje met de letterboxen met stempels in links


Wolkast


Grote kast met heel veel ruimte :)


Boekenhoekje (vooral veel boeken achter de deurtjes nog van het kastje)


Zit/hang hoekje

Het gezelliger maken was deel twee van dit doel.
Met het tapijt is het al heel wat 'warmer' geworden. Maar ik wilde ook nog wat meer dingetjes aan de muren.

Dan is het niet ver gezocht om doel 77, het inlijsten van een 'oud' borduurwerk, hiermee te combineren natuurlijk :).

Door de jaren heb ik al heel voor geborduurd maar veel daarvan liggen (helaas) in de kast te wachten op ...? Dus ik had keuze uit een best grote voorraad.
Omdat er momenteel geen budget is om te laten inlijsten (prachtig maar duur altijd!), moest ik kijken naar iets dat ik zelf zou kunnen. Niet te groot dus en passend in een kant en klaar lijstje.

Uiteindelijk koos ik voor mijn twee allereerste borduurtjes met telpatroon. Een paard, uiteraard, ik was een echt paardenmeisje, en iets schattigs met beestjes.
De lijstjes vond ik in de Action. Neutraal maar toch mooi.

De foto is helaas niet zo super met de weerspiegeling in het glas. Maar het geeft een idee denk ik hƩ.

Eigenlijk zou ik de witte wand (zie foto van de zetel) vol met zo'n kleine lijstjes willen maar aangezien ik nu nog maar deze twee heb, leek het wat belachelijk om die daar al te hangen zo. Dus als ik er nog meer heb (daarom niet persĆ© borduurseltjes), gaat de grote kader naar de andere muur en dan kan ik aan een compositie beginnen. 
Maar voor nu ben ik tevreden :).

Eigenlijk is het ook wel een beetje een kamertje met veel nostalgie.
Het bureautje is dat waar ik in mijn jeugd ettelijke uren (al dan niet nuttig) doorgebracht heb. Wat knuffels van vroeger (en minder vroeger). De stoel is er een van van bij mijn bomma (oma). 
En nu dus nog meer met de oude borduurwerkjes.
Vind ik wel leuk, die combinatie dan tussen nieuwe(re) spulletjes en oude dingen met herinneringen.

Het voordeel van zo'n grondige opruimbeurt is dat ik weer zicht heb op wat er allemaal nog in voorraad is (genoeg) en meestal werkt het ook motiverend om dan daarna in de opgeruimde kamer weer creatief aan de slag te gaan. Dus eigenlijk heb ik nu veel zin om er weer veel creatieve tijd door te brengen. 

Heb jij ook een eigen hobbyhoekje?

Reacties

  1. Heerlijk, zo'n ruimte! Ziet er geweldig uit en lijkt me heerlijk om daar bezig te zijn. Ik hobby gewoon aan de eettafel. Mijn grote droom: een huis met hobbykamer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopelijk wordt je droom op een dag werkelijkheid :) Ik wens het je toe.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #61 - Creatieve doelen in de voorbije maanden