Day Zero Project '21 #86 - April update

Ik ben deze maand eigenlijk heel weinig met het project bezig geweest. Mijn tijd is vooral naar de tuin gegaan (tussen de buien door) en dat heeft wel deugd gedaan.

Met een paar doelen heb ik toch nog wat vorderingen gemaakt. Lees je mee?


Doel 18: Een verzorgingsroutine opbouwen

Ook hier heb ik weer wat stapjes gezet naast de routine van gezichtsverzorging en bodylotion die ik al had. Het lukt me nu om ook regelmatig mijn handen in te smeren, zeker na het werken in de tuin waar ze wel wat te lijden hebben. En haha, hier moet ik zelf wat mee lachen, maar ik gebruik nu ook een soort gel om mijn nek en decolleté mee te hydrateren. Ik heb het idee dat het intussen echt al wat verschil maakt. 
Alleen die voetroutine vinden, dat is me nog steeds niet gelukt.


Doel 24: Alle verzorgingsproducten opgebruiken vooraleer nieuwe te kopen

Met dit doel ben ik eigenlijk elke dag wel een beetje (al dan niet bewust) bezig, gewoon door mijn routines.
Ik gebruikte wat dingen op en kocht ook een paar dingen bij.

Opgebruikt:


Een van de bodylotions van uit het hotel in Leuven vorige zomer. Fijn in gebruik en lekkere geur.


Masker uit de Action. Heel tevreden over en ga deze zeker nog kopen.


De tweede en laatste bodylotion uit het Leuvense hotel. Lekkere geur, trekt echt goed en snel in. Alleen is die verpakking zo onhandig hé... heb hem dus maar opengeknipt om hem te kunnen opgebruiken.


Deze heb ik niet opgebruikt maar nog halfvol weggedaan. Telkens ik 'm gebruikte had ik erna jeuk en rode vlekken. Iets wat ik constant lijk te hebben bij producten met een spf, wat natuurlijk lastig is omdat ik mijn huid wel wil beschermen tegen de zon. Verder zoeken dus maar...

En nog opgebruikt maar iets waar ik geen foto van kan hebben: een blok allepozeep. 

Twee dingen zijn er in de plaats gekomen.


Als eerste deze nachtcrème uit de Action. Mijn crème nu is bijna leeg en wil dan op tijd een vervanger in huis hebben.


En daar is ook deze crème voor. Wat duurder dan ik normaal zou uitgeven maar ik had nog een bon van mijn verjaardag. 

Ben eigenlijk best tevreden hoe dit loopt. Van sommige dingen zoals de bodysmeerdingen heb ik geen voorraad meer behalve degene die ik in gebruik heb. Van douchegel en zeepblokken is de voorraad intussen heel overzichtelijk. Dus we raken er nog wel eens :).


Doel 27: Echt aan de slag gaan met de Purpuz-planner en zo verder komen met een doel

Ik was deze helemaal uit het oog verloren terwijl ik er eigenlijk wel mee bezig was. 
Het was een nieuwe poging nadat ik vorig jaar een Succes-planner had maar dat niet zoveel succes opgeleverd heeft. Dat lag uiteraard niet aan de planner die ik overigens erg mooi en handig vond, maar volledig aan mezelf.
Dit jaar heb ik terug voor de Purpuzplanner gekozen.
Eerst nog eens alle uitleg qua plannen goed nagelezen en ontdekt waar mijn 'probleem' zat. Mijn doelen waren gewoon te groot en te uitgebreid. Zoals de tuin in orde brengen. Nu is die tuin best groot en heeft hij verschillende 'delen' dus daar ging het al mis. Hoe maak je daar behapbare doelen van? Dat lukte dus niet, het bleef te vaag en te groot. Ik moest kleiner denken dus. En dat heb ik dus gedaan...
Als eerste doel ben ik dus aan de slag gegaan met het transformeren van ons voormalig badmintonveld. Dat was een concreet project waar ik al goed zicht op had van hoe en wat. Dus puntje voor puntje opgeschreven wat er nog moest gebeuren. Dan uiteraard ook een logische volgorde bepalen en een timing. Voor de tuin ben ik van timing natuurlijk ook afhankelijk van het weer. Dus soms moest ik wat schuiven met iets omdat het bijvoorbeeld de hele week regende. 
Maar doordat ik een goed overzicht had, leverde dat eigenlijk niet echt problemen op. En uiteindelijk heb ik dus eind vorige maand dit doel tot een (goed?) einde gebracht. 
Uiteraard heb ik nog een aantal (tuin)projecten die ik op deze manier wil proberen klaar te spelen. Maar voor nu beschouw ik het doel als volbracht in mijn Project. 



Doel 60: Een kamerplanten-verzorgroutine opbouwen

De vaste dag voor de planten stond in mijn huishoudplanning eerst op zondagvoormiddag. Geen idee waarom maar het kwam er die dag meestal niet van. 
Dan ben ik eens beginnen denken of een andere dag misschien beter uitkomt. Zo kwam ik op donderdagvoormiddag uit. Die dag moet ik altijd mijn medicatie nemen tegen osteoporose (is een keer per week). Dat moet met een heel groot (voor mij toch) glas water en daarna heb ik nogal veel wc-bezoekjes. Dus dan ben ik sowieso thuis. Meestal doe ik dan de strijk omdat ik daar niet zoveel concentratie bij nodig heb. Dus wat als ik dan ook wat aandacht geef aan de kamerplanten?
Een eerste keer is dat al gebeurd. Afwachten of het blijft lukken en uiteindelijk de routine-dag wordt.


Doel N4: Het badmintonveld transformeren

Na het zaaien eind vorige maand komen er intussen overal kleine zaailingetjes uit. Spannend :)
Hopelijk is het vooral wat ik gezaaid heb en niet nog allerlei aangewaaid onkruid. Maar er zijn veel plantjes bij die ik niet direct herken, wat met onkruid intussen meestal wel het geval is, dus we leven op goede hoop :)!


Doel N5: Aan de slag met het Positivity Journal 

Nog steeds wisselend met mijn Journal. De ene dag vind ik het heel makkelijk en kan ik veel schrijven. De andere dag is het zoeken naar iets positiefs. Nee, beter uitgedrukt: naar iets dat ik positief genoeg vind. 
Eigenlijk zou ik er ook meer tijd moeten voor nemen en dat vast moment echt voorbehouden, dat zou al wat schelen vermoed ik. Nieuwe maand, nieuwe poging dus maar.


Doel N7: Maak een nieuwe lijst voor een volgend project

Een aantal puntjes erbij, ik heb er nu 26 van de 101.


In mei ga ik toch proberen weer wat actiever aan de slag te gaan. Ik zou de schrijfcursus weer eens willen / moeten opnemen, net als het IPL'en als ik deze zomer wat minder 'werk' wil hebben. 
Ook met de creatieve doelen zou ik graag weer eens bezig zijn want dat mis ik wel een beetje.

Hoe is april bij jou verlopen?

Reacties

  1. Zo'n journal met fijne momenten heb ik ook ooit geprobeerd bij te houden. Ik merkte dat ik al snel weer dezelfde dingen op ging schrijven, dus ik herken je 'struggle' ermee wel. Ik vind het wél een heel mooi doel om daarin te werken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Day Zero Project '21 #75 - Creatieve doelen in de voorbije maanden

Day Zero Project '21 #82 - Doel N1: Een inventaris maken van alle huishoudklussen en dit uitwerken tot een schema

Day Zero Project '21 #81 - Januari update