Day Zero Project '21 #85 - Maart update

Maart was een best fijne maand :). Ik herleef toch altijd een beetje samen met de natuur denk ik. 

Een maand waarin ik zo genoten heb van al die ontluikende kleuren van de voorjaarsbloeiers.
Het was ook de maand waarin ik een jaartje ouder werd en waarin ik heel veel in de tuin gewerkt heb. 

Het project kabbelde wat verder, maar dat is prima zo.

Lees je mee hoe het deze maand ging?


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Niets bijgekocht, wel iets opgebruikt namelijk deze douchegel.

Hij ruikt wel lekker, heel frisse geur. Maar echt heel speciaal is hij verder niet, nogal waterig in gebruik dus neem je al snel meer dan zou moeten.


Doel 81: Drie wandelingen in de buurt maken

In het begin van deze maand zijn we naar De Ster gegaan, het provinciale domein hier in de buurt. Bekentenis: daar waren we dus in de 12 jaar die we hier intussen wonen, nog nooit geweest. Of toch niet in het domein. Wel in de sporthal toen ik nog lid was van de inline skateclub.

Eigenlijk had ik hier nog een wandeling aan willen toevoegen maar de weergoden zijn ons niet goed gezind geweest. Intussen hebben we de datum al drie keer verplaatst. Hopelijk derde keer, goede keer.


Doel N2: Grote schoonmaak houden in het hele huis

Op de valreep (30/03) ruimde ik deze maand nog een ruimte op in huis, namelijk de woonkamer. Ik had eigenlijk het idee om enkel de boekenkast aan te pakken maar laten we zeggen dat van het een het ander kwam. 

Dit was het initiële doel, een mooi herdenkhoekje maken voor onze lieve kattenvriend Toby.

Ook nog wat kamerplanten verpot, overal grondig stof afgedaan (ook in de hoeken van het plafond, zoiets dat ik anders nogal rap 'vergeet'), schoongemaakt, gestofzuigd, gedweild,...

Had ik het vooraf geweten dat ik dit zou doen, was ik in de voormiddag begonnen want nu was ik pas om 20u30 's avonds klaar... Maar goed, ik ben er wel blij mee. 



Alles weer netjes, zo fijn! (en nu maar weer beter bijhouden)


Doel N4: Het badmintonveld transformeren

Vorige maand schreef ik het al: ik hoopte om in maart te kunnen zaaien.
En ja, het is gelukt!

Eerst nog een keer wieden, en alles egaliseren en losharken.

En dan zaaien, echt meter per meter.


Alles ook nog even inharken. En nu is het weer geduld hebben tot de eerste zaadjes beginnen te kiemen.
Dus ik probeer de regen die er de laatste dagen geregeld is, maar positief in te zien, namelijk goed voor onze bloemenstrook.
Dit doel is trouwens ook wat van toepassing op doel 46, de tuin insectenvriendelijker maken. Het is namelijk een mengeling speciaal voor bijen en vlinders.

Met het inzaaien zit het belangrijkste deel erop. Nu is het wel nog wieden (grassen vooral die ertussen komen) en water geven indien nodig. Dus ik sluit het nu af maar ik hoop natuurlijk wel binnen een aantal maanden een foto te kunnen delen van een mooie, bloeiende zone. 


Doel N5: Aan de slag met het Positivity Journal 

Ik moet bekennen dat ik het de laatste tijd soms gewoon vergeet om in te vullen. Zal het ergens in mijn routine moeten inpassen.

De nieuwste oefening is de één minuut oefening: in een minuut dus (duh) zoveel mogelijk positieve eigenschappen opschrijven. Maar op de duur heb ik het gevoel dat ik alles zo al wel een keer opgeschreven heb en ik veel in herhaling val.

Maar toch: op sommige vlakken durf ik misschien al wat positiever naar mezelf kijken. En aangezien alle beetjes helpen...?


Doel N7: Maak een nieuwe lijst voor een volgend project

Een doel erbij, 20 van de 101 dus nu.


Hoe is maart bij jou verlopen?

Reacties

  1. O, zo heerlijk, die opgeruimde en schoongemaakte woonkamer! Ik ben ook aan de grote schoonmaak begonnen en hoewel ik er erg tegenop zag van tevoren, ben ik nu wel heel blij met schone kasten.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #81 - Januari update

Day Zero Project '21 #76 - November update